Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '15

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Dürüst bir esnaf, çekirdekten yetişme...

Dürüst bir esnaf, çekirdekten yetişme...
 

03.01.2015

Gergin bir şekilde perde beğenmek üzere eşimle bir mefruşat mağazasına gidiyoruz. Neden gerginim, işler çok ve hangi birine yetişeceğimi bilemiyorum. Üstelik çok programlı davranmama rağmen…

Öyle bir esnafla karşılaşıyoruz ki, benim gerginliğim, huzursuzluğum onu hiç etkilemiyor, hatta alıp almamız da onu da etkilemiyor. O elinden geleni yapıyor. Bir sürü perde çeşitlerini bizi sıkmadan sağlam bir esnaf edasıyla gösteriyor.

Teşekkür edip çıkıyoruz.

Sonra düşünmeye başlıyoruz.

Ne kadar sakindi ve işini ne kadar iyi yaptı diye…

Başka bir perdeciye bakmadan gerisin geri yine aynı yerde soluğu alıyoruz.

Eve iki kez ölçü almaya geliyor.

Sonra durumu tekrar gözden geçirmek üzere bir Pazar günü gidiyoruz bizim için evinden sakin ve güler yüzle gelip bizi karşılıyor.

İşlerimizi bitirip tam çıkmak üzereyken diyorum ki-eşim dün akşam dedi ki, böyle esnafların nesli tükeniyor ve derken oturuyoruz, dışarda buz gibi bir hava sıcak çaya karışınca içimiz ısınıyor sohbet eşliğinde.

Adının anlamını Perde, Giyim, Çiçek’ten almış, yani Pegiç.

Ramazan Özdemir ile sohbeti ilerletiyoruz. 74 yılında barış harekâtından sonra sıcak bir yaz günü ilkokulu bitirip köyünden kalkıp Ankara’ya geliyor ve mefruşat işine başlıyor.

Dürüstlüğünüz, sabrınız ve işe verdiğiniz önem nerden geliyor?

Dürüstlüğü ailemden aldım. Patronumun yazlığı vardı, yazlığa gider üç ay gelmezlerdi. Ben kendi işim gibi çalışır ve dürüst davranır 1 liranın hesabını verirdim. