Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '06

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Duman tütüyor

Duman tütüyor
 

Bu gün oturmuş öylesine karşı apartmanlara bakıyordum. Bir anda hala bu insanların doğalgaz değil de kömür kullandıklarını anladım. Nedeni ise apartmanın bacalarından çok fazla duman çıkıyordu. Tabi önce bir şehir insanı gibi kızdım ve neden bu insanlar doğalgaz kullanmazlar diye düşündüm. Ama farkına varmadan bu beni çocukluğuma götürdü.

Çocukluğumun geçtiği köyde, akşam olurken her evin damlarındaki bacalardan yavaş yavaş duman çıkardı, ben öylece anlayamadığım bir hüzünle bu silüeti izlerken bana musiki hazzı yaşatan tak tak seslerini duyardım, onlar da babamın odunları kırmasının sesiydi. Şimdi o günleri düşündüğümde hüzünleniyorum ama o günlerde neden hüzünlenirdim bilmiyorum. Belki de Hilmi Yavuz haklıdır; bize en çok yakışan hüzündür, onun için hüzünleniyordum, belki de bir daha o görüntüleri ileride hiç yaşayamayacağımı bilen zaman bana öylesine bir oyun oynar ve orada oraları özlerdim.

Şimdilerde asfaltlar aldı yürürken özellikle ağaçlık alanları özellikle seçiyorum. Üzerlerine basa basa hazan yapraklarına gidiyorum ve giden fakat hiç gelmeyecekleri düşünüyorum. Sonra aslında kendime kızıyorum, neden diyorum böyle düşünüyorum geçmiş gitmişleri, beni hüzünlendiren şeylerden kaçmalıyım. Ama olmuyor, azarlanmış çocuk gibi hüzünlü yürüyorum yürüyorum.

Babam sonbaharda köyün arka taraflarındaki dağların eteklerindeki tarlaları gösterir ve "her tarafa hüzün çöküveriyor sonbaharda" derdi. Şimdi ben şehrin kaldırımlarında yürürken ya da apartmanlara bakarken hiç tarla göremiyorum ama hüznü hep görüyorum. "Neyin hüznü?" onu da bilemiyorum, "neden hüzün?" onu da bilemiyorum. Bana geçmişi hatırlatıyor o duman, onu yaşıyorum ve gelmeyeceği. Kavgaları, arayışları, sabah akşam koşturmacalarını...

 
Toplam blog
: 13
: 516
Kayıt tarihi
: 21.11.06
 
 

Ben bir özel şirkette Basın Halkla İlişkiler Müdürü olarak görev yapıyorum. İktisat ve Turizm okudum..