Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '18

 
Kategori
TV Programları
 

Dün Gece İstanbullu Gelin'de Dikkatimi Çeken Bir Durum.....

Dün Gece İstanbullu Gelin'de Dikkatimi Çeken Bir Durum.....
 

 9 Gündür İzmir'de büyük kızımdayız. 21 Nisan Tüyap İzmir Kitap Fuarı imza günüm için geldik ama ısrar üzerine biraz daha uzattık kalış süremizi. Torunlarım, kızım ve  damadımla neşeli günler geçiriyoruz.

 Dün gece de her cuma gecesi olduğu gibi İstanbulu Gelini seyretmek üzere televizyon karşısına geçtik merakla. Yayınlandığı ilk bölümdem bu yana zevkle seyrediyoruz bu diziyi. Gerek konusu, gerek sanatçıların canlandırdığı harika roller bizi ekran başına kilitliyor adeta.

 Dün gece diziyi merakla seyrederken birden tüylerim diken diken oldu. Beni bu kadar etkileyen olay Faruk ve Süreyya'nin Emir'in 23 Nisan aile pikniğine katıldıkları bölümde gerçekleşti.

 Ailece katılan bu piknik ve etkinlikler gerek çocuklar gerek ebeveynler yönünden çok yararlı neticeler yaratıyor.

 Beni üzen bu etkinlikte çocukların ve ebeveynlerin beraberce oynadıkları bir oyundu. Çocuklar ve ebeveynler ellerinde silahlar birbirlerini kovalıyordu. Adeta bir savaş havasında sergilenen bu oyunda vurulan kişiler yere düşüyor ve ölü taklidi yaapıyordu.

 Ben endişe ile bu ne ne diye bağırınca Kızım ama anne su tabancası ellerindeki dedi.

 İster su tabancası, ister ışın tabancası, ne olursa olsun silah ve savaş çok kötü bir şey. Özellikle barışa bu kadar ihtiyacımız olan şu dönemde çocuklarımızın silahla oynaması korkunç. 

 Ben televizyonlardaki savaş dizilerini seyretmiyorum, Hatta zapping yaparken yolum düşerse hemen kanal değiştiriyorum. Haberlerdeki savaş ve şehit haberleri bile ürpertici.

 Sanıyorum ki İstanbulu Gelin dizisinin senaristleri bu hassas konuyu atladılar. Yoksa bir çok konuda eğitici mesajlar veren bu dizide böyle bir olaya rastlayacağımızı düşünemiyorum.

 Bu arada merak ettiğim gerçekten okulların etkinliklerinde böyle silahlı, savaşlı oyunlar var mı?. On üç yaşındaki torunuma sordum. O okullarında böyle bir olaya rastlamadığını söyledi.

 Savaşsız  ve silahsız bir yaşam diliyorum tüm çocuklara ve büyüklere.

 Yetmiş iki yaşındaki bir büyükannenin dileği bu...........

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..