Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '10

 
Kategori
Felsefe
 

Durmuş Hocaoğlu Felsefe-Fizik

Bayramın dördüncü günü bugün , Adapazarı’ndayım.

Kentparkta bir çay içip pastoral saatler geçirmek iyi olacak.

Çayım önümde , birde gazeteler.

Taraf mı Yeni Şafak mı hatırlamıyorum , daha doğrusu bu artık bir detay oldu benim için , çünkü onun ölüm haberini okumuştum , Durmuş Hocaoğlu’nun .

Bizden 10 yaş kadar büyük olan Hocaoğlu Marmara üniversitesinde fizikçi olarak öğretim görevlisiydi.

1986-87 yıllarında Marmara üniversitesinde birlikte yüksek lisans eğitimi yapıyorduk . Yanlış hatırlamıyorsam ikimizin de tez danışmanı şimdilerde profesör olan Oya Balcıoğlu idi.

Teneffüslerde lafı döndürür dolaştırır felsefeye getirirdi , henüz fizikten felsefeye tam olarak atlamamıştı ama yanlış hatırlamıyorsam İstanbul üniversitesinde felsefe doktorasına başlama aşamasındaydı . Yani Marmara üniversitesinde fizik masteri yaparken aynı anda felsefe doktorası.

Doğruyu söylemek gerekirse fizikten bunalmıştı ki , felsefeyle hayatına yeni bir pencere açacağını söylediğini çok iyi hatırlıyorum.

Ben ise fiziğin içine öylesine girmiştim ki sn Hocaoğlu’nun bu alan sıçramasına bir anlam verememiştim , yani burnumdan soluyordum , VLF dalgalarının iyonosferle etkileşimi ve propagasyonunu çözümlemek için .

Sn Hocaoğlu ise bir tür kaçış yolu bulmuştu fizik doktorası olmazsa felsefe doktorası.

Sonra ben Marmara üniversitesinden İTÜ’ye yine fizik doktorası için geçtiğimde sn Hocaoğlu Marmara’daki hocalığını sürdürürken FELSEFE doktoru olmuştu.

Daha sonra onu sağ tandanslı tv kanallarında yorumcu olarak dinledim birkaç kez , entellijiyans sözcüğü onun ağzından bir farklı çıkardı.

Belki fizikte değil ama felsefede iyi bir noktaya gelmişti.

Yemekhanede yemek yerken ucuza yemek yediğimi vurgulamak için ‘götürrrr’ derdi.

Aynen derdim aynen sn Hocaoğlu sende götürrr .

Sn Hocaoğlu çok noktada uzlaşmasak da ,

Boşa geçmedi bu hayat , yerinde rahat yat

Diyor bu eski kardeşin.

Keşke herkes senin kadar etkili bir imza koyarak göç etseydi bu alemden sn Durmuş Hocaoğlu.

İnandıklarına değil belki ama, inancına sonsuz saygı duyuyorum.

İbrahim Erol

gazete54.com

 
Toplam blog
: 135
: 694
Kayıt tarihi
: 31.08.09
 
 

Gazi Üniversitesi fizik lisans eğitiminin ardından, Marmara Üniversitesi'nde master, İTÜ'de dokto..