Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

Dünyayı kirleten katil İsrail

Dünyayı kirleten katil İsrail
 

İsrail Filistin’de çadır kurup yerleştikten sonra önce Filistin’e ve daha sonra dünyanın baş belası oldular. Çoluk çocuk, genç ihtiyar demeden Filistin halkına yıllardır insanlık dışı katliam ve zulümlerini sürdürüyorlar ve hem gündemde kalmaya çalışıyorlar. Acımadan çoluk çocuk öldürüyorlar, Böylece dünyayı kirletiyorlar. Sırası gelince " uygarım, barıştan yanayım " diyorlar...Ne yazık ki dünyayı kirletiyorlar... Aslında İsrail'in bu kirli işlerle dosyası bir hayli bayağı kabarıktır, örnek olarak: 27 Aralık 2008 -18 Ocak 2009 tarihleri arasında üç hafta içinde 1284 Filistilinli'yi öldürmüşlerdir. Bunların 280'i çocuklardır.Gerisinin çoğu gençlerdir... Ben bu yazıyı yazacağım amma , İsrail’den ve Sayın büyüklerinden ( ! ) ve kalemşör yandaşlarından bu yazılarımı hiç okuyacaklarını pek tahmin etmiyorum, bir kez gönlüm rahat olsun diye yazıyorum...

Ama bilsinler ki bir Türk vatandaşı olarak yapılan bu son olaylara karşı tepkimi ortaya koyuyor ve onaylamıyorum yapmış oldukları bu çağdışı eğlemelerini asla uygun görmüyor, şiddetle kınıyor ve lanetliyorum. Özgürlük isteyen Filistin halkı Müslüman kardeşlerimiz elbette yalnız değillerdir. Bunu da bilmelerini isterim. Ha bunu peşinen belirtmek isterim, ben bunu bugünkü başta bulunan AKP hükümeti için de yazmıyorum, CHP 'de olsaydı, MHP'de olsaydı aynı yazıyı yazardım...Türk Milletine karşı yapılan bu çağdışı eğleminiu içime sinderemiyorum. Hepsi bu...

Gazze'ye insani yardım amaçlı olarak yola çıkan Mavi Marmara Gemisi’ne uluslararası sularda İsrail askerleri tarafından sabaha karşı güneş doğmadan havadan ve denizden önce pılastik mermilerle hücum ederek mavi Marmara gemisini kana boyayan İsrail askerleri gemide bulunan sadece insani yardım olyarak ilaç, çocuk oyuncakları, yiyecek, içecek ve İnşaat Malzemeleri v.s. ihtiyaçları taşıyan bu gemiye yapılan bu saldırı elbette kabul edilemez diye tanımı yapıldı...

Bu saldırı milletçe lanetlendi Türkiye de ve dünyada tepkiler büyük oldu. Vatandaşlarımız bayraklarla yollara, sokaklara döküldüler. Bu katliam ve saldırı protesto edildi, haklı olarak nefretle lanetlendi.

Başbakan Erdoğan’dan sert tepkiler Türkiye ve dünya basınında da yer aldı<ı>. <ı>Başbakan Erdoğan aynı anda: İngilizce ve Arapçaya çevrilen konuşmasında, İsrail'i n bu acımasız ve insanlık dışı vahşetine karşı şunları söyledi: Bizi başka ülkelerle karıştırma, bedeli ağır olur “ şeklinde sert bir mesaj gönderdi. Ve daha sonra “ Türkiye’nin dostluğu ne kadar kıymetliyse, düşman lığı da o kadar şiddetlidir “ diyerek gelinen noktayı “ milat” olarak tamamladı.

Diğer yandan muhalefet partilerimizden CHP Genel başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu MHP Genel başkanı Sayın Devlet Bahçeli ile birlikte sert bir dille bu saldırıyı kınadılar ve hükümete destek verdiler.Hükümetin bu konuda bir eksiği varsa onu da dile getirdiler...

