Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '16

 
Kategori
Sosyoloji
 

Dünyada bizim kadar ülkesini ve halkını eleştiren başka bir millet yok

Dünyada bizim kadar ülkesini ve halkını eleştiren başka bir millet yok
 

Birisi de ben isem, çok fazla eleştiriyoruz ya! Bir millet bu kadar eleştirilmez ki! Peki, niye böyle? Irkımızın özelliklerini bilsek eleştirmeyiz. Şu, insanlarımızın beğenmeyip eleştirdiğimiz davranışları aslında Türk ırkına özgü davranışlar. Bizi biz yapan bu, biz böyle özgünüz.

Akla, mantığa, demokrasiye, batı düşünce tarzına uymuyormuş. Uymaz tabi, Tanrı’nın ben Türk’ü akılla yaratmadığını düşünüyorum, mutlaka bize başka bir haslet verdi. Bizim aklımız da bu. Sorun bu halimiz değil, bu halimizi kabul etmeyişimizde.

İki kitap okuyoruz “Aaa biz neymişiz” diyoruz. Okuduğumuz kitaplara uymaya çalışıyoruz. Ama bana göre Türk’ü anlatan bir kitap henüz yazılmadı.

İşte insanlarımızı eleştirmemizin nedeni de bu. Kendi özgün kişiliğinin üzerine oturduğu elbise uymuyor. Türk’e bir şeyi kabul ettirmek için hâşâ Tanrı olman gerekir. Öyle olursan her dediğini yaparlar. İkna etmek, inandırmak, anlatmak mümkün değil. Türk güce inanır. Dediğim şekilde gücün varsa yanlışı bile kabul ettirirsin.

Böyle olmayanlar eğitimle şunla bunla yüzyıllar içinde soyunun özelliklerini kaybedenlerdir ya da özde Türk değildirler. Keşke soyumuzun özelliklerini ya hiç kaybetmeseydik ya da tamamen kaybetseydik. Böyle daha kötü oldu. Biraz Türk biraz başka bir şey.

Kim eleştiriyor? Batı kültürüyle yetişenler artı Türk olmayanlar. Yani değişime uğrayanlar ve zaten değişik olanlar. Niye kendimizi yırtıyoruz ki, biz buyuz. Bilim mantık yanımızdan bile geçmez. Duygularımızla hareket ederiz. Aslında eğitim ve batı kültürü için de boşuna uğraşıyoruz. Bize göre ayrı bir bilim icat edilmeli.

Yıllardır halkımıza demediğimizi bırakmadık, yine de hiçbir şey değişmedi. Nasıl insanın huyu değişmediyse milletlerin de karakteri değişmiyor, zor yani. Ama niye, tarihe baktığmızda biz böyle iyiyiz demek ki. Yaptıklarımız başkalarına aptalca gelebilir ama biz bu halimizi seviyoruz. Ya da ne yapsak değiştiremeyiz, böyleyiz işte “Çılgın Türkler”

Olumsuz kişilik özellikleri, davranışlar eleştirilerin konusu ama bizim farkımız da buradan geliyor. İyi ya da kötü, özelliğimiz bu. Yanlışımız ideal insan aramak. Bizim idealimiz özgün karakterimiz. Ortalama insana göre değil Türk’e göre( bizimle birlikte yaşayanlar da bize benzediler zaten) düşünmemiz gerekiyor. Sistemlerimizi öyle kurmamız lazım.

Ayniştayn’a bakarak kanun yazıyoruz. Vezir Tonyukuk’a bakarak kanun yazacağız. Çünkü Ayniştayn’a bakarak yazdığımız kanun doğru da olsa yapımıza uymuyor. Bilimde ileri miyiz? Hayır. Medeniyette? Hayır. Ekonomide? Hayır. Neden? Çünkü bunlar bizim hasletlerimizden değil. Türk farklı bir ırk. Hiçbir kaba sığmaz, ona şekil veremezsiniz. Ben de çok eleştirdim. Bir millet bu kadar nasıl yanlış düşünür, yanlış yapar? Ama onlara göre doğru; çünkü onların doğrusu başka. Yoruldum, bıraktım. Çünkü Türk’e yapılacak en iyi şey kendi haline bırakmaktır. Kerim Korkut düzenlerinin temeli bu düşüncedir. Çok uzun süreler düşündüm ve bu işin bu milletin karakteriyle ilgili olduğunu anladım. Yoğuruyoruz yoğuruyoruz hamur olmuyor; çünkü maya başka. Ayniştayn olup Mars’a gidemezsek Bilge Kaan ruhuyla Satürn’e gideriz. Gülmeyin, biz böyle gideriz. Doğrusunu söyleyim ben de halkımı böyle seviyorum.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..