Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Dünyanın tek çocuk bayramı!...

Dünyanın tek çocuk bayramı!...
 

23 Nisan


Dünyanın Tek Çocuk Bayramı!….

Dünyada çocuklara bayram armağan eden yegane millet Türk Milletidir.

Türkiye’nin ve dünyanın tek çocuk bayramı olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı dünyada sadece ülkemizde kutlanmaktadır.

Millet olarak milli iradenin hayat bulduğu Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 89. yıldönümünü büyük bir coşku ve gururla kutluyoruz.

Bu neden ile ilimizde, ülkemizde ve dünyanın her tarafında bulunan Türk Temsilciliklerinde bu güzel bayram coşku ile kutlanmaktadır.

Çocuklarına bu kadar değer veren bir başka millet daha dünya tarihinde yer almamıştır.

Modern Türkiye Cumhuriyeti'nin temelleri 23 Nisan 1920'de 'Egemenlik Kayıtsız Şartsız Milletindir' ilkesine bağlı olarak atılmıştır.

23 Nisan 1920'de Ankara'da ilk defa toplanan Türkiye Büyük Millet Meclisi, Ulu Önder Atatürk'ün halka duyduğu büyük güvenin bir eseri olduğu kadar, aynı zamanda, Ulu Önder'in ruhunda demokrasi ateşi yandığının da bir göstergesidir.

Çocukların ülkenin en değerli varlıklarıdır.

Sevgili çocuklar, ümidimiz ve geleceğimizin güvencesi olan sizler, şanlı tarihi olan büyük bir milletin ferdisiniz.

Türkiye sizlerin de katkılarıyla aydınlık ufuklara olan yolculuğuna azim ve şevkle devam edecektir.

Günümüzden tam seksen dokuz yıl önce kurulan yüce meclis bu gün yine aynı şevk ve azim ile çalışmalarına devam etmektedir.

Bütün yurtta olduğu gibi ilimde de çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir.

Bunların başında da artık geleneksel hale gelen Adıyaman Üniversitesindeki etkinliklerdir.

Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da başta rektör Gündüz ve tüm üniversite çevre köylerden gelen çocuklara üniversitenin kapılarını açarak, onları bir günlüğüne de olsa ağırlamaktadır.

Bu etkinlik çerçevesinde bürokrasi ile tanışma ve sohbet tin yanı sıra tiyatro gösterisi de düzenlenmektedir.

Belki de bir çok çocuk bu sayede değişik bir yemek tadacak ve aynı zamanda, hayatında ilk kez canlı olarak tiyatro izlemem fırsatı bulacaktır.

Bir diğer etkinlik ise Adıyamanlı çocukların katılımı ile Bursa’ nın İnegöl ilçesinde düzenlenecektir.

Her yıl geleneksel olarak İnegöl ‘de bulunan ilköğretim okulları tarafından bir ilköğretim okulu davet edilmektedir.

Bu neden ile İnegöl Vehbi Koç İlköğretim okulu da Adıyaman merkez Yavuz Selim İlköğretim okulunu davet etmiştir.

Bu neden ile Adıyaman Yavuz selim İlköğretim okulu halk oyunları ekibi ve bir grup öğrenci Bursa ‘da ilimizi temsil edeceklerdir.

Ben bu etkinlikleri düzenleyen başta Adıyaman Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Mustafa Gündüz hocam ve Bursa İnegöl Vehbi Koç İlköğretim okulunu kutluyorum.

İşte bu bayramın en büyük güzelliklerinden birisi daha böylelik ile ortaya çıkmış oldu.

Bu vesile ile tanışıp kaynaşacak olan çocuklarımızı el ele bu ülkenin geleceğine yürüyeceklerdir.

Ben tekrardan 23 Nisan Ulusal egemenlik ve Çocuk bayramını kutluyor, geleceğin yöneticilerini de yürekten kucaklıyorum.

Ne Mutlu Türküm Diyene….

http://hidayetozdemir.com/

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..