Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '08

 
Kategori
Felsefe
 

Duan Dileğindir... dileğin ise amacın...

Duan Dileğindir... dileğin ise amacın...
 

İçten gelerek edilen her dua... yeni bir şafağın müjdecisidir.


Duan Dileğindir... dileğin ise amacın...

Ezberlediğin için değil, kendin düşündüğün için hissederek edersin duanı…
Ezberlediğini monolog gibi tekrar edersin, kendi düşündüğünü ise sevgiyle inanarak söylersin...ve İsteğini yüreğinin derinliklerinde hissedersin.
Senin için, sevdiklerin için uygun olanı, sana uyanı, işine geleni, hissettiğini düşünür ve istersin… Kötülük dilemekle dua olmayacağına göre, geriye sadece iyilikler kalır.
Her dua iyiliklere yöneliktir.
Ve unutma, duan dileğindir. Dileğin ise amacın...
Amacına ulaşmak için ise çabalayacak olan sensin. Kısaca duan senin pusulandır... O doğrultuda yol alacak olan sensin. Sen yola çıkmazsan dileklerin seni amaca ulaştırmaz.
Haydi kendinizce Tanrıdan dileyin. Kendinizce dileyin ki samimi olsun.. içten olsun.. size ait olsun ve sizi ve değerlerinizi yansıtsın.
Size ait olsun ama sadece “sencil” olmasın… Çevrenizi de, diğerlerini de, evreni de katın içine…
Sonra dönün ve kendi duanızı değerlendirin.

İşte siz "o"sunuz. Ve yargılayın duanızı, nasıl bir insan olduğunuzu sorgulamak için...
Kendinizi tanırsanız, törpüleme şansınız da olur.
Adam olmanın, insan olmanın yolu kendini tanımaktan geçer.
Baktığın aynada göreceğin eser duandır. Duan ise eserin.

Haydi başla... bilgelerden örnek alarak.. onların sırrına ererek.. kendi eserini yarat.. Tanrının verdiği akıl ve iradeyi kullanarak...
Öylesine içten dua et ki sonunda karşılaştığın; görmek istediğin ile gördüğünün aynısı olduğu olsun.

İşte Mahatma Gandi'nin. Duası...
Benim duam mı? Tanrım beni “O”nun duasındaki fazilete eriştirsin.
Böyle dua edebilecek kadar akıl, ilim ve hikmet versin.
Ve beni, bu olgunluğa ulaşma yolunda çabalamaya yöneltsin.

Mahatma Gandhi'nin Duası

Tanrım, güçlülerin yüzüne gerçeği söylemek için ve zayıfların alkışını ve sevgisini kazanmak için, yalan söylememek için bana yardım et.
Eğer bana zenginlik verirsen mutluluğumu alma.
Ve eğer bana güç verirsen, muhakeme gücümü azaltma.
Eğer başarı verirsen alçak gönüllülüğümü eksiltme...
Ve eğer bana alçak gönüllülüğü verirsen, saygınlığımı kaybettirme.
Görünenin diğer yüzünü tanımama yardım et.
Düşüncelerime katılmıyorlar diye bana karşı olanları hainlikle suçlayarak, onlara karşı suçlu düşmeme izin verme.
Kendimi sever gibi, diğerlerini sevmeyi ve diğerlerini yargılıyormuş gibi kendimi yargılamayı öğret bana.
Başarılı olduğumda sarhoşluğuma izin verme, başarısız olduğumda da umutsuzluğa düşmeme.
Başarısızlığın, başarımın öncesindeki bir deneme olduğunu hatırlamamı sağla.
Hoş görünün güçlerin en büyüğü olduğunu ve intikam duygusunun zayıflığın ilk görüntüsü olduğunu öğret bana.
Eğer beni paradan yoksun bırakırsan, bana umudu bırak ve eğer beni başarıdan yoksun bırakırsan, başarısızlığı yenebilmem için irade gücünü bırak bana.
Eğer beni sağlık bakımından yoksun bırakırsan, inancın lütfünü bırak.
Eğer insanlara zarar verirsem özür dileme gücünü ver bana. Eğer diğerleri bana zarara verirse affetme ve merhamet gücü ver bana.
Tanrım; eğer seni unutursam, sen beni unutma.
Mahatma Gandhi

 
Toplam blog
: 193
: 1045
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Bilecik doğumluyum. Emekli Eğitimciyim. Ankara'da ve yazları Kuşadası'nda yaşıyorum Günlük uğraşl..