Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '12

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Dünya Kadınlar Gününüz kutlu olsun.

Dünya Kadınlar Gününüz kutlu olsun.
 

Burcu Göker İstanbulda bir konserinde


Burcu Göker ve Eric Jenkins'in Ağustos 2009 da Amerika da yapılan düğün törenlerini anlatmaya biraz ara verip bugün kutlayacağımız çok önemli bir günden bahsetmek istiyorum.

Bugün Dünya Kadınlar günü. Çıkışı 1857 yıllarına kadar dayanan ama ülkenizde devamlı kutlanması ancak 1984 yılından itibaren olan çok önemli bir gün. Şu anda bugünün nasıl çıktığını ve tarihçesini anlatmak niyetinde değilim. Zaten meraklı olan kişiler belli kaynaklardan bunu öğrenmişlerdir veya öğreneceklerdir. Benim amacım çevremdeki kişilerin bugününü kutlamak ve tekrar hatırlatmak.

Ayrıca bugünün benim için anlamı belki de herkesten biraz daha fazla. Çünkü benim küçük kızım ve bu blog yazılarımın konusu olan Burcu'mun da doğum günü. Burcu 8 mart 1982 tarihinde doğdu. O tarihte Dünya Kadınlar günü dünyanın bir çok ülkesinde kutlanıyormuş ve bizde de biliniyormuş. Ülkemizde resmen kutlanması ancak 1984 yılından itibaren olmuş. Ben de Burcu'nun doğumundan sonra öğrendim böyle bir gün olduğunu.

Dünya Kadınlar Günü o günden itibaren de heryıl ülkemizde muntazaman kutlanıyor. Bazı kişiler senede bir gün kutlamak ne demek diye dudak da bükse yılda bir kere bile olsa kadınların kutlandığı bir gün olması çok güzel. Kaldı ki son zamanlarda 8 mart günü ülkemizde sadece kutlama yapılmakla kalmıyor, bir çok kadın etkinliği ile bugün daha belirgin hale getiriliyor.

Benim amacım bu yazımla benden çok uzaklarda olan kızımın hem doğum gününü hem de Dünya Kadınlar Gününü kutlamak. Çünkü biliyorumki o bu kutlamayı  hak ediyor. Ülkesinden, ailesinden bu kadar uzakta sanatını icra edip ülkesinin adını her zaman duyurmaya gayret ediyor. Teşekkürler Burcu, İyi ki doğdun, ve iyi ki keman çalıyorsun.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..