Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '12

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Dünyanın en büyük dört taraflı saati… Big Ben

Dünyanın en büyük dört taraflı saati… Big Ben
 

(İngilizce'de: Büyük Benjamin), Londra'da Westminster Sarayı'nın yanındaki ünlü saat kulesi.

İngiltere'nin başkenti Londra'nın simgelerinden, ''Big Ben'' olarak da bilinen tarihi saat kulesinin adının ''Westminster Sarayı Elizabeth Kulesi''  Olmasına karar verildi.

2000 kişilik bir anket Big Ben'in Birleşik Krallık'ın en önemli simgesi olduğunu bulmuştur.

Kule eski Westminster Sarayı'nın 16 Ekim 1834'de bir yangın ile tahrip olmasından sonra Charles Barry'nin yeni saray tasarımının bir parçası olarak dikildi.

Kule Viktoria Gotik stilinde ve 96.3 metre yüksekliğindedir.

 "Big Ben" aslında saat kulesinin çanının adıdır, ancak halk tarafından tüm yapıyı belirtmek için kullanılır olmuştur.

(alıntı)

Londra’ya gidenler Thames Nehri kenarındaki tarihi İngiliz Parlemontosu’nun

yanındaki saat kulesini görmüşlerdir.

Görmemek mümkün değildir. Dünyanın en büyük dört taraflı saatidir.

Londra’ya ilk gittiğimde çok etkilenmiştim. Uzun sürede incelemiştim. Bir hayli heybetli... Londra eski yapıların muhafaza edildiği klasik bir şehir. Hayran olmamak mümkün değil. Hala dar olan caddeleri, iki katlı kırmızı otobüsleri, siyah çok eski model olan sürücü ile yolcuların arasında cam bölme olan taksileri, kırmızı telefon kulebeleri olan bir şehir.

Bu söylediklerim de yeterli değil ki.

Bütün büyük binalar çoook eskiden kalma.

Bir o kadar da tarihi…

Londra ile ilgili birkaç özel yeri sizlere arada yazacağım ve anlatacağım.

Benim ilk gidişimde aklımda en çok kalan çok üşüdüğümdü…

Çok güzel anılarım da var.

Fransa’dan, İngiltere’ye gitmiştik. Manş denizi ve vapurla…

Muhteşem bir gemiydi. Hala o gemiyi nasıl adlandırabilirim diye düşünürüm. Arabalı vapurdu ama lüks bir gemide ne varsa onda da vardı. Sinema salonları, resteoranları, alışveriş marketleri, barları aklınıza gelen nice şeyler.

İlk gecenin sabahında saat farkını unutup, kahvaltıya olan düşkünlüğümden iki saat önce kalkıp açılmamış kahvaltı salonunundan sonra tekrar uyuduğumu, sonra kahve kokusunu takip ederek kahvaltı salonuna gidişimi hatırlıyorum.

Çok güzel anılarım vardır benim Londra’da…

Saat kulesi de o güzel günlerin bir anası olarak hep aklımın bir yerinde kalmıştır.

Heybetliydi…

Big Ben olarak bilinen saat kulesinin 13,5 tonluk çanı olduğunu öğrendiğimde de şaşırmıştım. Çan kuleye otuz saatte takılmış.

150 yaşına basan görkemli saate; Kraliçenin adı verilmiş, öyle anılacakmış.

Dünyanın en büyük saat çanı ilk kez 11 Temmuz 1859 tarihinde çalmış.

Kimbilir ilk duyanlar ne kadar heyecanlanmışlardır.

Victoria Gotik tarzında 96.3 metre yüksekliğindeymiş bu kule. Tabi ki bu kadar heybetli olur.

En çok fotoğrafı çekilen kuleymiş. Bende çok çektim resimlerini…

Bu muhteşem saat 1976 tarihinde zil mekanizmasının dağılması yüzünden aralıklı olarak 26 gün kapalı kalmış.

Dünyanın her tarafında bir çok güzellikler var…

 

 

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/nazansara.satana.5

http://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....