Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '11

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Dostlar Korosu hayır işlerinde...

Dostlar Korosu hayır işlerinde...
 

14/12/2011

Dünya yaşlılık derneği dostlar korosunun kuruluş amacı; huzur evleri, fiziksel engelliler, şehit aileleri, gaziler v.b. sosyal kuruluşlara konserler vermek, onlarla bütünleşmek, manevi destek vermek üzere Şef Naci Tuncel yönetiminde yaklaşık 20 kişi ile kurulan koro, şu anda 35 kişiye ulaşmış.

İnanılmaz bir hızla bir senede şu ana kadar yedi konser vermişler.

2012 yılında verilecek etkinliklerin bir bölümü şu an için planlanmış.

Ocak ayından itibaren verilecek konserler şu şekilde planlanmış. Muharip Gaziler Derneği yılbaşı konseri, Şereflikoçhisar belediyesi konseri, Seyranbağları huzurevi konseri, Demetevler huzurevi konseri.

Görüldüğü üzere oldukça yoğun bir programla çalışmalarına devam ediyorlar.

Derneğimizin adına, bir sanatsever olarak çalışmalarını izlemek ve şarkılarda mest olmak üzere ben de Pazar günü aynı atmosferi paylaşmak üzere yola çıkıyorum.

Her yöreden her yaştan bir grup insan bir tek amaç için bir araya gelmişler, hem iyi vakit geçirmek sanatla iç içe olmak hem de hayır kurumlarına gidip oralarda bu enerji sirkülâsyonunu sağlamak.

Saz amatör ama gönüllük esasına göre büyük bir şevkle ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlar.

Koronun dernek koordinatörü Esra hanıma, düşüncelerini sorduğumda bakın neler diyor.

“Ben yıllardır Türk Sanat Müziği ile uğraştım. Korolara gitmekten büyük zevk alıyorum.

Çok stresli bir iş hayatım var bana bu tür etkinlikler terapi gibi geliyor. Dostlar korosu yeni bir oluşum, amatör bir ruhla ama şevkle çalışmalarına devam eden bir koro.

Hayır işlerine gitmek hoşuma gidiyor. Özellikle de konser verdiğimiz yaşlılarımızın yüzlerindeki memnuniyeti görmek beni çok mutlu ediyor.

Eskiden huzurevlerine o kadar sıcak bakmıyordum.

Son bir yıldır huzurevlerine olan bakış açım da değişti. Belki ilerde Allah nasip ederse huzurevi bile açabilirim belli olmaz.” Diyor.

Şef Tuncel ise düşüncelerini şu şekilde ifade ediyor.

“Özellikle huzurevlerinde verdiğimiz konserlerimizde sadece şarkılarımızı söyleyip gitmek yerine aralarına girip sohbet ediyoruz, dans ediyoruz sanki onların çocukları gibi gönlümüzü ve yüreğimizi açıyoruz. Yaşlılarımızın gözlerindeki o mutluluğu görmek ve yalnız olmadıklarını hissettirmek bizleri çok mutlu ediyor.”

Bu arada Şefimiz beni sahneye davet ediyor. Bir şarkıyla bende eşlik ediyorum.

“Nasıl geçti habersiz o güzelim yıllarım

Bazen gözyaşı oldu, bazen içli bir şarkı

Her anını eksiksiz dün gibi hatırlarım

Dudaklarımda tuzu, içimde durur aşkın…” Tuncel hoca beni seve seve koroya kabul edeceğini söylüyor. Gülüşüyoruz. Vakit buldukça gitmek üzere söz veriyorum. Müziğin coşkusu içimde kalarak ayrılıyorum.

 e-mail:belginturan@gmail.com

 

 

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..