Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '20

 
Kategori
Güncel
 

Dünya'da Corona ( * )

      DÜNYANIN GÜNDEMİNDE

CORONA VE BENİM BAZI NOTLARIM ( 9 )

 

 Merhabalar sevgili okurlarım

 

Corona’ nın gölgesinde Kurban Bayramını kutladık. Öncelikle cümlenize hayırlı ve kutlu, mutlu bayramlar diliyorum.

Bu melanet Corona Virüsün yüzünden bayramın tadı, tuzu da kalmadı. Dostlarımızla, arkadaşlarımızla ve de torunlarımızla kucaklaşamadık. Araya bir mesafe koyup bayramlaştık. Yüce Mevla’m sağlık versin kucaklaşmayı, sarılmayı ve öpüşmeyi gelecek ( kısmet olursa) bayramlara bıraktık. Ben şahsen ulaşabileyim kadar uzak, yakın birçok yakınlarımı ve dostlarımı özellikle benden yaşça büyük olanları telefonla aradım, hal hatırlarını sordum. Ancak geçen bayramlarda aradıklarımı ve beni aramayanları bu bayram ben de aramadım. Fazla mütevazı olmak gerekmiyor. Arayana can kurban, aramayanı da ben de rahatsız etmem.

Corona virüs ile ilgi olarak 10 Mart 2020 ‘den bu yana aşağı yukarı beş ay geçti. Sosyal medyadan bir hayli not aldım. Aldığım notlar bir ajandamı bitirdi. Aldığım notların sayısı 525‘ i buldu. Bunlar ilerde bir kaynak bağlamında bir arada bulunmasını yararlı görüyorum. Belki ilerde bunlar bir kitapta da toplayabilirim diye düşünüyorum. Yazdıklarımın makale olarak 9 yazı oldu. Bu yazıyı yazdığım saatlerde ( 01.08.2020) tarihi itibariyle Dünya’da Vaka Sayısı::                                                                                                                                                                                                                                                  17.043.760 ve ölü sayısı: 666 bin 290 kişiye ulaştı. Bizim Türkiye’de Vaka Sayısı:  228,924 ve  ölü sayısı : 5 bin 659 vatandaşımız  vefatetti.  Vefat edenlere Allah’tan rahmetler diliyorum.

 

Sağlık Bakanımız Dr, Fahrettin Koca zaman zaman açıklamalarda bulunuyor. Daha önce de yazdığım gibi Sayın Koca çok iyi çalışıyor.  Görevinin bilincindedir. Corona Virüs’e dikkat çekiyor. “!Aman dikkat” diyor: Maskesiz sokağa çıkmayalım ve mesafeye dikkat edelim “ diyor.  Ne yazık ki bazı vatandaşlarımız buna pek dikkat etmiyorlar. Yaza girdik Corona  Virüs’te   aldı başını gidiyor.  Bakan Koca’ya göre:   Vakaların  % 46‘sı İstanbul’da olduğunu ifade ediyor.  İstanbul’da, Ankara’da, Gaziantep’te, Diyarbakır’da Vaka Sayısının artığını söylüyor. Komşumuz İran’da Vaka sayısının beş kat artığını sosyal medyadan öğreniyoruz. Bir günde 216 kişi hayatını kaybetti. Bilim Kurulu Üyelerimizden Prof. Dr. Seman Turan Eylül ve Ekim aylarında 2. Dalga gelebilir, aman dikkat, rehavete diyor. Öte yanda Corona vakaları Çin’de, Brezilya’da ve İspanya’da da vakaların artığını öğreniyoruz. Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Tevfik Özlü ise bir konuşmasında şunları söylüyor: “ İki tarafında maskeli olması lazımdır. Bu  % 100 korur. Virüsü taşıyan kişi ve karşısındaki maske takıyorsa bulaşma neredeyse % 100’e yakındır diyor.   

65 yaş ve üstüne kısıtlamalar kalkıyor. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca  : “ Bilim Kurulu toplantısı sonunda önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Koca: Halen saat: 10.00 ile 22.00 saatleri arasında sokağa çıkabilen 65 yaş ve üstü için müjde verdi.  Bakan Koca:  Bayram sonrası duyuru yapmış olacağız. Bilim Kurulu’nun bir önerisi var.  Bununla ilgili bayram son23rası duyuruyu yapmış olacağız, sadece bayram günlerinde sabredelim “ dedi.  Biz de inşallah ve hayırlı olsun diyoruz.

Gerek Sağlık Bakanımız Fahrettin Koca olsun ve gerekse bilim adamlarımız olsun maske, mesafe ve temizliye dikkat edelim.  Corona  Virüs’e  hiç güven olmaz…

Bu tehlikeli günlerden er geç kurtulacağımızı ümit ediyor, tüm İslam âleminin mübarek kurban bayramlarını kutlar, sizlere sağlık ve mutluluklar diliyorum.

Hoş ve esen kalınız aziz okurlarım

----------------------------------------------------------------------------------------

NOT: Mersin / Mut’tan gelen acı haber yüreğimizi bir kez daha yaktı. Kıbrıs’a gidecek Mehmetçiklerimizi Mersin’ine götüren yolcu otobüsü, Mut İlçesi’nde şarampole devrildi.  Otobüsün devrilmesi sonucu dört askerimiz şehit oldu, otobüsün iki sürücüsü de hayatını kaybetti. Ayrıca 15 yaralımız vardır.  Vefat edenlere Allah’tan,  yaralılarımıza acil şifalar ve ailelerine baş sağlığı ve sabırlar diliyoruz.

 

      Abdülkadir GÜLER

      01.08.2020-  Söke 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..