Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '20

 
Kategori
Güncel
 

Dünya Gündeminde Corona ( 2 )

Merhaba Saygıdeğer okuyucularım,

Cümlenize selam ve saygılarımı sunuyor ve de sağlıklı günler diliyorum.11 Mart’tan itibaren Corona Virüs ile uğraşıyoruz. Yalnız biz değil bütün dünya uğraşıyor. Hepimiz evde kalıyoruz. Bu zamanda evde kalmak hayat kurtarır.

Ancak bir noktaya değinmek istiyorum:  Böbürlenerek uzaya giden insanlar, şu minnacık CORONA VİRÜSE neden bir çare bulamıyor? Kendimizi sorgulamalıyız, doğayı, denizleri çok kirlettik, vicdanı bir tarafa bıraktık, kendimizi sorgulamayız her halde? Küresel dünya bir sınav veriyor… Bu bela, bu olay biraz olsun düşünmeye değmez mi?    

Ben de sizin gibi evde kalıyorum. Dışarıya çıkmıyorum. Ancak bunu fırsat bilerek bol bol kitap, dergi ve gazete okuyorum. Bu arada Televizyonları da izliyorum. Zamanımı bu şekilde geçirmeye çalışıyorum.  Sosyal medyadan aldığı haberlerden bazılarını sizlerle paylaşmak istiyorum:

 

  • Öncelikle verilen yasaklara mümkün olduğu kadar uymalıyız,  Corona  Virüs’ün bize bulaşmaması için    sıkla   söylenen 14  maddeye  harfiyen uymalıyız.
  • Çin’den tüm dünyaya yayılan bu melanet Corona Virüs mikrobu bütün dünyayı esir aldı. ABD,(sadece bir günde 1724 kişi öldü),İtalya, İspanya, İngiltere, Almanya, Hollanda, İsveç Norveç Türkiye’de bundan nasibini aldı.
  • ABD‘ Başkanı Turmp önce bunu ciddiye almadı, “ ne olacak, her gün trafikten de yüzlerce kişi ölüyor “ dedi. Corona salgını yükselince ve ölümlerin sayısı her gün ikiye katlanınca geri adım attı.   Corona Virüs büyük bir tehlikedir,  sıkı önlem almak gerekir ve bu konuyu ciddiye almalıyız”  diyerek geri adım aldı. Daha sonra İngiltere Başbakanı BORİS JOHNSON’ da bir ara Corona Virüsü pek mühimsemedi. Ne yazık ki o’da test oldu ve testi pozitif çıktı. Ve halen yoğun bakımdadır.  Ona de geçmiş olsun diyorum.

 

  • Bu yazımı yazdığı sıralarda Dünya’da Vaka sayısı 1 milyon 524,  bin ve ölüm sayısı 76 bin 586’ yı buldu. ABD’ de vaka sayısı 400 bini ve ölüm sayışı 11 bini geçti. İtalya’da ölüm sayısı 17 binlere ulaştı. İspanya’da ölüm sayısı 13 bin, 500’lere ulaştı.
  • Fransa’da vaka sayısı 250 bin ve ölüm sayısı 9 bine ulaştı. Yakın komşumuz İran’da vaka sayısı 200 binlere ulaşırken ölüm sayısı 7 bin 600’ ü gördü. Japonya’da ohal ilan edildi. Ancak tehlike bitmedi, Japonya bir Trilyon dolar paketi hazırladı. Bu ABD’den sonra en büyük yardım paketidir.                                                                                                                                                                                                                  
  • Sağlık Bakanımız Sayın Dr. Fahrettin Koca gerçekten görevine samimiyetle devam ediyor.  Hemen hemen her akşam basın mensuplarıyla bir araya geliyor ve Türkiye’de olan bitenlerden Corona Virüsle ilgili haber ve bilgi veriyor.  Onun bu çabası ve tüm Sağlık teşkilatımızın fedakârane çalışmaları alkışlanmaya değerdir. Ancak Sağlık Teşkilatı ile ilgili balkonlarda yapılan bu alkışlar yetmiyor. Sağlık çalışanlarına maddi ve manevi açıdan Sayın Hükümetimizin saygıdeğer yetkililerden bu konuda ilgi bekliyoruz.

 

  • Sağlık Bakanımız Sayın Dr. Fahrettin Koca 8 Nisan 2020 günü akşamında yaptığı konuşmasında özetle şunları söyledi: Test sayısı: 247 bin, vaka sayımız 38 bin 226 ve can kaybımız 812 ‘ye ulaştı. 1846 hastamız da iyileşti.  Salgının merkezi İstanbul’dur. DSMÖ göre İstanbul’da vaka oranı % 60 oranındadır. Bağcılar ve Esenler en çok Corona Virüse bulaşacak bölgelerdir. Sayın Koca: Özelikle vatandaşlarımızdan Test, test, mesafe ve kendi kendimizi izole etme bağlamında tavsiyelerde bulundu.

 

  • Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’dan halkımıza Corona Mektubu var.
  • Sayın Erdoğan mektubunda özetle: Türkiye, son 18 yılda temel hizmet alanlarında yaşadığı değişim ve dönüşüm sayesinde koronavirüs salgınına en hazırlıklı ülkelerden biridir. 165 bin doktorumuz, 205 bini hemşire olmak üzere, 490 bin sağlıkçı ve 360 bin destek personelimizle devasa bir sağlık ordusuna sahibiz “ diyerek halkımızın yanında ve sağlığı için çalıştıklarını ifade ettiler.    

 

Doğrusunu söylemek gerekirse, tüm dünya ile birlikte Türkiye’de zor günler yaşıyor. Millet olarak siyaseti bir yana bırakalım.  Tüm ulus olarak Türk’ü, Kürd’ü, Arab’ı, Çerkez’i, Süryani’si,  Ermeni’si ve Boşnak’ı ile bir olalım, diri olanım. Şimdi yardım zamanıdır. Holdinglerimiz,  Sayın zenginlerimiz ellerini ceplerine koysunlar ve sağa, sola bir baksınlar lütfen… Onlara  “EVDE KAL” SOKAĞA ÇIKMA “  diyoruz ama onların cebinde bir emek parası var mı?

 

Şimdi yardımlaşma zamanıdır.  Bu yazımı yazdığı sıralardan Aydın Efeler Belediyesinden bir haber kulağıma ilişti: Efeler Belediyesi onlara bağlı mahalle sakinlerine kolonya ve maske dağıtıyor ve İlçemiz Ağaçlı’  mahallesinden de haber daha: Ağaçlı’ da bir fırıncı vatandaşımız Cemal İlboğa usta: Corona Virüs salgını ile ilgili olarak evde kalan ve çalışmayan ihtiyacı olan vatandaşlarımıza parasız emek dağıtıyor. Ben bu hayırsever vatandaşımızı gönülden tebrik ediyorum. Unutmayalım ki “ veren el, alan elden daha üstündür”.

 

Sayın büyüklerimizden bir rica:

 

Ben Yenikent Mahallisinde oturuyorum. Sokağa çıkmayan ve evde kalan komşularımızın bir isteğini iletmek istiyorum: “ Bize maske ve de kolay gelmedi” diyenler vardır. Bu dağıtım işi muhtarlarımıza verilseydi, daha rahat ve daha kolay olurdu diye düşünüyorum.  Corona Virüs’ün önümüzdeki Mayıs ayında belki son bulacağına söyleyenler de vardır. Biz de inşallah diyelim. Yalnız tedbir elden bırakmayalım ve Evde Kalalım. Çünkü Evde Kalmak hayat kurtarır.

--------------------------------------------------------------------------------

          NOT:

         1-Türk Polis Teşkilatımızın 175. yıldönümü kutlanıyor. Tüm Emniyet Teşkilatı Mensuplarımıza sağlık ve görevlerinde başarılar, vefat edenlere Allah‘tan rahmet ve hasta olanlara acil şifalar diliyorum.

         2-Sökeli fotoğraf ve yazar sanatçı arkadaşımız Tufan Dinarlı aramızdan ayrıldı. Onu da rahmetle anıyor ve sevenlerine baş sağlığı diliyorum.

 

 

        Abdülkadir GÜLER 

         9.Nisan 2020_ SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..