Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Özel Günler
 

Dün 29 Ekim'di.

Dün 29 Ekim'di.
 

Dün, 29 Ekim'di. Cumhuriyet'imizin kuruluşunun 84. yıldönümünü törenlerle kutladığımız gündü. Okul yıllarının ardından ilk kez görevli olarak tören alanında bulunduğum, heyecanlandığım gündü. Yıllar sonra yeniden geçit töreninde olmak, son andaki değişiklikle bayrak taşımak, alkışları duymak, içten gülüşleri görmek, marşlara eşlik etmek.. Farklıydı, özeldi, anlamlıydı.

Güzel, özel, anlamlı..Aynı mıydı hisler, ortak mıydı yürekten gelen coşkular. Anlamak için çevremdeki insanların gözlerine baktım, seslerini dinledim görebildiğim, duyabildiğimce. Şiir okunurken ağlayan, mavi gözlerin seyrinde geçmişe yolculuk yapan bir gazi ile göz göze geldim ''yaşasın Cumhuriyet'' derken. Ne kadar içten, inanarak söylüyordu.

Başını okşadığı öğrenciye, ''Atatürk, ülkesini çok sevdi, halkına inandı, büyük zorluk, mücadelelerle Cumhuriyet'e kavuşturdu. Emanetine sahip çıkma görevi artık sizlerde. Koruyun tehlikelerden, her türlü düşmandan. Yaşatın Cumhuriyet'i sonsuza kadar'' dedikten sonra gözlerinden akan damlaları sildi. Bir ona, bir de karşımdaki mavi gözlere baktım. İkisi de ışıl ışıl, aydınlıktı. Tören alanından eve gelirken gözlerimin önünden gitmedi bakışları ve sözleri.
29 Ekim'i cümlelerle ifade etmek için bilgisayar karşısına geçtiğimde yazdım..Sildim..Yeniden yazdım..Yeniden sildim..Olmadı bir türlü.. Gecenin bir yarısı kendimle kavga etmeyi bırakıp istemeden de yarım bıraktım dünde kalan yazıyı. Atatürk...Cumhuriyet..Kurtuluş Savaşı...mücadeleler, yokluklar, yoksulluklar....Başka milletlerin bağımsızlığına örnek olan yeniden doğuş...Türkiye Cumhuriyeti 1923.....Türkiye Cumhuriyeti 2007....Ve aradan geçen 84 yıl.

Dün, 29 Ekim'di...Atatürk'ün kurduğu Cumhuriyet'imizin 84. yılıydı...Sizler de o gazi gibi yokluklar, yoksunluklar, büyük fedakarlıklarla kazanılan Cumhuriyeti sonsuza kadar yaşatma arzusunu kararlılıkla sürdürüyorsanız bayramınız kutlu olsun.
''Fikri hür, vicdanı hür'' çocukları, gençleri,''bilim ve fen'' aydınlığında geleceğin teminatı görüyor onlara güzel yarınlar bırakma gayretiyle çalışıyorsanız bayramınız kutlu olsun.
Her karışında şehit kanı olan vatanın bütünlüğüne göz diken ''dahili ve harici düşmanların'' tehlikeli varlığını görüyor, birlik beraberliğe gölge düşürmek isteyenlere karşı ''yurtta barış, dünyada barış'' ilkesine sıkı sıkıya sarılıyorsanız, bayramınız kutlu olsun.
Sizler de o gazi gibi gözlerinizde ışıltı, yüreğinizde coşku ile sonsuza kadar yaşatmak için her türlü fedakarlığa göğüs gererek mutluluk ve gururla ''Yaşasın Cumhuriyet'' diyorsanız Bayramınız Kutlu Olsun.


resim kaynağı:www.atatürk.net sitesidir.


 
Toplam blog
: 126
: 2338
Kayıt tarihi
: 01.08.06
 
 

Kompozisyon derslerini biraz daha fazla önemsediğim, uzun cümleler kurmaya başladığımdan bu yana sev..