Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '07

 
Kategori
Gelenekler
 

Düğüne gittim geldim.

Düğüne gittim geldim.
 

Düğün de ne düğün oldu ama. Gelini evinden iki köçek, iki davul eşliğinde yedi kişilik Sinop-Kastamonu ekibinin çaldığı cide oyun havalarıyla aldık. En meşhuru ''sarı yazma başında''yı kim bilir kaçıncı kez dinlemiş oldum böylece.

İstanbul'un göbeğinde davullar çaldı, köçekler oynadı. Balkonlardan sarkan başlar şaşkın bir şekilde seyir halindeyken eminim gelinin yerinde olmayı çok istemişlerdir. Ben bile yerimde duramadım, oynadımda oynadım..

Gelin düğün salonuna bu hengameyle girdi.. Güm ..güm..güm.. duvarlar çınladı sesten, sanki köy meydanında çalıyorlardı mübarekler..

İstanbul gibi bir kentte bu geleneğin sürdürülmesine yürekten sevindim şahsen. Kültürümüzün bir parçası olan köçeklerin günümüzde de yaşatılması güzel bir olay.. Bizim buralarda (Zonguldak) nadir oluyor böyle şeyler... Öyle Cide havaları eşliğinde oynayan köçek bulmak oldukça da zor.. Duydum ki İstanbul'da birkaç ekip varmış.. Bir telofonla düğüne gelmeye hazırlarmış.. Ha birde orada düğün salonları daha ucuzmuş ve çokta şık döşenmişler. Örtüsüz kuru sandalyelere dünyanın parasını verirken birde davulu köçeği kim düşünür burda....
Sizlere resimlerini ekleyeceğim.. Hepsini hanım çekti... Giderken de gelirken de bana fazla kaynamadı.. Günahını almışım valla..

Uzun zamandır görmediğim eşi dostu da görmüş oldum bahaneyle.... İnsana neşe ve heyecan katıyor bu.

Seçim listeleriylede ilgiliyim ha....!!! Sanmayın ki ilgisizim.. Köçek möçek yazdığıma bakmayın acayip siyaset yaparım. Gün boyu kahvede tabii;)))Öyle kararsız Kazım da değilim..!! Lakin yine de kafam karışık...

Hadi hoşçakalın... Ben kahveye gidiyorum.....

 
Toplam blog
: 17
: 537
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Cide / hacıahmet Köyü'nde doğdum. Lise yıllarım Zonguldak'ta geçti. TTKya memur olarak işe girince ..