Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '07

 
Kategori
Kitap
 

Dumansız bacalar şehri

Geçen yıl yaz tatilinde Nevşehir’e, Kapadokya’yı gezmeye, yani doğal güzellikleri ve tarihi eserleri görmeye gittik.

Şehrin içinde gezerken solumuzda peri bacalarına bakıyorduk. Babam oradaki peri bacalarının içinde köylülerin yoğurt, narenciye gibi, hava sıcaklığında hemen bozulabilecek yiyeceklerin konulabileceğini söyledi. Peri bacalarından önce Asmalı Konak’ı gittik. Asmalı Konak, aynı filmindeki gibi güzeldi. Ben de büyüyünce, böyle büyük bir eve sahip olmak istedim.

Peri bacaları, gerçekten harika bir doğal güzellikti. Babama peri bacaların nasıl bu hale geldiğini sordum. Babam, “Kayseri’deki Erciyes Dağı’nın patlamasıyla oluşmuştur. Patlama sonucu lavların, Nevşehir’e kadar akmasıyla ve akan bu lavların üzeride yağmur, kar ve rüzgarın etkisiyle bu peri bacaları oluşmuştur”, dedi.

Peri bacalarının görünüşü kapalı bir şemsiye üzerinde dengede duran, yassı bir kaya gibiydi. 4. sınıfta öğretmenimiz bize “İlin özelliklerini anlatan bir performans ödevi hazırlayın”, dedi. Ben de Nevşehir’in doğal güzellikleriyle, muhteşem coğrafyasını anlattım. Babama, “Kapağa ne yazayım” diye sorduğumda, babam da ‘dumansız bacalar şehri’, dedi. Peri bacalarının içinde, oyuklarla odalar açılmış ve bu odalara, oturacak yerler de yapılmıştı. Ayrıca, bazı oyukların içine haç işareti oyulmuştu.

Ihlara Vadisi’ne de indik. İnerken zorlanabilirsiniz. Çünkü merdiven basamaklarının sayısı çok ve dik. Bu arada, merdivenlerden inerken beni arı soktuğunu ve çok bağırdığımı söylemeliyim. Etrafta çok arı var. Vadiye inerken, etkilenen sadece ben değildim. Annemin de nefesi daraldı.

Ihlara Vadisinin etrafı ve çevresi yeşilliklerle dolu. Vadiden kaynayan akarsu vadiye renk veriyor. Vadide, şaraplıklar, ahırlar ve kiliseler var. Tepeden vadiye bakıldığında, muhteşem bir görüntü çıkıyor. Bunun için, Nevşehir’e herkesin gitmesini tavsiye ederim.

Ihlara Vadisi benim olsaydı eğer, vadinin içine bir Asmalı Konak, bir tane de peri bacası gibi büyük bir bina yaptırırdım.

 
Toplam blog
: 2
: 1335
Kayıt tarihi
: 18.08.07
 
 

Ben Muhammed Said Koçak. 5. sınıfı Seyhan İlköğretim Okulu'nda bitirdim. 6. sınıfta Gazi İlköğretim ..