Çünkü bu saldırı Türk Milletine karşı yapılmış, bu bağlamda ortak kararlar alınmıştır..<ı> Türkiye’de on binlerce vatandaşlarımız ellerindeki bayraklarıyla sokaklarda, caddelerde İsrail’i şiddetle protesto ederken ABD, Beyaz Saray, Arap Birleşik Devletleri, Mısır, İspanya, Arjantin, Almanya, Fransa, Hollanda, Norveç, İran, Suriye, Lübnan ve İngiltere şiddet bu olayları kınayan beyanatlar, bildiriler, demeçler verdiler. Yalnız can ciğerimiz ve yolunda şehit verdiğimiz Kuzey Kıbrıs’tan her nedense ses çıkmadı, acaba neden? Yoksa ben mi duymadım, görmedim. İnşallah yanılıyorum.

BM Genel sekreteri: B Moon, Saldırı beni şoke etti, İsrail saldırısını şiddetle kınıyorum.

AB: İsrail saldırıyı soruşturmalı zorundadır.

İngiltere: Filoya saldırı için dünya devreye girmeli, ilgiler hakkında soruşturma açılmalıdrır,

Yunanistan: Bu saldırı asla haklı gösterilemez,

Almanya: Çok üzgünüz, incelemeye alınmalıdır.

Fransa: Orantısız güç kabul edilemez,

İtalya: Esefle kınıyoruz, büyük hata yapıldı.

AB: Derhal ilgililer hakkında soruşturma başlatılmalıdır.

Lübnan : Bu saldırı çılgınca bir adımdır, dünya harekete geçmelidir,

İran: İnsanlık dışı bir olaydır, bu İsrail’i ölüme götürecek bir olaydır.

Arap Birleşik Devletleri: İnsani girişime karşı işlenmiş büyük bir suçtur,

ABD / Beyaz Saray. Can kaybından ve yaralılardan dolayı üzüntü duyuyoruz.

ESAD ve Hariri’den Ortak açıklama: Suriye cumhurbaşkanı Beşar Esad ve Lübnan Başbakanı Saad Hariri ortak bir açıklama yaparak: Özgürlük filosuna düzenlenen vahşi saldırıyı kınıyoruz” dedi.

Norveç’te bu saldırı kınadı. Ve İsrailli bir yetkili itiraf ediyor:

Haaretz: İsrail bir aptallık denizine düştü, kendi kuyumuzu kazdık. Yalanlarımıza da sadece kendimiz inanıyoruz. İsrail katliamından saatler önce Vatikan’ın Filistin Başpiskoposu Kapuçi: Mavi Marmara gemisinde namaz kılan Müslümanlarla saf tuttu, dua etti. Yine TBMM tarafından bir deklarasyon (bildirge) yayımladı İsrail’den özür dileme ve yapılan bu insanlık dışı saldırsının telafisi sert bir dille eleştirildi.

İsrail’in insanlık dışı yapılan bu saldırıya karşı yurtta ve dış dünya basınında tepkilerle kınandı. Olaylar sert bir dille kınandı. Mavi Marmara Gemisi’nde yaklaşık 520 kişi vardı.Bunların tümü barış gönüllüsü ve Filistin'e insani yardım için bir araya gelmişlerdi. Bunların içinde 350 Türk geriye kalan 170 kişi 32 ülkeden insanlar vardı. Bunlardan saldırıya uğrayan 9 kişi de öldü. Bir kısmı da denize atıldı. Bazılarının kimlikleri henüz tespit edilemedi. ( Ben bu akamları gazetelerden aldım). Eksik veya fazla olabilir..

Birçok yaralılar birlikte İsrail’e götürüldü ceza evlerine konuldu. Cüzdanları, kimleri ve hatta paraları alındı. Mavi Marmara Gemi’sinin içinde bir gazeteci TV’de şunları konuşuyordu sabah haberlerinde: Sabahın ilk ışıklarıyla bize silahlarla saldırdılar, elimizde silah yoktu, onların fotoğrafını çeken bir gazeteci / kameraman arkadaşımızı aniden alnından vurup öldürdüler. Ölenlerin bir kısmı denize akıtıldı. Bizlere topluca hapishanelere götürdüler, işkence de yaptılar, bize çok sert davrandılar, parmak izlerini alıp. İfadelerimizi aldılar diyordu.

