Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dostlar dikkatli olun

Dostlar dikkatli olun
 

Çağımızın bilişim ve iletişim teknolojisi son sürat ilerlemektedir. Bu da beraberinde bir takım olumsuzlukları getirmektedir. Özellikle internet kullanıcıları tarafından sık sık duymaya alıştığımız sıkıntılar baş göstermektedir.

Hemen hemen çoğu internet kullanıcının mustarip olduğu konuların başında, ebetteki sosyal paylaşım siteleri veya mail yoluyla gönderilen anlık iletiler ve maillerdir.

Bir türlü kullanmaktan vazgeçemediğimiz alışkanlıkların başında gelen bu internet kullanımında, zaman zaman benim gibi başınız ağrıyabilir. Hatta gerek moral bozukluğu ve gerekse maddi zararlara sebep olabilir.

İnanın artık başımızın tatlı belası İnternetteki en büyük iletişim programlarından olan Hotmaillerde dolaşan virüs ya da virüsler, gerçekten internet kullanıcıları olarak bizleri ve özellikle beni bezdirdi.

Tanıdık arkadaşlardan ya da samimi olduğumuz şahısların adına zip uzantılı virüsler içerdiğinden bilgisayarlarımızda ciddi bir şekilde zarar görmesine neden olmaktadır. Öyle ustaca hazırlanmış olan tuzak maillerle gelen kimi dosyalar,  yeni bir meslek grubu olarak ortaya çıkan bu hackerlikte, virüs hackerler tarafından "Resimleri kimseye gösterme", "Bunları Photoshop'ta yaptım" v.b... iletileriyle kullanıcı ikna ediliyor.  Cazipliği ve meraklanma neticesinde, fotoğraf zannettiğimiz zip uzantılı dosyayı kabul ettiğimiz an da dosyayı bilgisayarımıza indikten sonra uğraşı ve yorgunluk gerektiren zor anlar yaşanmaya başlıyor. Kısa bir süre içerisinde bilgisayarınız zarar görmeye başlıyor. Bir süre sonra bilgisayarınız çöküyor. Bu konunun uzmanı değilim, ama mevcut bilgisayarımda başıma geldiği için artık öğrenmiş oldum.

*

Bu arada; geçen günlerde başıma gelen ilginç bir olayı paylaşayım sizinle. Eminim ki çoğunuz, evet benim de başıma geldi diyeceksiniz.

Akşam bilgisayarımda nesir bir yazı yazarken, iyi bildiğim bir arkadaştan anlık ileti alarak, sohbete başladık:

-Merhaba!

-Merhaba!

-Nasılsın?

-Hamdolsun iyiyim siz nasılsınız?

-Ben iyi değilim.

-Ne oldu ki?

-Hiç sorma kontörüm bitti, ne yapacağım bilmiyorum, acil de bir işim var ama...

-Ben ne yapabilirim?

-Bana 250 kontör atamaz mısın?

-Niye, sen çarşıya daha yakınsın, gidip alsana.

-Ama bugün Pazar, her taraf kapalı...

-Hayır, kapalı değil. (Az öncesinde... bayisinin önünden geçtim açıktı, arkadaşım bildiğim kişiye yakındı)

-Ya bir zahmet sen gidip alıver, acil lazım.

-Vallahi ben gidemem, hem benim evim çok uzak oraya, kendin gidip alıver.

O arada şüphelenmeye başladım. Bir araya geldiğimiz anlarda, zaman zaman birbirimizle lâtife olarak söylediğimiz bir söz vardı. Onu söyledim, ama istediğim cevabı alamadım. Daha da şüphelenmeye başladım ve cepten arkadaşa ulaştım. Kendisinin olmadığını, zaten kendisinin de onunla uğraştığını söyledi, “Sakın bir şey gönderme” dedi.

-Sen ...değilsin.

-Evet değilim.

-Utanmadan neden kontör istiyorsun peki?

-O zaman 20 kontür gönder.

-Neden gönderim?

-Gönder, yoksa şifren elimde, adresini kapatırım.

O arada kızgınlık ifadesi bir takım yazılar yazdım. Hemen ardından iletişim kesildi ve bir daha o adresime giriş yapamadım.

                                               *

Girememekle iş bitti mi?

Hayır, bitmedi. Çünkü: (Hotmail’im de ne kadar adres varsa, hepsiyle ben konuşuyorum gibi kontör talebinde bulunmuş. Bazılarına ulaşabildim ve uyardım. Ulaşamadıklarımdan da maalesef kontör gönderenler olmuş, sonradan öğrendim.

İşte şimdi de, virüslerle "Resimleri kimseye gösterme", "Bunları Photoshop'ta yaptım" v.b... iletileriyle kullanıcılara çeşitli dosyalar gönderilmektedir. Farkına varmayıp ya da ilgi çekici ve meraklanma neticesinde fotoğraf zannettiğimiz zip uzantılı dosyayı kabul ettiğimiz an da indirildiğimiz dosyayla bilgisayarımızın çökmesine neden olabiliyoruz.

Siz sayın okurlarımdan isteğim, sakın mail adreslerinize gelen zipli dosyaları açmayın. İlla da açacaksanız ve gönderen tanıdığınız biriyse, öncelikle cepten ulaşarak dosya gönderip göndermediğini sorun, sonra kabul edip bilgisayarınıza indirin. Yoksa moral bozukluğunun yanında, bir de maddi bir külfetin altına girebilirsiniz. Yorgunluğunuz da işim cabası.

Teknoloji çok güzel,  iletişim harika.

Şu hackerler olmazsa ya da zipli virüsler.

Güven olmuyor ki hiç,  alamet-i farika.

Maillere çok dikkat, oluyor serzenişler.

 

 Resim netten alıntıdır

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..