Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '07

 
Kategori
Sinema
 

Dünyanın en güzel korosu...

Dünyanın en güzel korosu...
 

Öncelikle yazıma bir kişiye teşekkür ederek başlamak istiyorum. Blog yazarlarımızdan Harun Deniz, beni bu filmle tanıştıran kişidir. Onun bu yazıyla ilgili olan linkini de size veriyorum ki daha değişik açılardan filme bakabilesiniz diye. http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=35439

Evet bu film benim izlediğim filmler arasında en iyisi diyebileceğim türden bir filmdi. Şu hayatımda korku filminden başka birşey çok nadir izledim ben. Annemin zoruyla izledim bütün duygusal filmleri. Bu da öyle bir film aslında. Nasıl sevdin diyeceksiniz. Bazı iyi filmler görünüşte bile vurur insanı. Harun Deniz'in yazısını okudum ve ben bu filmi almalıyım dedim. O gün gittim aldım hiç tereddütsüz. O gün de izledim. Konu harika, oyuncular harika, çoğunu çocukların oluşturmasına rağmen kadro göz doldurucu ve hepsi de birbirinden yetenkli veletler... :)

Konuya gelince olay bir yatılı okulda geçiyor. Burada ki öğrenciler hani bizim Hababam sınıfımız vardır ya, o karakterdeler. Başbelaları kısaca. Bütün öğretmenler okuldan bir oh çekerek ayrılıyorlar. Ve ana kahramanımız Gerard Jugnot filmdeki adıyla Clement Mathieu, eski bir müzik öğretmeni olarak okula geliyor. Okulda herşey kaba kuvvetle hallediliyor ama bu Mathieu'nun karakterine ters. O, çocukları en iyi bildiği şeyle yani müzikle adam etmeye çalışıyor. Hepsinin ilgisini çekiyor bu yöntem, bir koro oluşturuyorlar. Ve koro da bir çocuk var ki işte o ileride bir orkestra şefi olacak, muhteşem sesli bir oğlan. Pierre Morhange... Artık filmde ki ses gerçekten ona mı aittir bilemem ama eğer onunsa hakkaten insanı uçuran bir ses.

Az çok müzikle ilgileniyorum bildiğiniz üzere... Bende tik oldu, artık bir müzik çalmaya başlarsa direk ona kulak kesiliyorum. Bu filmde de öyle oldu. Müzik çalmaya başlayınca durakladım. Bildiğim bir müzikti ama neydi? Tanıdık geliyordu, önce bir klasik müzik mi diye düşündüm, değildi. Sonradan kafama dank etti. Ben bu müziği Candan Erçetin'in albümünden dinlemiştim. Remix albümünden. Uzun zamandır dinlemiyordum, hemen gittim cdnin arkasında baktım. Les Choristes adı geçiyordu şarkının altında... Aslen parça Fransızca, ama Candan Erçetin üstüne Türkçe söz yazmış, güzel de olmuş. Bir kere kafayı taktım şarkıya. İndirdim hemen... Sonra notalarını buldum. Tek sorun notaların piyano için olmamasıydı. Tamam piyano eşlikliydi ama piyanonun birşey yaptığı yoktu. Asıl melodi sololardaydı. Ben de düşündüm ne yapayım diye. Piyano'ya uyarlayayım dedim en sonunda. Yaptım işte birşeyler. Benzedi de baya. Piyano öğretmenime çaldım. Beğendi. Evde kendi kendime çalıyorum artık. Hayatımda ki ilk uyarlamamı yaptım bu arada :) Birgün size de çalmak isterim...

Filmin sonunu söylemeyeceğim. Asıl güzel yeri orası zaten... Bir kere ders aldım bu konuda, izleyip de öğrenmenizi tavsiye ediyorum... Saygılarımla :))
 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..