Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '09

 
Kategori
Deneme
 

Dua

DUA' sız insan olur mu? Ben düşünemiyorum. Herkesin inancı kendine. Tüm insanların inanışlarına yürekten saygım vardır. Bana doğru, dürüst, yalansız dolansız insan lazım. Yani söz yerinde ise "adam gibi adam" lazım. Ben bunları yazarken hırlaya, poflaya, homurdana homurdana sokaktan yük taşıyan ikinci el bir kamyon geçiyordu. Merak ettim, kamyonun arka tamponunda şunlar yazılıydı : Maşaalah, Allah korusun / Doğruluk hazinedir" diye.Şöfor milletinin ayrı bir dili vardır. Ötesi laf-ü güzaftır.

Tüm bunların ötesinde inaçsız bir insan , dara, sıkıntıya ve zor anlara düştüğü saatlerde yine duaya sarılır. Tanrı'sına bütün gücüyle yakarır, yalvarır... ( İstanbul'da sele kapılanları gördünüz mü?), kurtuluşa ermek için, her insanın yaşamında dua vardır. Ben de bu duayı bu inaçla yazdım. Sırası gelmişken yabancı bilim adamlarından bir iki söz vermek istiyorum: Din insanları ruhen rahatlatır, zor anlarında teselli eder, sıkıntılarının hafiflenmesini sağlar. Jonh Lubbock. Mutluluğun kapısını açmak için içimizdeki güçlü imana güvenmeliğiz.. Jean Jacques Rousseau. Allah'ın varlığını, yapraklar arasında öten ve kanat çırpan bir kuş dahi ispatlar. Victor Hugo...ve bir küçük soru: Nar tanelerini ince bir zarla nakışlayan, sıralayan kim?Evreni aydınlatan, bunca yıldır gazını, kömürünü, yakıtını hazırlayan, faturasını ödeyen ve ateşleyen kim ?

Rabbimiz buyurdu: Bana DUA edin ki size icabet edeğim. Kur'an-ı Kerim.

Ve nehirler dolup taşsın

Aksın çağlaya çağlaya

Engelleri taşıp aşsın

Vursun bağlaya bağlaya

Sular olsun bulut bulut

Çıksın dağlara dağlara

Yağmur gelsin umut umut

Yağsın bağlara bağlara

Allah'ım bu savaş bitsin

Yürek dağlaya dağlaya

Kahpe düşman kaçıp gitsin

Kaçsın ağlaya ağlaya.

Abdülkadir Güler

Dicle Köprüsü şiirler / Çaba yayınları NO:9.

Ankara 1970.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..