Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '15

 
Kategori
İnançlar
 

Dünyada verilen ceza ahiretteki cezadan düşer mi; 20 yıl yattım bir de cehennemde mi yanacağım?

Dünyada verilen ceza ahiretteki cezadan düşer mi; 20 yıl yattım bir de cehennemde mi yanacağım?
 

Yani insanların kafasında vardır bu. Adam öldürdüm, kanun bana cezamı verdi, çektim. Bir de bu suçum için ahrette mi ceza verilecek? O zaman burada verilmesin. Bir suç için iki ceza olur mu? Zaten Allah biliyor da yine de mahkûmiyet kâğıdı ölürken boynumuza asılsın. Bakarlar, az bulurlarsa eklerler, çok bulurlarsa çıkarırlar; hiç değilse bir defa yanarız.

O ne ya, eşeklik ettik birini öldürdük ya da başka bir nane yedik (yaratanın elinde değil mi isterse yaptırmaz) kanun cezamızı kessin, hapislerde çürüyelim; bir de Allah baba gel bakalım buraya desin! Olmaz ki yani!

Allah’ın adaletinden kaçış yoksa bu dünyadaki mahkemeler noluyor ki… Siz bu cezayı Allah adına vermiyor musunuz? Ama biz öbür tarafa gittiğimizde de aynı suçtan tekrar sorguya çekileceğiz. Yazık değil mi bize;  yaratan dövüyor, yaratılan dövüyor!

Valla ben şahsen dünyada işlediğimiz suçlar için verilen ve çektiğimiz cezaların öbür dünyada dikkate alınacağını düşünüyorum. Tabii ki şöyle de olabilir. Bu dünyada bedenimiz öbür dünyada ruhumuz cezalandırılacaktır. Ama hapis yatarken ruhen acı çekiyoruz ve cehennemde de ruhumuz değil bedenimiz yanacak.

Ulemadan bir şey duymadım. Eminim ki şu hep sıkıştıklarında başvurdukları kaçış yolu, “Allah bilir” diyecekler. Adam dünya beyefendisi. İstemeyerek katil oldu. Cezasını da bu dünyada misliyle çekti. Sadece bu katillik dışında günahı yok. Doğrudan cennete gitmesini beklersin. Gerçi Allah bir katili cennete sokmaz da hani cehennemde daha az yanmasını beklersin. Bu adam suç işledi ama hapislerde çürüdü. Şimdi bir de cehennemde mi yansın.

Allah bizim yaratanımız, iradesine karışamayız. Bu dünyadaki suçları ahirete mi havale etsek acaba. Ama Tanrı’nın yargı düzeni nasıl, bilmiyoruz ki. Belki de kafadan affedecek. Güme gitti bizim 20 yıl hapis. Cezanı Allah verecek deyip katili saldık.  Yaratanımız affedici ya seninki salya sümük çıktı huzura, tövbe etti af diledi affettirdi kendini. 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..