Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '08

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Dünyanın kalbi kurmasın

Dünyanın kalbi kurmasın
 

Seneler önce okuduğum "Çernobil’den sesler" kitabını hatırladım bugün. Tüylerim ürperdi yine. Okurken korkudan ağladığım, yazılardaki o acıyı hissettiğim nadir kitaplardan biriydi. Yaşanılanlar, aktarılanlar korkunçtu. Bu kitabı bana hatırlatan olay muhtemelen Türkiye Atom Enerjisi Kurumu’nun , Atomstroyexport- Inter Rao- Park Teknik konsorsiyumun teklifine 'Teknik Ölçütlere Uygunluk' belgesi vermesiydi. Şimdi son karar Bakanlar Kurulu’na kaldı. Sessizce oturup Çernobili de unutarak kurulun bir karar vermesini bekleyeceğiz.

Benim buna hiç niyetim yok biliyor musunuz? Buna göz yumamam. Çocuklarıma böyle bir ülke emanet etmek istemiyorum. Nükleer enerjiyi bu ülkeye mükemmel bir çözümmüş gibi sunan insanların yönettiği bir ülke de istemiyorum esasen. Bu dünya benim bizim hepimizin. Öyleyse neden sadece birkaç kişi söz sahibi? Çernobil gibi bir patlama yaşandığı zaman acısını hepimiz yaşamayacak mıyız? Bu güzel ülke hepimizin gözleri önünde yanıp kül olmayacak mı? Hâlbuki bunun çözüm yolları var. Greenpeace yenilenebilir enerjiden bahsediyor. Neden kimse dinlemiyor bu insanları? İnsanların petrol, para, iktidar hırsı yüzünden neden bir kıyamete sessiz kalınıyor? En ufak bir patlamada yok olacak o kadar yetişkin, bebek, hayvan, bitki düşünülmüyor?

Evet… çocuklarıma böyle bir ülke bırakmak istemiyorum. Doğaya dünyaya ülkeme sahip çıkıyorum. Tek bir yaprak bile benim için çok değerli. Bir solucan , bir kuş , bir balık, bir arı hepsi benim için çok önemli. Gelecekte bu ülkede yaşamaya hazırlanan doğmuş, doğmamış bebekler benim için çok önemli. Ve yazımı Aydilge’nin muhteşem şarkısının sözleriyle tamamlıyorum… Dünyanın kalbi durmasın lütfen sessiz kalmayalım!

Gök yüzünde kapkara dumanlar
Bilmez gibi bakıyor insanlar
Çernobiller unutuluyorlar
Dünyamızı çok acıtıyorlar

Hiç durmasın yanmasın kırılmasın kırma
Dünyanın kalbi hiç durmasın durma
Yok olmasın yanmasın kırılmasın kırma
Dünyanın kalbi hiç durmasın durma

Yer yüzünde kötücül adamlar
Ellerinde kocaman silahlar
Hep paranın petrolün peşinde
Görmüyorlar kurşun gözleriyle

Hiç durmasın yanmasın kırılmasın kırma
Dünyanın kalbi hiç durmasın durma
Yok olmasın yanmasın kırılmasın kırma
Dünyanın kalbi hiç durmasın durma

Fark et artık, gör artık, duy artık durma
Uyan artık, kalk artık , gör artık susma

Dünya bizim

 
Toplam blog
: 38
: 1616
Kayıt tarihi
: 16.12.08
 
 

Deniz tutkunu, anne, evlat, sanat düşkünü, doğaya aşık, var olmanın anlamının peşinde bir insanoğ..