Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '08

 
Kategori
Güncel
 

Döviz diye bir şey kalmadı…

Döviz diye bir şey kalmadı…
 

Dolar büyük kan kaybetti...


Yıllardır çoğumuzun yatırım kaynağıydı. Dövizin yükseleceğini bir yerden duyar ya da güncel olaylardan dolayı hisseder ve paramızı dövize çevirirdik.

Yine büyük bir çoğunluğumuz Ak Parti’nin kapatılacağını düşünerek dövize yatırım yapmıştık. Aslına bakarsanız ben yapamamıştım. Şehir dışında tatildeydim ve İstanbul’a gelir gelmez döviz almaya karar vermiştim. İstanbul’a geldiğimde Ak Parti’nin kapatılmadığı haberiyle karşılaştım. Ve sevincim ikiye katlandı. Bir Ak Parti taraftarı olmadığımı ve sadece ülke menfaatini düşündüğümü diğer makalelerimi okuyanlar bilir. Birinci sevincim bu yüzden oldu. İkincisi ise para kaybetmemiştim.

Şehir dışında da döviz alabilirdim. Ancak daha yüksek miktarda alabilmek için İstanbul’a gelmem gerekiyordu. İyi ki de gerekiyormuş. Çünkü zarardan kurtulmuş oldum.

Az önce yine haberlere göz attım. Daha sonra Yapı Kredi’nin sitesine girip döviz kurlarına baktım. Amerikan doları 1,14 – 1,15 YTL sularında. Bir zamanlar tavan yapması beklenen dolara bir bakın siz. Ekonomiyi reforma sürükleyecek bir dönemdeyiz. Tabii ki gerekli gelişmelere başlanırsa. Bu düşüş sadece izlenmemeli. Düşüş bireysel olarak halkı rahatlatmış olabilir. Ancak kurumsal olarak bir düşündüğümüzde şirketlerin yatırım hızını daha da tetiklemeli. Öyle de olacak gibi. Yurt dışından gelecek büyük yatırımcılar da bu sonucu bekliyordu. ABD de ‘Bu ABD’nin de kurtuluşudur’ dedikten sonra daha ne denilebilir ki?

2 YTL’yi geçen Euro ise daha da çökmüş durumda. 1,78 YTL sularında gezinen Euro, dava sürecinde tavan yapmıştı.

Peki, şimdi ne olacak?
Yurt dışından gelecek yatırımların hızlanacağını zaten biliyoruz. Bu yatırımlara karşı çıkan kesim de var. Ben de bu görüşe karşıyım. Avrupa karşıtı bir kesim de var tabii ki. Koskoca ülke, bazı konularda fikir ayrılığına düşmek normal karşılanmalı. Ancak Avrupa’ya karşı olanlara sesleniyorum: Acaba Asya’ya yatırım yaptınız mı? Çin kendi kendine gelişiyor. Onun gelişmesine ortak olup hisseden hem kendiniz hem ülkemiz için pay aldınız mı? Alanlar vardır tabi. Ancak almayanlara seslendim zaten. Diyelim ki şöyle düşünüyorsunuz: ‘Bana ne Avrupa’dan Asya’dan. Ülkemizi geliştirelim.’ Tamam, ülkemiz için doğru düzgün yatırım yaptınız mı? Diyelim ki yaptınız. Yine de olmaz. Dış destek olmadan, olmaz.

Başka bir makalemde görüşmek dileğiyle…

Saygılar, sevgiler…


 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..