Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '13

 
Kategori
Felsefe
 

Dünya ülkelerindeki sınır çizgilerini kimler çiziyor?

Dünya ülkelerindeki sınır çizgilerini kimler çiziyor?
 

Tanrı, önce Güneşi daha sonra denizleri toprakları ağaçları taşları insanları hayvanları yarattı. İçlerinde sadece insanlara düşünme-karar verme-öngörme-sevme vb. özelliklerini vermiş.

Hatta insanlar daha fazla mutlu olsunlar, daha çok birbirlerini sevsinler diye, duygularını hep pozitif yönde tutsunlar diye dünyanın her köşesine cömertçe farklı doğa güzellikleri ile donatmış.

Evrenin Tanrı tarafından mı yoksa doğal biyolojik akış süreci içinde mi meydana geldiği bilim adamları tarafından tartışıladursun, biz asıl konumuza dönelim..

Benim aklım şuna ermedi hiç bir zaman..

Tanrı'nın insanlara sunmuş olduğu topraklar, insanlar tarafından nasıl sınırlar çizilebiliyor?

Kabüllenemiyorum, kabüllenemiyorum..

Üç büyük din kültüründe, hatta tarih istatistiğine göre, Sümerler döneminden günümüze dek yüz dolayında din kültürü dahil bütün din kültürlerinde öncelikle insanların birbirlerini sevmeleri üzerine kurulmuş, hatta dünyadaki tüm insanların kardeş olduklarına inanılmıştır.

Ben, dünya ülkelerinde yaşayan büyük çoğunluktaki sade vatandaşların ülkeler arasındaki sınırlarla bir problemleri olduğunu düşünmüyorum. Din-dil-ırk ayrımcılığı yaptıklarına da inanmıyorum..

Dünya üzerindeki insanların sadece insanca yaşayabileceği bir dünya istediklerini düşünüyorum. Tüm insanlar, gelir dağılımı dengesi içinde emeklerinin karşılığını alarak evrenin tüm güzelliklerini paylaşmak isterler..

Herhangi bir ülkeye gittiğinizde, tesadüfen o ülkenin folklor gösterisi ile karşılaşmış olsanız nasıl hayranlıkla izlerdiniz değil mi?

Aynı şekilde, değişik ırk değişik dil değişik kültürler biz dünya insanlarının zenginliğidir..

Demem şudur ki; dünya ülkeleri arasındaki sınır çizgileri oluşturan dünyada yaşayan insanların çoğunluğu değil, azınlıkta olan siyasi iradelerdir. Yani dünya üzerindeki politikacılar tarafından çizilmiş ve zaman zaman çizgiler değiştirilmiş ve de değiştirilmeye devam etmektedir.

Tanrının insanlara bahşetmiş olduğu toprakları azınlık insanlar tarafından bölmelerine hakları olmadığını düşünüyorum.

Bütün dünyada halkın kendi kendisini yönetecek bir halk iktidarı, yeni bir düzen oluşmadığı sürece bu kısırdöngüler devam ededuracak malesef.

Çok acı..

Dünyalı olmak güzeldir.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..