Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '10

 
Kategori
2010 Dünya Kupası
 

Dünya Kupası’nda izleyiciye vuvuzela işkencesi!...

Dünya Kupası’nda izleyiciye vuvuzela işkencesi!...
 

Oturmuşsunuz televizyonun başına, Dünya Kupası maçlarını izleme keyfini sürdüreceksiniz. Ünlü futbolcuları, göze hoş gelen hareketleri görmek, maçlardan tat almanızı sağlayacak. Görsellik, kuşkusuz, seyircinin ses olarak katkısıyla bir bütünlük gösterecek.

Seyircinin sesli desteği takımını coşturacak, rakibi ürkütecek!

Zaman zaman, maç anlatanın saçmalıklarını dinlemek için, televizyonun sesini kapattığım oldu. Çünkü ses, görselliği gölgeliyordu. Oysa sesin görselliğe katkısı gerekir.

Maç anlatan saçmalıları var da, seyircinin, rahatsız edici, kulağı tırmalayıcı sesli desteği yok mu?

Olmaz olur mu?

Ülkemde, özellikle bir statta oynanan kimi maçlarda, sırf seyircinin kulağı tırmalayan sesini duymak istemediği için televizyonun sesini kapatmak zorunda kalıyorum.

*****

2010 Dünya Kupası, dün, Güney Afrika- Meksika maçıyla başladı, Fransa-Uruguay maçıyla devam etti.

Güzel maçlar izleme düşüncesiyle televizyonun karşısına kuruldum.

Maçları, özellikle, Güney Afrika- Meksika maçını rahat izlediğimi söyleyemem.

Kulakları tırmalayıcı ses, insanı hasta edecek kadar var!

En iyisi, televizyonun sesini kısmak/ kapatmaktı.

Neydi o, hasta edecek ses!

Vuvuzela!

Vuvuzela, bir üflemeli çalgı; Güney Afrika Zurnası da diyebiliriz. Bu üflemeli bir çalgı, 61 cm boyunda ve 100 gram ağırlığındadır. Geleneksel bir çalgı; Güney Afrika’daki maçlarda çalınıyor.

*****
Vuvuzela, 2010 Dünya Kupası’na damgasını vuruyor!

Televizyon başındaki izleyiciye, hele buna alışık olmayan başka ülkelerinin seyircine, futbolcusuna, kibar bir deyişle, haksızlık değil mi?

Ben yolunu buldum!

Görüntü bana yeter!

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..