Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '12

 
Kategori
Kültürler
 

Dünyanın en önemli mitolojisi Anadolu mitolojisi değil midir?

Dünyanın en önemli mitolojisi Anadolu mitolojisi değil midir?
 

Nazan Şara Şatana-Yuan henadanlığıi kadın büstü


İstanbul’da beş yıldızlı bir şehir otelinin lobby’sinde arkadaşlarla buluştuk…

Sohbetin en koyu yerinde arka tarafta duran bir kadın heykeli ya da büstü dikkatimi çekti. Aslında geldiğimden beri orada dikkat çekiyordu da ben arkadaşlarımla sohbetten henüz kendimi ayıklayamamıştım.

Muhteşem bir eser.

Ben turizmciyim. Gittiğim tesislerde bir çok detayı incelemeye bayalırım. Gördüklerim beni etkiler. Olmuşlar ya da olmamışlara bakarım. Oldukça şık döşenmiş, bu tesiste bu taş kadın başı beni çok ilgilendirdi. İlk başlarda kime ait olabilirini düşündüğümde, büstü de incelediğimde bir Anadolu tanrıçası olmadığını anlamıştım. Çinli yüz hatlarına sahipti.

Neticede yetkililerden onun kim olduğunu öğrendim.

Yuan hanedanılığı dönemindenmiş. 1127 — 1368

Uzak doğudan getirtilmiş.

Ne güzel – Ne güzel de!

Gönül başka şeyler istiyor.

Beni şaşırtan o kadar çoklar va rki bu da bunlardan biri.

Size bizdeki kazılarda çıkan M.Ö. 6500 – 7000 tarihlerine dayandığı söylenen ana tanrıça figürleri var.

Ana tanrıça denilince şöyle bir düşünülür.

- Analığı,

- Üretmeyi,

- Dişiliği,

- Hayatın sürmesini,

Bereketi simgeleyen Anadolu tanrıçaları varken, biz neden taaa uzak – çok uzak doğulardan böyle taş başları alır geliriz. Bizde daha alaları var. Tabiki tarihi eseri alıp oraya koymak gerekmiyor. Onun taş büstünü koyar altına; kim olduğunu mitolojide ki bilgileri de yazarız.

Bu azmı keyifli azmı bilgili ve az mı reklamamız olur.

Bence çok iyi olur.

- Eğer mitoloji ise bizde en alası var.

- Eğer tarihse bizde en alası var,

- Eğer kültürse bizden alası yok…

Anadolu’nun en önemli tanrıçası Kibele değil midir? (bir başka yazımda kibele’yi anlatacağım.)

Muhteşem bir tesis, güleryüzlü, saygılı çalışkan personeller…

Turizm en büyük iletişimimiz hemde dünyanın her yerinden gelenlerle kurduğumuz bağımız. Biz kendi otellerimizde niye başka kültürlerin anlatımını yapıyoruz bunu bilmiyorum…

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....