Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '12

 
Kategori
İnançlar
 

Dua ''O'ndan istemektir, ama hayırlısını!

Dua ''O'ndan istemektir, ama hayırlısını!
 

S(b)iz isteyelim O'ndan


Dua, istemek demektir...Allah dua eden kulunu çok sever. Çünkü ondan bir şeyler istemekte ya da şükretmektedir...

Aç bir kimsenin, aç olduğu bir zamanda yiyecek istemesi gibidir ...

Dua, bizlerin Allah katındaki değerini artırır. “Ey Muhammed, de ki: Duanız olmasa Rabbim size niye değer versin.” (Furkan, 77) ayeti bunu belirtmektedir.

Dua etmeyen, etmeyeni bilmeyen var mıdır? aramızda YOKTUR...Çünkü hepimiz o veya bu şekilde dua ederiz. Hep isteriz kimden bizi Yaradandan...

Yalnızca dua ederken hayırlısını istemeye özen göstermeliyiz. Dualarımıza dikkat etmeliyiz gerçekleşebilir.

''Kullarım beni soracak olursa, muhakkak ki Ben (onlara) yakınım. Bana dua ettiği zaman. Dua edenin duasına cevap veririm...Öyleyse onlar da benim çağrıma cevap versinler ve iman etsinler.  Bakara suresi 186

DUA da istenilen şeyin ''aynen gerçekleşmesi ''gerekmez; çünkü insan , bazen kendisi için zararlı olan bir şeyi Allah'tan talep ediyor olabilir. ''İnsan hayra DUA ettiği gibi, şerrede DUA etmektedir. İnsan acelecidir. (isra suresi 11 ) bu durumu açıklamaktadır.

 Allah katında duadan makbul birşey yoktur. Dua kazayı önler. Ömrün bereketini artırır.”

''Dünya dualarla ayakta duruyor'' denir ya!

Bazende kiminin duası, kiminin bedduası denir ya!

Allah bizlere birçok nimetler vermiştir. Bizler, verdiği bu nimetlere karşılık Allah’ a şükretmeliyiz. Verdiği nimetler sebebiyle onu anmalıyız.

Dua ettiğimde içim ferahlar. Kendimi rahatlamış ve mutlu hissederim. Çünkü dua, beni Allah'a yakınlaştırır.

Ben, Yüce Allah'a olan inancımı, sevgimi dualarımla pekiştiririm. Dua ve ibadetlerim sayesinde Allah'ın beni  kötülüklerden koruduğuna inanırım.

Kısaca, dualarım beni Yüce Allah'a yaklaştırdığı gibi anneme, babama, yakınlarıma ve arkadaşlarıma da yaklaştırır. Onların da bana yakın olmalarını sağlar. Bundan büyük bir mutluluk duyarım.

Duaya neden ihtiyaç duyarız;
  Allah'a yakın olmak ve  razı olduğu bir kul olmak için
Verdiği nimetlere şükretmek için
 Bela ve afetlerden korunmak için
Doğru yoldan ayrılmamak için
İsteklerimizin (hayırlı olanlarının) gerçekleşmesi için Allah'a dua ederiz.

 

İbn-i Sina'ya göre duanın etkisi, dünyevi eğilimlerle semavi sebeplerin birlikte çalıştığı bir sonuç olarak ortaya çıkar. Dua esnasındaki yalvarış gökküreleri üzerine, tıpkı insanın hayal gücünün kendi vücudu üzerine tesir etmesi gibi büyük kainatın kanunlarına göre fiziki bakımdan tesir eden ruhi bir etki olarak görülür.
Kaynak: Rauf Pehlivan - Duanın Esrarı 

 

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..