Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '15

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Dostlar seni hatırlıyor

Dostlar seni hatırlıyor
 

Ünlü halk ozanımız Aşık Veysel, vefat etmeden önce ( 21 Mart 1973 ) bir şiirinde ( Dostlar Beni Hatırlasın) adını taşıyan şiirinde beni hatırlayın, unutmayın bağlamında aynen şöyle diyordu sazının ince ve nazik tellerinde:

Ben giderim adım kalır

Dostlar beni hatırlasın

Düğün olur bayram olur

Dostlar beni hatırlasın /  diyordu.

Sevgili Âşık Veysel hatırlanmaz mı?  Sazıyla, sözüyle bu toprağın vefalı bir insanı idi. Aşık Veysel unutulur mu? Vefatından sonra çok sözler söylendi ve birçok şiirler yazıldı. Ben de o yıllarda aynı tonda bir bakıma bir nazire bağlamında “Dostlar Seni Hatırlıyor “ diye bir şiir yazdım. Adı geçen şiirim Sivas Folkloru Dergisi ve birçok seçkilerde yer aldı. Aynı şiirimi burada sizlerle de paylaşıyor ve bir daha ölümünün 42. Yılında sevgili Âşık Veysel’i saygıyla ve rahmetle anıyorum.

DOSTLAR SENİ  HATIRLIYOR

Kendin gittin adın kaldı

Dostlar seni unutmuyor

Türkülerde yadın kaldı

Dostlar seni hatırlıyor

***

Ötmez oldu sazın şimdi

Gönüllerde nazın şimdi

Hep dillerde yazın şimdi

Dostlar seni hatırlıyor

***

Biz ardından yanıyoruz

Seni her an anıyoruz

Aramızda sanıyoruz

Dostlar seni hatırlıyor

***  

Can bedenden ayrılıyor

Baca yanmaz yas tutuyor

Dünya  seni unutmuyor

Dostlar seni hatırlıyor

***    

  Sen toprağa biz de sana

Dost olmuştuk kana kana

Hakkı seven senden yana

Dostlar seni hatırlıyor

***

Sazın sözün telde şimdi

Kitapların elde şimdi

Şiirlerin dilde şimdi

Dostlar seni hatırlıyor

***

 GÜLER der ki ben Veysel’im

Çoban Deredeki selim

Merak etme pirim benim

Dostlar seni hatırlıyor

Doslatlar seni  unutmuyor..

 

Abdülkadir GÜLER

Âşık Veysel Hayatı, Sanatı Şiirleri

 Üzerine bir İnceleme – Battal PEHLİVAN Deniz Kitaplar

Yayınevi -1974- İstanbul (s.153-154 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..