Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

Dünyada bazı ülkelerin zorunlu eğitim süreleri ve Türkiye

Dünyada bazı ülkelerin zorunlu eğitim süreleri ve Türkiye
 

Eğitimin ülke kalkınmasında ve sosyal yaşam içinde yeri anlaşıldıkça ülkeler eğitime kendi olanakları ölçüsünde değer vermeye gayret ediyorlar. Bu anlamda, eğitim kalitesinin yanında süresi de önemli.

Zorunlu İlköğretim süresi TBMM gündemine tekrar girmesi ile birlikte ülkemizde eğitim süresi üstüne tartışmalar  yoğunluk kazandı.

Dünya ülkelerinde belirlenen eğitim sürelerine baktığımızda, eğitim süresi olarak 5- 6 yılın birkaç ülke dışında, neredeyse kullanılmaz olduğunu görüyoruz. Bunun yanında  aşağıda verilen eğitim sürelerinin uygulanıp uygulanmadığını kesin bilmiyoruz. Sürenin uygulanıp uygulanmadığına dair  ülke ülke Unesco’nun kapsamlı raporları var. Zaman isteyen geniş kapsamlı bir araştırma konusu.

Zorunlu eğitim üzerine ülkemiz iki gün içinde hararetli bir tartışma içine sokuldu ve ülke gündemi haklı olarak bu konu üzerine çevrildi. Milli Güvenlik Kurulu toplantısında Doğu ve Güney Doğu Anadolu Bölgelerindeki öğretmen açıklarının yanında  konunun ele alındığı tahmin ediliyor.

Tartışmalarda zorunlu eğitimin 12 yıla çıkmasına itiraz eden yok. Tartışma ve uyuşmazlık şekil üzerinde, 4+4+4 kesintili eğitimin ülkemiz için uygun olmadığı yönündeydi. Son habere göre, 4.sınıftan itibaren Açık Öğretim uygulamasından vazgeçilmiş durumda. Kesintili uygulama 8. sınıftan sonraya çekilecek gibi. Bir önceki yazımda da açıkladığım gibi 10- 11 yaş, Açık Öğretim için kesinlikle uygun değil. Yaş sınırı içinde Açık Lise bile kuşkulu. Yaşı ilerlemişlere her kademede, fırsatı kaçırmışlara Açık Öğretim tartışmasız  uygun.

Dünyada bazı ülkelerin bilinen zorunlu eğitim süreleri;

Zorunlu eğitimin 13 yıl olduğu ülkeler:

Almanya, Belçika, Hollanda, Dominik C.

12 yıl olan ülkeler:

Yeni Zelanda, İngiltere, Amerika

11 yıl olan ülkeler:

İspanya, Norveç, Malta, Fransa, Moldova, Ermenistan, Kazakistan, İsrail, Kanada, Avustralya, Azerbaycan, Guatemala, Peru, Tunus.

Zorunlu Eğitim süresinin 10 yıl olduğu ülkeler:

Çek Cum, Rusya, Uruguay, Danimarka, Meksika, Monako, Lüksemburg,  Slovakya, Finlandiya, Liberya, Macaristan, Lübnan, İrlanda, Kırgızistan, Ürdün, İsveç, Japonya, Guyana

9 yıl olan ülkeler:

Güney Afrika, Çin, Yeni Gine, Estonya, Portekiz, Bahreyn, Polonya, Küba, Malezya, Arjantin, Tayland, Mali, Madagaskar, Libya, Srilanka, Madagaskar, İtalya, Avusturya, Endonezya, Cezayir, Yunanistan, Ukrayna, Gürcistan, Tacikistan, El Salvador, Türkiye

8 Yıl olanlar:

Bulgaristan, Kolombiya, Moğolistan, Bolivya, Kuveyt, Kenya, Hindistan, Brezilya,Arnavutluk, Sudan, Somali.

7 yıl olanlar:

Jamaika, Filipinler, Slovenya, Zambiya, Eritre, Mozambik, Birleşik Arap Emirlikleri, Tanzanya, Venezuela.

6 Yıllık olanlar:

Etiyopya, Katar, Senegal, Panama, Nikaragua, Gine, Nijerya, Orta Afrika, ırak, Afganistan, Suriye, Suudi Arabistan, Haiti.

5 Yıl Olanlar:

Pakistan, Nepal, Vietnam, Bangledeş, Burma.

4 yıl:

Burma.

Not: Almanya ve ABD gibi federe veya bölgesel özerkliği olan ülkelerde eyalet yasasına bağlı olarak rakamlar değişebilmektedir.

Hüseyin Seyfi

Kay, Nation Master.com 

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..