Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '14

 
Kategori
Sinema
 

Dracula filmi üzerine

Dracula filmi üzerine
 

DRACULA VE FATİH


Bir tarih öğretmeni olarak son ayda bana sorulan sorulardan biri de Dracula Başlangıç filminin gerçeği yansıtıp yansıtmadığı.

Bugün bir gazete de bir avukatın da BM bilmem ne kanunun bilmem nesine göre film nefret suçunu teşvik ediyor, Türklere hakaret ediyor bla bla bla haberinden sonra dayanamadım bir ben eksik kalmıştım ben de fikrimi beyan edeyim dedim.  

Başa gelirsek filme giden başta öğrencilerim olmak üzere bana filmi soranlarda şu durum bariz görülüyordu, herkes vampirlere gerçekten inanıyor. Filmin fantastik boyutu bir yere, herkes vampirlerin gerçekliğini değil, Fatih Sultan Mehmet'in filmde bir vampir tarafından öldürülmesine takmış durumda.

Yani vampirler var ama Fatih vampirler tarafından öldürülmesi gerçekçi bulunmamış, Türkler kötü gösterilmiş falan... Avukatın gazetedeki açıklaması da bu şekilde. Fatih Dracula tarafıdan öldürülmedi, tam tersi idam edildi, kellesi Fatih'e sunuldu. Avukat da sanki vampirlerin varlığına birşey demiyor yine tarihe uymayan kısımlarını eleştiriyor.

Bence çok komik. Avukatları hep komik bulmuşumdur zaten. Gündem derdinde bence. Belirtmeden geçemeyeceğim, geçenlerde televizyon haberlerinde sürücülere haber verilmeden kesilen hız cezasını övüne övüne iptal ettiren bir avukat vardı. Tabelalarda hız sınırları belirtildiği halde radara haber verilmeden yakalanan sürücülere müjdeli haber diye sunuldu. Bu da çok komik. İnsanları suça teşvik, ölüme teşvik. Hız sınırını aşabilirsiniz istediğiniz yerde. Yeter ki radar olmasın... 

Yahu Amerikalıları düşünüyorum. En büyük liderlerinden biri olan Abraham Lincoln'ü vampir ve zombi filmlerinde oynattılar. Annesini vampirlerin öldürmesi, kendisinin gerçekte vampir ve zombi avcısı olması. Yahu film işte. Amerika da tepki oldu mu? Hayır. 

Kendi liderlerine bunu yapan bizimkilere ne yapmasın. Amerikalı bizim derdimizden anlamaz. Fatih;  büyüktür, kahramandır, ulemadır, adaletlidir, hoşgörülüdür; tamam, tamam, da. Amerikalı bu, umrunda olur mu, hayır. Bence filmi daha kötü yapmadığına sevinmek lazım.

Bana kalırsa film çok iyi olmuş. Öyle aşağılama falan algılamadım. Filme bir kere fantastik film mantığı ile izlemek lazım. Tarih filmi diye gidersen, işte o zaman vampirlerin varlığına falan tartışma meselesi çıkar ki saçma. 

Türkleri ihtişamlı göstermesi, yenilmez göstermesi, Osmanlı ordusunun düzeni, gücü, yenilmezliği, Fatih'in istediğini elde etme hırsı, zekası, Yeniçerilerin gösterişli halleri. Bunları görmezden gelebilir misiniz? Biz bu gösterişi Fetih filminde Muhteşem Yüzyıl dizisinde kendimiz yapamadık.

300 Spartalı'da Persleri çirkin, iğrenç, yaratıkvari gösterilmelerini hatırlıyorum da, bizim durumumuz çok iyi filmde. 

Öyle ortalığı velveleye verecek birşey yok. Bence benzeri filmler gelmeli, tarihimize ilgi arttırılmalı. Muhteşem Yüzyıl dizisi kötü mü oldu gösterildi de. Bizim hatamız gönlümüzden geçeni istemek. Fatih Sultan Mehmet'i gerçekliği ile görmeyi istemek. İşte bu diyeceğimiz filmleri de yaparlar inşallah...

  

 
Toplam blog
: 152
: 10713
Kayıt tarihi
: 16.08.07
 
 

TARİH ÖĞRETMENİ MEB DENİZLİ  AĞRI AFYON  ..