Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '07

 
Kategori
İnternet
 

Dünyanın en geniş içerikli internet ansiklopedisi WİKİPEDİA küçük bir köyden yönetiliyor.

Dünyanın en geniş içerikli internet ansiklopedisi WİKİPEDİA küçük bir köyden yönetiliyor.
 

Bu gün size başarmanın sınırsız olduğunu kanıtlayan bir haberden bahsedeceğim. Fransa’nın oldukça sakin bir köyü olan Malintrat’ta yaşayan ve 38 yaşında üç çocuklu bir anne. Adı Florence Devouard. Mesleği tarım uzmanı.

Florence Devouard, iki yüzden fazla dilde hizmet veren, içeriğindeki altı milyondan fazla makaleyi her gün artıran dev internet ansiklopedisi Wikipedia’ yı yönetiyor.

Devouard Wikipedia ile kendi uzmanlık alanı olan, genetik olarak değiştirilmiş organizmalarla ilgili makaleleri düzeltmeye başlayarak tanışmış. Üç yıl içinde Devouard önce Wikipedia'yı yöneten Wikimedia Vakfı'nın yönetim kuruluna girerek geçtiğimiz ekim ayında Wikipedia'nın yönetim kurulu başkanı olmuş.

Haberde, üç çocuk annesi Devouard, halinden oldukça memnun ve şehirde bir ofiste 12 saat çalışmaktan çok daha ilginç olduğunu söylüyor.

Çocuklarını yatırır yatırmaz, laptop'unu açan Devouard diğer yönetim kurulu üyeleriyle iletişime geçiyor. "Genelde geceleri çalışıyorum. Wikipedia topluluğu da o saatlerde çevirimiçi oluyor zaten" diyor.

Altı haftada bir yönetim kurulu bir Avrupa ya da ABD şehrinde bir toplantıda buluşuyor. Devouard Malintrat'ın Microsoft'un Washington eyaletindeki kurumsal merkezinden uzak olduğunu kabul ediyor, ama Wikipedia'nın büyük iş dünyasına göre "bambaşka bir dünya" olduğunu vurguluyor.

Dünyanın her köşesinden gönüllüler tarafından internete bağlı herhangi bir bilgisayardan ekleme, çıkarma, düzeltme yapılarak oluşturulan açık ansiklopedi Wikipedia'nın Türkçe kolu 2003'te kurulmuş.

Net Haber’den okudum bütün bunları. Birde köyümün kadınlarını düşündüm. Birçoğunda okuma yazma yok. Birçoğu Türkçe’yi bile konuşamaz halde. Yoksulluk diz boyu. Tarladan eve gelemiyor. Gelsede biri karnında biri sırtında iki üç tane de ayaklarına dolanan bebeleri var. Yemek pişirmek, çamaşır, bulaşık yıkamak hepsi onun görevi. Nerde meslek, nerde internet, nerde laptop, nerde şirket yönetmek.

Ama büyük şehirde oturan ben, sağlığımı köylü kadınlarımıza borçluyum. Onlardan alıyorum zeytinyağımı, sebzemi, meyvemi, ekmeğimi. Onların yetiştirdiği buğdaydan yapılma makarnamı, pastamı, böreğimi. İçerken oohh dediğim çayımı. Mangal keyfi yaptığım kırmızı ya da beyaz etimi. Özel günler de kutlamalarda kaldırdığım kadehte ki şarabı. Kahvaltımın vazgeçilmezlerinden peyniri, sütü, balı, reçeli, yumurtası.

Köylerimizde yaşayan kadınlarımızdır biz şehirde oturanların sağlık patronları.

Varsın yönetsin Florence Devouard Wikipedia’yı

 
Toplam blog
: 16
: 2854
Kayıt tarihi
: 30.01.07
 
 

1960 yılında memleketimde doğmuşum. 1978 Ticaret Lisesi mezunuyum. 33 yıl bir kamu kuruluşunda ça..