Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '14

 
Kategori
Şiir
 

Dünyanın çocuklarına sarılıyorum

Dünyanın çocuklarına sarılıyorum
 

Neler yapıyorsun diye sorma bana 
Amerikalardayız ama 
Sanki köle ticaretiyle gelmiş bir ırgat hali 
Bunların Mc Donalds'tan başka damak tadı yok ki 

Hem sonra çocuklara sarılmıyor kimse. 
Bir tek ben sarılıyorum çocuk parkında çalışırken. 
Sıkı sıkı, bir ağacın dalının yaprağı sardığı gibi 
Amerikalılar ise çocuklara sarılmıyor 

Oysa soğuk İstanbul akşamında annem 
Yün bir eldiven ve bir şal dolamadan bırakmazdı beni 
Kar topu oynamaya, kardan adam yapmaya 
Biz hamburger çocuğuda değildik sonra 

Babamızın Tekirdağ köftesi, 
Sabah kahvaltısında dometesli menemeni. 
Maaş günüyse fıstıklı baklavası, tulumbası, şekeri 
Ve mutlak hafta sonu lünepark ya da kağıt helva keyfı 
Eminönüde küçüklüğümün balık ekmek diye haykırışı 
Mısıra mıfır dediğim günler 
Ah küçüklüğüm 
 

İşte şimdi göl kenarına gidiyorum. 
Göl kenarında ayaklarımı suya soktuğum günleri anıyorum. 
Ve ne zaman çocuk bölümüne verseler vardiyamı 
Meksikalası, Hindusu, Malezyalısı 
Şili, Peru ve Amerikalısı 
Zencisi, Asyalısı ve beyazı 
Bütün dünyanın çocuklarına sarılıyorum. 


Emre Erden 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..