Yine Türk kökenli İsveçli vekil Mehmet Kaplan, baskını korsanlık olarak nitelerken, Mehmet Kaplan şöyle diyordu: gözaltına alınan aktivistlerin götürüldüğü limandaki manzarayı nefretle izledim. Yüzlerce insan bir alana toplanmıştı. Limanda çok sayıda asker, köpekler eşliğinde dolaşıyorlardı. Kendi kendime rüya da mıyım , diye sordum, .. Çünkü adeta bir toplama kampındaydım gibi geldi bana.." diyordu .

Yine 03 Haziran 2010 perşembe günü öğle haberlerinde İsrail Meclisinde bu konu gündeme getirilmiş, yapılan meclis tartışmalarında İsrail'li bir bayan Milletvekili Mavi Mamara Gemisi'ne yapılan saldırının bir korsanlık olduğunu açık ve sert bir dille eleştirirken meclisten tartaklandı ve dışarıya atıldı. Doğrusu gerçeği dile getiren, bu bayan milletvekilinin eli öpülür...İmkanım olsaydı ta İsrail'e bir büket çiçek yapıp göndermeği çok arzu ederdim... Damarlarında mutlaka Türk kanı vardır...Bu cesaretinden dolayı tebrik ediyorum....Bu bayan İsrail'i milletvekili alkışlanmalıdır, dini ve ırkı ne olursa olsun.....

Ben bu satırları yazdığım sıralarda ( 03 Haziran 2010 Perşembe sabahı ) Yine TV’lerde sabah haberlerinde izliyorum, İsrail’den alınan vatandaşlarımızı üç askeri ambulans helikopterle İstanbul’a getirdiklerini Dışişleri Bakamınız Sayın Ahmet Davutoğlu’nun beyanatından öğreniyorum. Demek ki sert tepkiler yerini buldu. Sevindim doğrusu , tüm vatandaşlarımıza geçmiş olsun diyorum.Şehit olanlara Allah'tan rahmet, yaralı olanlara da acil şifalar diliyorum...

İsrail demek ki sertlikten anlıyor, kör midesi iyi laftan anlamıyor. Ayrıca bizi üzen bir başka olay daha oldu. İnsani yardım malzemesini taşıyan Mavi Marmara Gemisi'nde bulunan insanlara insanlık dışı saldırı yapıldığı saatlerde, bir de Hatay ‘da İskenderun ilçesinde Deniz Kuvvetleri komutanlığına bağlı İlboğa Kışlası İkmal Destek Komutanlığı’nda nöbet değişimi sırasında askerlerimize yapılan kalleşçe bir saldırı sırasında 6 erimizin şehit edilmesi, yüreklerimizi bir kez daha yaktı, bu acımıza bir acı daha kattılar.

<ı>Olayın zamanlaması iki saat arayla yapılması eğlemi düşündürücü ve manidardır. Şehit düşen askerlerimizden Erhan Terletme ( Giresun), Serhat Aslan (Mardin), Kerem Oğuz Erbay ( İzmir), İsmail Kartal ( Erzincan), Erol Tavukçu ( Van ) ve Ümit Akbulut ( Malatya )’dan olduğunu öğreniyoruz. Şehitlerimize Allah’tan rahmet başta silahlı kuvvetlerimiz olmak üzerde, Yüce milletimize ve ailelerine başsağlığı diliyorum...

Bu olayların hesabı elbette yasalar çerçevesinde sorulacaktır, dünya kamuoyunda İsrail’in ne denli barbar olduğunu herkes bir kez daha görecektir. İsrail Türkiye’den özür dilemeli ve ölenlerin, hasta oların işkence görenlerin ailelerine mutlaka tazminat ödemelidir. Yoksa bu kara lekenin altında tarih boyunca ezilip gidecektir...

Son sözüm: Netanyahu - Lie berman hükümetine bu saldırı hiç yakışmadı,

Netanyahu / Neden Yahu ? desem yeridir galiba...

.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..