Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Duma duma dum referandum

Duma duma dum referandum
 

alıntı


Söylenecekler söylendi, referanduma iki gün kaldı.

Meydanlar çalkalandı, liderler birbirini iyice hırpaladı.

Ben onların söylediklerinden çok farklı şeyler ifade etmek istiyorum.

Konuşmaları, iddiaları ve güç gösterilerini gördük. Herkesin paketin maddelerini hala bilmediğini görüyoruz. Daha önce de söylemiştim. Halkın o kadar da bilmek istediği ve merak ettiği kurullar değildi bunlar. Çünkü halk bu kurulların nasıl olduğunu hiç de merak etmemişti.

Demokrasi adına, 12 Eylül'e başkaldırı adına getirildiği iddia edilen bu maddelerde anlaşıldı ki 12 Eylül'ün hiçbir hesaplaşması yokmuş.. İnsanları aptal yerine koyma anlamına gelen bu söylemleri inandırıcı bulmadım.

Herşeyi bir tarafa bırakalım. Hükümetin bu maddeleri bu kadar ateşli savunmasının altında neler var onu düşünelim. AKP bu maddelere neden bu kadar paraları saçıp savuruyor acaba? Herhalde bu AKP'nin demokrasi sevgisinden kaynaklandığını düşünmüyoruz. Bu işin içinde başka bir hesap var. AKP'yi ve AKP'lileri kurtarma hesabı.. AKP'nin rüyalarının hesabı.

AKP'nin bir rüyası var, bu rüya için bu anayasa paketi çok önemli bir adımdır. Şimdi size AKP'nin rüyasının ne olduğunu anlatmayacağım.

AKP devletin bütün güçlerini var gücüyle kullanırken, halk olarak verdiğimiz vergilerin bir siyasi partinin emellerine çarçur etmesine göz mü yummalıyız?

AKP hükümetinin 1. dönemi hazırlık dönemiydi. 2. Dönem AKP ve irtica karşıtları ve onları bertaraf etmeye yönelik planları olanların bir sabah evlerinden alınıp 1-2 yıldır tutuklu yargılandığını ve bu insanlara suçlarının bile yüzlerine okunmadığını gördük. Eğer bu refereandumdan "Evet" çıkarsa, 3. AKP dönemi başlar. Bu dönemde; cumhuriyet, Atatürk, Türk, laiklik diye çırpınanların bir sabah evinden alınıp götürüleceğine şahit olacağımız çok açıktır.

Ben şahsen bu referandumda konu olan maddelerin benim lehimde hazırlanmış hiçbir madde görmedim. "Hayır" demenin bana sağladığı bir çıkar da yoktur. Aslına bakılırsa bu referandum CHP ve MHP'nin de çıkarına değildir. Bu halkın iktidara ve dikta rejime direnme ve kendini koruma altına alma refleksi olmalıdır. Bu dava cumhuriyetle irticacıların davasıdır. Atatürk'e karşı yıllarca savaş vermiş bu din istirmacıların son altın vuruşudur bu. Bu açıdan beni ve ailemi ilgilendiriyor bu anyasa paketi.

Bazıları diyor ki AKP bu kadar çırpınıyor, dört koldan medyada ve diğer alanlarda çalışıyor ve para harcıyor da CHP ve MHP neden harcamıyor. Bunun cevabını düşünerek oy vermeli herkes.

Bu referandum AKP ve rüyalarının anayasa değişiklikleridir. O zaman herkes kendi rüyaları adına oy versin. Nasıl bir Türkiye istiyorsak ona göre mühür basmalıyız.

Herkes HYSK ve Anayasa mahkemesiyle ilgili sorular sorulunca AKP'lilerin verdiği cevaplar diğer maddeler ve başka şeyler olduğuna dikkat ettiniz mi? Bu maddeleri fazla tartışmadıklarını fark ettiniz mi?

"Yetmez ama evet!" diyenlere şu soruyu sormak lazım. İktidar onlar, güç onlarda isteselerdi yeterli bir anayasa paketi hazırlarlardı. Neden "yetmez"? Çünkü bilerek yeterli hale getirilmedi. Eksik yapıldı.

Bu halkımızla dalga geçer gibi hazırlanmış kandırmaca bir referandumdur. Bu referanduma oy atmaya bile değmez ama sadece bu uyanıklarını kendini çok akıllı bizi salak yerine koyduğunu sanmasınlar diye sandığa gidip"Hayır" mührü basacağım.

Keşke ölmüş olan babamın ve dedemin de vekaleti de olsa onlar adına da "hayır" diyebilseydim.

 
Toplam blog
: 105
: 3914
Kayıt tarihi
: 05.11.08
 
 

İ. Ü. İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler 1989 mezunuyum. 1993'ten beri uluslararası fındık ..