Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '16

 
Kategori
Dünya
 

Dünya müslümanlarının umudu; lider Türkiye

Dünya müslümanlarının umudu; lider Türkiye
 

DÜNYA MÜSLÜMANLARININ UMUDU; LİDER TÜRKİYE


Dağları, taşları, akarsularıyla,

Şu tanıdık toprakta

Bir büyük dünya parçası

Fatihini aramakta.

Arif Nihat Asya

Üsküp, Gümülcine, Kerkük, Batum, Uygur Türkleri aklınıza daha hangi ülkeler geliyorsa siz sayın. Bir buçuk milyar İslam âleminin ortak düşüncesi şu: Osmanlı’nın torunu Türkiye Lider, Türkiye önder. Yurt dışında nereye giderseniz gidin Müslümanların sizin Türk olduğunuzu öğrendiğinizde size gönül sıcaklığı ile yaklaşıyorlar. Bir balkan yurt dışı gezimizde milletvekili hanımefendi bizlere şöyle demişti: Sizler bu insanların gözünde her biriniz milletvekili pozisyonundasınız. Siz onlara bir şeyler anlattığınızda sizin gözbebeğinizin içine bakacaklardır. Hiç abartmadan söylüyorum gerçek bu. Yurt dışına çıktığınızda ülkenize, dünyaya bakış açınız daha farklı oluyor. Çünkü Osmanlı ataklarımız büyük adil dünya düzenini koruma vazifesini bizlere miras olarak bırakmış. Kaynağı Bilecik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Azmi ÖZCAN konumuza duygusallık katacağına inandığım paylaşımını aynen aktaracağım sizlere.

"Yıl 1913. Hint Müslümanları Balkan harpleri yapan Osmanlı'ya yardım için büyük bir meydanda yardım kampanyası açarlar. Herkes elinde olanı verir.

 

 Bir kadın hiçbir parası olmadığı için çocuğunu getirir ve der ki "benim çocuğumu satın alın. Alında parasını Osmanlıya gönderebileyim".

 

 Bir diplomatik belgede Londra'daki arşivde bunu okuyunca gözümden yaşlar boşandı. Görevli "hasta mısınız" diye sordu. Ben "hayır" dedim. Bir mendil istedim. Gözlerimden akan yaşları sildim."

 

"İngiliz arşivlerinden okudum.1940'larda bir İngiliz Büyükelçisinin notlarında şu yazıyordu: 

 

'Aradan geçen zamana rağmen İslam ülkelerinin sefirlerinin hala Türkiyeye bakışlarını ve onu önder olarak görmelerini anlayamıyorum. Türkler böyle giderse ya İslam aleminin liderliğine ilerler ki bu bizim zararımıza olur ya da şimdi gitmekte oldukları batıya doğru yol alırlar."(1)

 

     KAYNAK:

(1)  http://osmanlldevleti.blogspot.com.tr/2013/11/cocugunu-satarak-osmanlya-yardm-etmek.html

 

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..