Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '17

 
Kategori
Değerleme
 

Dostum Adnan Raşit Günay

Dostum Adnan Raşit Günay
 

TRABZON SEVDALISIYDI
İstanbul yalnız
ağlıyor yücel sitesi
oturup saatlerce
şiir kotardığımız
yalnızlık yüklü ev
sensiz kaldık
yalnızlaştık
“varsıl yoksul
yaşar gidersin
yaşamak kolay
ölmek zor ” 
diyordun
hasta yatağında 
baba evin
bakırköy günay apartmanı
ayrı bir tutku sevgi beslerdin
oğlun kenan gelinin lale
başucunda işte
kavkılar
memet’in türküleri 
selam olsun
neyler istanbul sensiz
ah sen istanbulsuz
dostların
sait maden
överdin övünürdün
miskioğlu ahmet
bir Perşembe toplantısında
birazdan sözü sana bırakacak
dr bahar yine mi geç kaldı ne
dr celal algan seni bekler
gitme
acele etme
bırakma bizi
istanbul yalnız
biz yalnız
Yaşamını İstanbul’a adamış Trabzon sevdalısıydı.Karadeniz usuna düşünce yüreği uçar giderdi ona sormadan.Sanat adamı Ahmet Selim Teymur’a konuk olurdu hemen.Söyleşilerimizde saklı yerlerde duran Trabzon Akçaabat’ta çıkardığı Halk gazetesi, Teymur’un özenle hazırladığı kitap kapağı, ressam Orhan Peker’in resimleri, kedisi, kuzgunları, takası Kavkılar’dan göz kırpardı bize.
Adnan ağabey, “selam olsun” adlı şiirinde :
gelecek güzel günler için
yaz demedim kış demedim
insanca bir savaş verdim
ne zaman gün ışıdı
ne zaman bir çocuk güldü
yeniden yüreklendim
..............
kimler kesmiş ormanları
kimler yemiş meyvaları
kimler gülmüş kimler küsmüş
kim atlı kim yaya
görmedim bir hesap soranı
selam olsun koca dünya
dizelerinde. “ Sanatın toplumsal işlevinin gerekliliğini savunur.”
Özlemle anıyorum sevgili dostumu....
 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..