Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '13

 
Kategori
Dünya
 

Dünyada yaşanan bütün ölümlerden Amerika sorumlu...

Dünyada yaşanan bütün ölümlerden Amerika sorumlu...
 

Bu heykel, yalnızca Amerika'ya özgürlük vadediyor; insanlığa değil...


Müjdat Gezen'e, bana son kitabı Naftalin Bozulmuşsa'dan ( Dere Söyleşileri )  esinlenerek, aşağıda okuyacağınız Ben - Kendim repliğini yazma ilhamı verdiği için, çok teşekkür ederim:

Ben: Evet, evet aynen öyle söyledim. Dünya'daki bütün ölümlerden Amerika sorumlu... Eceliyle, hasta yatağında ölenler hariçtir belki...

Ben: Dünyada, en çok insan ölümü neden oluyor?

Kendim: Şüpehiz savaşlar yüzünden...

Ben: Peki dünyanın dört bi yanında yapılan savaşlarda, dolaylı ya da direkt olarak hangi ülkenin ordusu, hangi ordunun askeri savaşıyor?

Kendim: Sokaktaki çocuklar bile biliyor bu sorunun cevabını... Tabi ki Amerika...

Ben: Dünyada, doğal afetler dışında kalan, insan eliyle yaratılan felaketlerin en temel nedeni ne?

Kendim: Tabi ki, insanın doğayı esir alma savaşı... Doğayla savaşın en kestirme yolu, teknoloji yarışı...

Ben: Dünyada, nükleer teknoloji başta olmak üzere, insanı yok eden, insanlığın geleceğini tehdit eden ne kadar teknoloji varsa; o teknolojiler kimin elinde peki?

Kendim: Dalga mı geçiyorsun benimle?!! Teknolojinin, yaratıcısı, tanrısıdır Amerika... ( Teşbihte hata olmaz. )

Ben: Genetik bilim, GDO'lu, hormonlu tarım ürünleri ve teknolojilerinin, diabetin en temel nedenlerinden glikoz türü yapay tatlandırıcıların, hormonlu et ve tavukların, konserve üreticilerinin en sevdiği ülke ve başkenti neresi?

Kendim: Yine o malum ülke ve başkenti tabi ki!...

Ben: Cern deneyi, uzay savaşları projesi, dünyanın savaş tanrısı Pentagon; hangi ülkenin türevleridir? Hangi ülkenin kaptan köşkünde yer alır?

Kendim: Amerika olabilir mi?!!

Ben: Dünya, ilaç sanayisini, savaş teknolojilerini kimden öğreniyor, savaş araç ve gereçlerinin büyük bölümünü mecburen dünyanın neresinden ithal ediyor?

Kendim: Amerika'dan olmasın sakın?!!

Ben: Dünyayı tek tipleştiren, insanları bir fabrikadan çıkmışçasına aynılaştıran, insani tüm mahremiyetleri yerle bir eden internet, gsm, uydu teknolojileri, dünyanın neresinden yönetiliyor olabilir acaba?!!

Kendim: Ben bilmiyorum! Ya sen! Ya sen!

Ben: İnsanın yaşamını kolaylaştırdığı kadar, ömrünü kısaltan, bir yandan sonsuz ve sınırsız konfor sunarken; öte yandan  işsizlik, yoksulluk açlık sonucununu doğuran, vahşi kapitalizmin en global çelişkisinin ilham kaynağı, üretim merkezi Silikon Vadisi, yeryüzünün hangi kara parçasındadır sence?

Kendim: Bilmem! Bilmem! Ben hiçbir şey bilmem ki!

Ben: Yeryüzündeki doğal yaşam alanlarını en hızlı biçimde yok eden ülke hangisidir? Ve en yapay hayvan cennetlerinin , devasa hayvanat bahçeleri ve gezmelik botanik  komplekslerin! Sözüm ona, en mükemmelleri nerede bulunur?!!

Kendim: Uganda olmasın sakın!!!

Ben: En ucuz, sağlıklı, güvenli ulaşım alternatiflerinin deniz ve demiryolu olduğu sayısız bilimsel araştırmalarla kanıtlanmışken; tüm dünyaya ısrarla kara taşımacılığını dayatan, ve o taşımacılığın ağa babası kimdir acaba?

Kendim: Belki de Bangladeştir.!!! Kim bilir!

Ben: Dünyanın en büyük terör üreticisi ve ihracatçısı olan ülke, dünyanın en tarafsız ve en önemli barış ülkesi İsviçre olabilir mi?

Kendim: Onu Amerika'dan sormak lazım!

Ben: Dünyanın en büyük karbondioksit canavarları olan otomobiller, hangi ülkenin markasını, patentini taşır çoğunlukla?

Kendim: Belki de Papua Yeni Gine'nin! Ben nereden bileyim şimdi?!!

Ben: Öyleyse sana onlarcasını daha sıralayabileceğim, sayısız örneklerden de anladığın kadarıyla, dünyada yaşanan bütün ölümlerden kim sorumlu olabilir sence?

Kendim: Tabi ki Amerika! Tabi ki Amerika! Eceliyle, hasta yatağında ölenler hariçtir belki!...

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..