Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '16

 
Kategori
Deneme
 

Dostluğumuzun gerekçesi olmasın; sen çok güzelsin, ben iyi bir insanım gibi

Dostluğumuzun gerekçesi olmasın; sen çok güzelsin, ben iyi bir insanım gibi
 

Bir nedene bağlı dostluklar bana samimi gelmiyor. Bir hanım diyor ki Kıvanç Tatlıtuğ benim dostum. Niye simitçi Kamil ya da tekaüt sallabaş Rıza amca dostun değil? Kim inanır bu dostluğun dostluktan başka bir nedene dayanmadığına?

Ha sen de çok özelsindir, olur. Arada denklik yoksa beklenti var diye şüphelenilir. Bunlar dostluk/arkadaşlık değil, menfaat üzre yaklaşma. “Ne menfaat olacak ki” Kim bilir belki bazıları için Kıvanç Tatlıtuğ ile yan yana görünmek bile menfaattir.

Mantıksız birlikteliklerde menfaat akla gelir. Yalnız denklik sorunu biraz farklıdır. Kapıcı Mehmet’in kızı da Kıvanç’a denk olabilir. Kim bilir belki bilmediğimiz bir özelliği/bir güzelliği vardır.

Böyle bir şey yoksa o dostluk/arkadaşlık menfaat arkadaşlığıdır. Denginiz olmayan biri(Denkliği açıkladık yalnız, öyle sizin bildiğiniz gibi parası, güzelliği, mevkii denk anlamında değil)arkadaşınızsa dostluğu samimi değil, sizden beklentisi var. Tabii ki sizin de ondan. Sizin de ondan derken üstün olanın da aşağıdakinden alacağı şeyler olabilir. Onun böyle yaklaşması da menfaattir. Benim dünya güzeli dostlarım arkadaşlarım var. Demek ki benim de özel yanlarım var ki benimle dost olmuşlar. Yoksa netsinler beni.

Gerçek dostluk nedensiz ve beklentisiz olur. Çok güzel bir kızla herkes dost olur. Veya iyi bir insanla. Meşhur, kariyer sahibi, zengin, kültürlü esprili… Hiçbir şeyi yok ama insanlığını sevdim de. Şu akşama kadar dürüstlük masalları anlatanların fakir dostları yoktur.

Menfaat olsun. Dostluklar samimi olmasın. Dostluğu araç olarak kullanıp birbirlerinden bir şeyler elde etmek etik değil ama karşılıklıysa ve kabul etmişlerse bize ne. Sadece “Samimi dostluk” demesinler.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..