Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '09

 
Kategori
Güncel
 

Dünyanın ilk ve tek Eğitim Bayramı

Dünyanın ilk ve tek Eğitim Bayramı
 

besni eğitim bayramı


Besni ve Eğitim Bayramı!....

Bu hafta sonu dünya da sadece Besni ilçemizde kutlanan bir bayram vardı. Geleneksel hale gelen bu bayramın bu yıl onuncusu kutlandı. Her ne kadar eğitim bayramı adına yakışmayan olaya sahne olduysa da yine de başarılı oldu. CHP ‘lilerin bir basın mensubuna yaptıkları saldırıyı kınıyorum.

Adıyaman’ın merkez ilçe dahil eğitimi ve kültürü en yüksek olan ilçemizdir Besni ilçesi. Okuma yazma oranının en yüksek olduğu ilçedir aynı zamanda. Bazen Adıyamanlı olmadıklarını iddia etseler de sonuçta onlarda en has Adıyamanlı kadar Adıyamanlıdırlar. Tanıdığım Besnililerin büyük kısmı da çok iyi okumuş insanlardır. Adıyaman dışında bazen karşılaşıp tanışırsanız ve Antepliyiz derlerse de şaşırmayın. Olsun sonuçta onlarda Adıyamanlıdırlar. Dediğim gibi dünyanın hiçbir yerinde böyle bir bayram yok. Bu bayram benim için Atatürk’ün harf devrimi kadar değerli. Besnililer içinde sanırım çok değerli bir bayram. Değerli bulmasalar geleneksel hale getirip, bu yıl onbirincisini kutlamazlar.

Bir ülkenin bir ilçesinde veya kasabasında, köyünde bir eğitim bayramı kutlanıyor ise bu bayrama ilk katılacak kişi o ülkenin Milli Eğitim bakanı olmalıdır. Bu benim fikrim, bakan bey katılır katılmaz benim sorunum değil. Ben bakan olsam bu bayramı en güzel şekilde kutlamak için bakanlığımı seferber eder ve o tarihte başka törenlerin yapılmaması için de yoğun çaba sarf ederim. Hükümet ve devlet büyüklerinin katılabileceği bir tarihte organizasyonu yapar ve onları da davet ederim. Bunlar bana göre idi. Yani ben bakan olsaydım böyle yapardım diye düşünüyorum.

Eğitim bayramında organizasyon komitesi çeşitli konferanslar düzenleyerek bilim adamlarını ilçeye getrime ve dinleyiciler ile buluşturdular. Dinleyiciler eğitim ve Besni hakkında daha geniş bilgilere sahip oldular. Eğitim bayramı kapsamında Besni ‘nin meşhur kuru üzümü ve Fıstığı da katılımcıların beğenisine sunularak başarılı çiftçiler ödüllendirildi. Konserler düzenlenerek bensinin bayramı kutlandı. Konser deyince akla ilk gelen isim olan Tuncay Okutan ‘da hemşerileri ile hasret giderdi. Besni Eğitim Bayramını Adıyaman il protokolü tam kadro katıldı. Her ne kadar iktidar milletvekilleri partilerinin kongresi nedeni ile katılmadılar ise de varlıklarını orada göstermeleri ve CHP ‘li Kılıçdaroğlu’na meydan vermemeleri gerekirdi diye düşünüyorum. Şüphesiz Kemal Kılıçdaroğlu’nun katılımı CHP ‘li Başkan Fahri Serter ‘in hanesine bir artı olarak geçecektir. Ben buradan bu bayramı düzenleyen ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Ellerinize sağlık. Ha unutmadan seneye de bakana sormadan bayram programı yapmayın.Belki parti kongreleri olabilir. Ne bileyim başka işleri olabilir. Sonuçta dünyada bir tek Besni ‘de kutlanan eğitim bayramı yine Milli Eğitim bakanı olmadan geçti. Darısı seneye ne diyelim.

hidayetozdemir_0266@hotmail.com
 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..