Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '13

 
Kategori
Siyaset
 

Dünya siyaseti çıkmaz sokakta

Halk diliyle ifade edecek olursak, aklı çok, dünya siyasetine düzen verecek BÜYYÜKLER DEBELENİYORLAR geçmişte gördüğümüz gibi.

Varlığımızın nedenini izaha kalkan iki inanış vardır.

1. Halen milyarlarca insanın inandığı dogmatik dini inanışlar.
2. Aklın ilme güvendiği DARVENİZM.

Emanuel Kant insan beyninin varlığımızın nedenini müdrik olamayacağını asırlarca önce ifade etmişti. Gerçi ondan evvel ki filozoflarda ayni mealde açıklamak yapmışlardı.

İlimde prensip bilinmeyenlere kafa yormaktır. Ayni prensibin siyasette de olması gerekirken, dünyayı yönetenler istikbalden ziyade günübirlik politikaların esiri olmaktadırlar. Dünyayı kana bulayan

Geçmişteki dünya savaşlarına bakacak olursak, ki milyonlarca insanın telef olmasına sebep olmasına sebep olmuştu. Para mı, silahlar mı, yoksa akılsız siyasiler mi öylesi ne katliamları kışkırttılar. İkinci dünya savaşında dünyaya diktatörler hükmediyordu. Bugün dünyayı idare edenler demokratik sistemlerle, seçimlerle gelmiş olmalarına rağmen hata üstüne hata işlemektedirler.

USA’nın son yüzyıl içinde yaptığı hataları anlamak mümkün değil. Birinci dünya savaşının sonlandırılmasında, ikinci dünya savaşında olduğu gibi en etkili müdahelelri yapmasına ramen haritaların değişiminde pekte akıllı hareket ettiğini kabullenemeyiz. Eisenhauer’ın Rus ordularının Almanya topraklarında ilerlemesini temin etmek için ordularını bekletmesi affedilecek bir hata değildi. USA nın Viyetnam da, Afganistan da, Irak’ta, Libya'da ki müdaheleleri tarihçilerle büyük hatalar olarak kaydedeceklerdir. Şimdi Suriye ve Mısır politikası da öylesine naif görülüyor ki aklıma bir türlü sığdıramıyorum. Müdahelenin bir sonrasını düşünen yok mu? Görünen köy kulavuz istemez derler. Suriyeye müdahelenin sonunda yahut Mısır’a yapılacak müdahele sonunda iç harblerin başlayacağı, kardeş, kardeşi katledeceği aşikar. Şiiler Sunileri katlederken, Mısır da hakeza darbeci askerlerle, güya demokrat geçinen Müslüman kardeşler birbirlerini boğazlayacaklar. Yemen ve Libya da, Irak'ta ayni kaos sürmektedir. Musevi bir devlet olan İsrail'le, Mollaların hüküm sürdüğü şii inançlıların her türlü akli siyasetlerle, müzakerelerle ön görülen katliamların önleneceği kanaatındayım . Aksi takdirde MAHŞER uzakta değil.

Ressam bir hastam vardı. Ona dünya savaşları hakkında yaptığım bir resmi gösterdim. Resimde 3 tane dünya haritası vardı. I ci Dünya Harbi resminde Avrupa'nın ortasında kırmızı alevler, etrafı mavi barış bölgeleri. İkinci Dünya Savaşı resminde bütün Avrupa kırmızıya boyanmış, taa Japonya'ya kadar. 3 cü Dünya Savaşı (MAHŞER) resminde bütün dünya kırmızıya boyanmıştı.

Aradan seneler geçti, ressam beni atelyesine davet etti, Yeni tablolarını göstermek için. Benim resme düşkünlüğümü bildiği için. Köln vilayetinin kendisine tahsis ettiği atelyesinde bir sürü yeni tablolarını gösterdi. Sonra 2m. uzunluğunda, bir metre genişliğinde bir tablo çıkardı. Çeşitli material kullanmıştı. Tablo benim kendisine senelerce evvel amatörce yaptığım resmin ta kendisi idi. O fikrinizden ilham aldım dedi ve o tabloyu ben Tıbbi merkezimin duvarına astım.

Şimdi düşünüyorum da, acaba o benim ileriyi gördüğüm, resimlediğim düşüncem hakikat mı oluyor diye korkuyorum. Suriye'ye İran, Çin, Rusya arka çıkar, USA İsraile arka çıkarak ATOM bombası bizleri MAHŞERE götürür mü?

Geçenlerde yazmıştım. İslam kardeş kavgasını Kerbeladan beri önleyemediğine, İsrail hala Musanın peşinde, Hırıstıyanlar İsa’ya (Allahın oğluna ) inananlar Huntingtonu haklımı çıkaracaklar.

Dr.İsmet Turanlı. Köln. 28.08.13 

 
Toplam blog
: 41
: 91
Kayıt tarihi
: 31.05.13
 
 

Emekli Tıp Doktoru ..