Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '09

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Dünya Çevre Gününde doğa adına iki güzel etkinlik

Dünya Çevre Gününde doğa adına iki güzel etkinlik
 

Güzel bir günden kalan.


Bugün, 5 Haziran çevre günü etkinlikleri nedeni ile haberci arkadaşlarımızın yaptığı iki önemli haberi paylaşmak istiyorum sizinle. Biri doğa fotoğrafçısı Ali Barut’ un kuşları konu alan fotoğraf sergisi, diğeri Manavgat TEMA Vakfı Şube Temsilcisi aynı zamanda mimar olan Şenay Malbora’ nın başı çektiği ve Manavgat Belediye Başkanı Şükrü Sözen’ in de katılarak destek verdiği bir etkinlik.

Arkadaşlar sağ olsun bu iki önemli etkinliğin haberini yapmış, yaptıkları haberle daha geniş kitlelere ulaşmasının alt yapısını hazırlamış. Ben de doğayı korumak adına her ikisi de çok önemli olan bu etkinliği yine daha çok insana ulaştırmak adına buraya taşıdım, sizlere ulaşmasına aracılık ettim.

Doğa ve doğanın korunması için çaba harcamak, çalışmak, çocuklarımıza bırakabileceğimiz en önemli hazinedir. Her iki konuda toplumun bilinçlendirilmesine aracılık etmek ise yapabileceğimiz en ulvi görevdir.

Ne güzeldir değil mi kuş sesleri, ne güzeldir o senfoniyi dinlemek.

kuş sesleri ovalara yayılır
insan buna hayran olur bayılır

bal yapanlar çiceklere konarlar
kuzucuklar taze çimen ararlar

yeşillenmiş ağaçlarda yapraklar
amber gibi mis kokuyor topraklar

http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/1694/

Doğa dengesi korunduğu oranda bize ve kendisine yararlı olur, kendini çoğaltır, yeniler. Yoksa yangınlarla, depremlerle, toprak kaymasıyla, “erezyon” hortumlarla içindeki kini kusar, hem bizim hem kendi sonunun müsebbibi olur.

Maalesef ki doğaya ve onun içinde yaşayan canlılara en büyük kötülüğü biz insanlar yapıyor, en büyük zararı biz veriyoruz. Dolayısı ile kendi sonumuzu kendi ellerimizle hazırlıyoruz. Bile bile orman yakmak gibi mesela… Resmen intihar etmek gibi bir şey (!) bu!

Yazık hem bize, hem onun içinde yaşayan binlerce canlıya kuş türüne, hayvana.

Ben doğa adına savaşan her iki konuğa da çok teşekkür ediyor, biz bir şeyler yapamıyoruz, yıkıyoruz belki ama siz bizim yapamadığımızı da yapıp eksiklerimizi tamamlıyorsunuz. Kim bilir ne kadar çok dua alıyorsunuz doğa anadan. Kim bilir nasıl seviniyor, nasıl gözleri doluyor, kendisi için çabalayan insanları gördükçe... Tüm yıkanlara inat, inatla onu yaşatmaya çalışanları gördükçe...

Çok teşekkür ediyorum sevgili arkadaşım Şenay Malbora. Çok teşekkür ediyorum Manavgat Belediye Başkanı Şükrü Sözen. Çok teşekkür ediyorum sevgili haberci arkadaşlarım. Hepinizin eline, emeğine sağlık.

Yarınlar sizlerin diktiği bu fidanlar sayesinde nefes alacak, sizlerin emekleri üzerinde yükselecek, var olacaktır. Çok teşekkürler.

Son olarak, çok sevdiğim bir Kızılderili atasözü ile noktalamak istiyorum bu yazıyı.

İlkbaharda sakınarak yere bas; tabiat ana hamiledir”. (Kiowa)

Bu güzel etkinlikleri izlemek için vereceğim linkte;

Fotoğraf sergisi haberini "Bölgemizin sessiz konukları" başlıklı videodan

Fidan dikimini ise "Çevre gününde TEMA Vakfı fidan dikti" başlıklı videodan izleyebilirsiniz.

http://www.sahiltv.com/

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..