Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '11

 
Kategori
Dostluk
 

Dostluk

Dostluk
 

BEN - SAADET- DİLEK ...SON GEZİDEN


Yaz mevsimi ile birlikte herkesler geçen kışı yaşanılan günlük sorunlardan biraz olsun arkada bırakmak, biraz eğelenmek, biraz gezmek, biraz yeni yerleri keşfetmek adına yıllık izinlerini kullanma zamanı. 

Ya da daha farklı olarak, benim iş arkadaşım can dostum Saadet gibi, ailesini özleyip memleketine gitmeyi tercih edenlerde var. 

Geçen Cuma günü giderken bana annemin kokusunu özledim mutlak gitmeliyim görmeliyim dediği anda inanın içim ezildi. Anneme olan düşkünlüğüm ve her akşam onu görebilmenin mutluluğunu ve güzelliğini ancak böyle ansızın gelen sözcükler ortaya çıkartıyor. Ben Saadet’e gore çok şanslıydım. 

Bugün Saadet’in yokluğunu daha çok anladım. İnanılmaz bir boşluk var onun masasına baktığımda onu görememek buruk ediyor beni. Sırdaşım o benim kendime bile itiraf edemediğimi çoğu şeyi, yüksek sesle söylediğim tek insan. Sevgimi hep belli ettiğim birisi. Benim için değerli ve varlığı beni mutlu eden biri. Ara sıra beni kızdırsa da :) 

Bugün sizinle bunları paylaşmanın nedenlerinden biride onu özledim ve de kaç gündür kimseyle doğru dürüst konuşmadığımı anladım... Konuşacak birşeylerimi paylaşacak, anlatacak insanın varlığının ne kadar önemli olduğunu tekrar anladım. Çok şanslıyım ben, çünkü günün en çok 10 saatlik zamanın ben işte geçiriyorum ve ben aklıma gelen tüm düşünlerimi anlattığım ve anlatarak rahatlağım bir arkadaşım var. Çok şanslıyım çokkk... 

Bunları size anlatırken aklıma eskiden okuduğum Dr. Mehmet Öz’ün bir haber yazısı geldi aklıma ve bir kez daha anladım ve de onaylıyorum ki ‘’F’’ vitmanini gerçekten çok önemli F vitamini nedir derseniz eski yazıyı internetten buldum ve sizlerle paylaşıyorum. 

HABER : 

F vitamininiz var mı? Prof. Mehmet ÖZ bu basligi okuyunca, bugüne kadar F vitamini diye bir sey hic duymadım demeyin! Hepinizin en azindan bir tane dostu vardır ve F vitamini dedigimiz saglik iksirinin kaynagi da dostlardır... Bazen sizde stres yaratan islerin bir listesini yapıp, onlardan kurtulmaniz gerekebilir. Bazen evdeki islerinizi bir kenara birakıp, en yakın arkadasınızla dışarı çıkıp eğlenmeye ihtiyaç duyabilirsiniz. Peki, neden size boyle bir sey hatırlatma geregi duyuyoruz? Çünkü Vitamin Fnin (Friendship -Turkcesi arkadaslik kelimesinin bas harfi oldugu icin F) sağlığınaza faydaları saymakla bitmez. SiZi 30 YiL GENCLESTiRiYOR Yapılan son iki arastirmaya gore; güçlü sosyal iletişim içerisinde olanlarda depresyona girme ve ölümcül krizlerin oluşma riski azaliyor. Duzenli F vitamini kullanmak, sizi gerçek yasinizdan 30 yas daha genc hale getirebilir. Cünkü bu sayede stresten uzak bir yasamınız olur. Dostluğun sıcaklıgıyla, gergin oldugunuz zamanlarda bile kan damarlarinizda pihtilasma ve kalp krizi gecirme riskiniz yuzde 50 azalir. 

SiRLARiNi PAYLASMiYORLAR Gogus kanserine yakalanmis 3 bin hemsire ustunde yapilan bir arastirmada, sosyal destek alanlarin, almayanlara gore yuzde 66 daha uzun yasadiklari saptanmistir. Peki, gercekten sizi saglikli tutan arkadasliklara sahip misiniz? Ne yazik ki bircogumuzun boyle dostlari artik yok! Duke Universitesinde yapilan bir arastirma, son yirmi yilda sirlarini dostlariyla paylasmayi tercih etmeyen kisilerin hizla arttigini ortaya cikarmis. 

SAHiP OLMANIN 4 KURALI 1. Zaman: Bir insanla hemen samimi olunmaz. Samimiyet icin onunla birlikte zaman gecirmeniz gerekir. 2. Dikkat: Sorunlarini cozmenize gerek yok, sadece onlara sorular sorun ve size anlattiklarini can kulagiyla dinleyin. 3. Hassasiyet: Gercek dostlar birbirlerine karsi hassas olur. Gecenin 03.00'unde bile ihtiyaclari olursa birbirlerini ararlar. 4. Eglence: Arkadasinizla birlikte ne yapmaktan hoslaniyorsaniz onu yapin. Birlikte eglenip, gulun ve baglanin. 

Ben ‘’F’’ vitaminimi geri gelmesini çok istiyorum ama ona da haksızlık etmek istemem o da orada ailesi ile birlikte çok mutlu onuda biliyorum. 

Güzel arkadaşlık ve dostlukların bizlerle birlikte olması dileğiyle. 

Sevgilerimle 

Gelincik. 

 

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..