Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '09

 
Kategori
Küresel Isınma
 

Dünyanın içine ettik ya bravo bize!

Dünyanın içine ettik ya bravo bize!
 

Dünya ekolojik yaşamı alarm veriyor diye bir cümle ile başlamak istedim ama farkına vardım ki bu alarm kelimesi çok yetersiz!

İnsanların, devletleri idare edenlerin göstermelik almaya çalıştıkları önlemler, sivri sinek vızıltısı gibi bir metre öteden duyulmuyor bile.

O kadar büyük çevre felaketi yaşanıyor ve hergün her saat her saniye bunu çabuklaştıracak eylemlerde bulunuluyor ki bilim adamları; artık geri dönülmez bir yola girmiş olmaktan korkuyoruz açıklaması yaparken, içimde korkunç bir öfke oluşmaya başladı...

Sonra dinledikçe bizlerin de birey olarak bu döngüde çok önemli bir halka oluşturduğumuzun bir kere daha farkına varmış olmanın ağırlığı, yüreğimi bir mengene gibi sıkmaya başladı. Sonra hemen birşey yapmalı diye karar aldım. Madem ki farkındalığım var kendim başlamalıyım, öyle ya sızlanıp durmanın ne kendime ne de çevreye bir faydası yok !

Hemen kalktım evi dolaştım ve doğayı kirletecek malzemelerden kurtulayım dedim...Saç spreyimi ve püskürtmeli deodorantlarımı topladım...Ama nasıl kutulacağımı bilemedim.Öyle ya çöpe atarsam doğaya atmış olacak ve toprağın kirlenmesine katkı sağlayacaktım...

Banyoya gittim gördüm ki herşey zararlı; çamaşır suyu,deterjan, saç jölesi...Her ay kullandığım saç boyaları...
Odalardaki ampuller...
Mutfakta; bulaşık deterjanı, kir çözücüler...
Bunlardan nasıl vazgecektim? Onların yerine ne kullanacaktım, düşündüm ve farkına vardım ki bilmiyorum !
Onları hergün kullandığımda suyla birlikte doğaya doğru hızla gidiyor ve ben bunu hergün yapıyorum. Kendimden nefret ettim !
Geçen hafta bahçede, bol köpüklü deterjan sularıyla halılarını yıkayan komşularımı ikaz etmiş ama anlatamamıştım ve komşularımdan nefret ettim !

Sabah evden çıkarken mecburen naylon poşetlere koyduğum çöpleri atarken büyük bir suçluluk duydum ama çözüm üretemeyen, farklı atıkları atabileceğim (plastik, kağıt, kullanılmış yağ artıkları) konteryırlar koymadıkları için belediyeden nefret ettim !

Doğalgaz ve yerine yenilenebilir enerji kaynakları sunamayan hatta bunların daha çok kullanımı ve dağıtılması için yeni projelere imza atan hükümetten nefret ettim...

Trafikteki bütün ulaşım araçlarını kullananlardan...Ve dolayısıyla miktarını bilemedim kadar çok havaya zehirli atıklar bırakanlardan nefret ettim !

Teknoloji diye diye herkesin elinde birkaç tane olan cep telefonlarını icat edenlerden nefret ettim !

Daha sayamadığım binlerce tehlikeli maddeleri ,insanlığın kullanımına sunan herkesten nefret ettim !

Ve farkettim ki ben tek başına bir halt edemeyecek kadar güçsüz ve biçareyim !

En çok da bundan nefret ettim !

Bilim adamları küresel ısınma tanımlamasının doğru olmadığını ve küresel iklim değişiklikleri denmesinin problemi daha açık ifade ettiğini söylediler. Ve en önemlisi bu iklim değişikliği risklerinin ençok görüleceği ülkelerin başında Türkiye'nin bulunduğunu söylediler. Bunu biliyor muydunuz? Yani afetler daha yeni başladı ve çarpık yapılaşmanın getireceği maddi ve insan zararlarını tahmin bile etmek istemiyorum...






 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..