Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '07

 
Kategori
Gelenekler
Okunma Sayısı
959
 

Düğüne gittim geldim.

Düğüne gittim geldim.
 

Düğün de ne düğün oldu ama. Gelini evinden iki köçek, iki davul eşliğinde yedi kişilik Sinop-Kastamonu ekibinin çaldığı cide oyun havalarıyla aldık. En meşhuru ''sarı yazma başında''yı kim bilir kaçıncı kez dinlemiş oldum böylece.

İstanbul'un göbeğinde davullar çaldı, köçekler oynadı. Balkonlardan sarkan başlar şaşkın bir şekilde seyir halindeyken eminim gelinin yerinde olmayı çok istemişlerdir. Ben bile yerimde duramadım, oynadımda oynadım..

Gelin düğün salonuna bu hengameyle girdi.. Güm ..güm..güm.. duvarlar çınladı sesten, sanki köy meydanında çalıyorlardı mübarekler..

İstanbul gibi bir kentte bu geleneğin sürdürülmesine yürekten sevindim şahsen. Kültürümüzün bir parçası olan köçeklerin günümüzde de yaşatılması güzel bir olay.. Bizim buralarda (Zonguldak) nadir oluyor böyle şeyler... Öyle Cide havaları eşliğinde oynayan köçek bulmak oldukça da zor.. Duydum ki İstanbul'da birkaç ekip varmış.. Bir telofonla düğüne gelmeye hazırlarmış.. Ha birde orada düğün salonları daha ucuzmuş ve çokta şık döşenmişler. Örtüsüz kuru sandalyelere dünyanın parasını verirken birde davulu köçeği kim düşünür burda....
Sizlere resimlerini ekleyeceğim.. Hepsini hanım çekti... Giderken de gelirken de bana fazla kaynamadı.. Günahını almışım valla..

Uzun zamandır görmediğim eşi dostu da görmüş oldum bahaneyle.... İnsana neşe ve heyecan katıyor bu.

Seçim listeleriylede ilgiliyim ha....!!! Sanmayın ki ilgisizim.. Köçek möçek yazdığıma bakmayın acayip siyaset yaparım. Gün boyu kahvede tabii;)))Öyle kararsız Kazım da değilim..!! Lakin yine de kafam karışık...

Hadi hoşçakalın... Ben kahveye gidiyorum.....

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Gıydıvanın kızları huriyem:)))Güm büde güm valla süper bir şey bayılırım köçek seyretmeyi ama tabii bu köçekler memleketlerimizd ebende daha iyi..Çünkü büyükşehirlere taşındıgında memleketlerimizin özellikleri kalmıyor bence..Memleket düğünü deyince benim aklıma köçek geliyor zaten elinize emeginize saglık...

Deniz kabuğu 
 06.01.2008 18:44
Cevap :
ne güzel yorum yazmışsınız ya ...çok teşekkür ederim.  12.01.2008 23:57
 

Yine ben sizi bulmuşken fırsat buldukça bloglarınızı didik didik okuyacağım.:))) Köçeği bende severim.Yeri ve mekanı hiç önemli değil vallahi.Hani bizim yörenin köçekleride farklı oynar:)) Ankaranın göbeğinde her gün her sokakta davul zurna elektro saz düğün hengame başkentte bile serbestse ne yapalım bizde yerde köçeklerimizi oynatalım.Hele o yerden para almaları kadehle içki içmeleri yokmu bayılırım ona:)) http://www.youtube.com/watch?v=zAThKqgZtJM inebolu köçekleri saygılarımla:))

binnaz delen atılkan 
 17.12.2007 14:46
Cevap :
köçeksiz çıkmam evden diyor kızlar...tabii hepsi değil...sadece Kastamonu'lu olanlar;)))teşekkür ederim ...  23.12.2007 20:24
 

Sürdürülmeli haklısınız ama bence günün şartlarına uygun şekilde. İstanbul'un göbeğinde davullar çalsa bende bakardım ama 'amanınn neler oluyor' ifadesi olurdu yüzümde sanırım :o) Şehirlerin standartlarına uyulması gerektiğini düşünüyorum açıkçası, kimseye engel olabilmek gibi bir lüksümüz olmadığı da aşikar tabi. Yine mi kahveye gittiniz, oralarda neler konuşuluyor seçim ile ilgili bizlerlede paylaşın. Sevgiler...

Someone 
 07.06.2007 12:10
Cevap :
size katılmamak olmaz şimdi..aynen de öyle oldu...bereket bu olay hasköyde başladı okmeydanında bir düğün salonunda bittiydi..öyle nişantaşında,leventte falan değildi...  13.06.2007 23:20
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 17
Toplam yorum
: 74
Toplam mesaj
: 31
Ort. okunma sayısı
: 521
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Cide / hacıahmet Köyü'nde doğdum. Lise yıllarım Zonguldak'ta geçti. TTKya memur olarak işe girince ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster