Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '13

 
Kategori
Magazin
 

Dünya Kadınlar Günü ve Ali Sürmeli

Dünya Kadınlar Günü ve Ali Sürmeli
 

Sizi bu güne sakladım! Nedenini sorarsanız bugün günlerden ‘’Dünya Kadınlar Günü’’ niyesi bu!

Ben, sizi pek beğenirdim. Siz okullu tiyatrocu, kültürlü, ufku geniş, topluma örnek bir olarak görürdüm. Pek çok yeni oyuncunun da örnek aldıklarını sanırdım. Oysaki siz beni hayal kırıklığına sürüklediniz.

Türkiye de ezilmiş, tecavüz edilmiş, dövülmüş kadın oranı yüzde 41. Bu da nerdeyse 2 kadından birinin şiddete maruz kaldığının göstergesi. Siz de her halde ‘’Şiddete Hayır!’’ diyenlerdensiniz sanırdım.

Oysa siz ne yaptınız? Eski sevgiliye yumurta fırlattınız! Bunu duyduğumda inanın ne kadar kızdım size! İsterdim ki ben de sizi ‘’Yumurta Yağmuru’’na tutayım!

Olaya göz atalım ister misiniz? Nilüfer Sanat Tiyatrosu'nda "Matmazel Julie'den Esinti" oyununun sahnelenmesinin ardından oyuncu Sultan Ertuğrul'un, eski sevgilisi Ali Sürmeli'nin yumurtalı saldırısına uğradığı haberleri yayınlanmıştı. Magazin haberlerinde duyduğumu aktarayım da ondan sonrasını da ekleyeyim. Tiyatro oyununa gazeteci arkadaşları çağırıp, 14 kişilik bilet alıp üstelik de bir karton yumurtayı salona sokmaya çalışmanız da cabası. Görevlilerin size engel olması sonucu da sadece 2 yumurtayı cebinize koyup salona giriyorsunuz. Bunda kasıt yok da ne var?

Bilerek, isteyerek, sansasyon yaratmak için yapılmış, adına da ‘’gizli intikam’’ takılmış bir şiddet gösterisi! Siz istediğiniz kadar özür dileyip, oyunu ve kadının edepsizliğinden bahsedin, bu Şiddet Gösterisi değil de neydi? Olay beğenilmeyen bir oyuna uzaktan yumurta atılmasından ibaret olmayıp, kendisi de oyuncu olan bir erkeğin, sahnede öpüşerek namusuna halel getirdiğini düşünen eski sevgilisini, suratına yumruk atarak kasten yaralaması, tehdit etmesi ve ona seyircilerinin ve iş arkadaşlarının önünde hakaret etmesidir. Bu ŞİDDET değildir de nedir?

Ali Sürmeli: ‘’Sınıfsal çelişkiyi edepsizliğe vardırarak anlatmak her halde hasta bir ruhun tecellisi. Başka bir kelime bulamadım. Düşündüm. Edep yahu! İnsanın bir edep yeri vardır herhalde. Oraya kadar sergilenmesi irite edici. Seyirci gelsin diye kadınların edepsizce sergilenmesine tepki duydum bu tepkimin de en edepsizi buydu diyelim. Çünkü sanırım kıyaslayacaklar yani o edepsizliğe bu edepsizlik. Benim kutsalım olan kadınların sahnede bu kadar aşağılanmasına tahammül edemedim. Özür Dilerim’’

Bitti mi şimdi? Özür dilerim oldu-bittiye getirilecek bir mevzu mudur bu? Kendinizi Kurtlar Vadisi’nde sandınız ve rolünüze kendinizi kaptırdınız sanırım! Dizinin başarısı arkasından ‘’sevgiliye İntikam’’ dizisine mi döndürdünüz olayı?

Arkasında; ‘’İncinen biri olduysa, Sultan Hanım'ın kendisi de bilir ki bir yumurtayı şu mesafeden vurmakla aslında ten incinmez ama ruhen incindiyse özür dilerim. Ama onların yaptığı oyunu seyrettiğimde incinme ötesi kalbim kırıldı.’’ Diyerek eklediniz.

Ali Sürmeli beyefendi! Siz sanırım ‘’tendeki çiziğin can acısı’’ kadar hafife alıyorsunuz bu işi! KIRILAN SİZİN KALBİNİZ DEĞİL! BİZİM KADINLIK ONURUMUZ VE GURURUMUZ!

Ne ten, ne ruh, ne kalp birbirinden ayrılmaz! Kişinin her türlü ezilmesine ŞİDDET denir. İster misiniz? Şimdi kadın örgütleri sözleşip  ‘’küfelerce yumurtanın altında Ali Sürmeli!’’ gösterisi sergileyip, aynı saldırıyı size yapsın, sonra da ‘’kalbinizi kırdık! Ruhunuz incindi! O zaman özür dileriz’’ desin.

Ali Sürmeli, lütfen Kurtlar Vadisi’nin bir dizi olduğunu unutmayın! Olmadı! Olmadı!

Sizin gibi topluma örnek birine YAKIŞMADI!

Hayatta yakışanı yapmanız dileği ile…

 www.medyabey.com

https://twitter.com/eceer6

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..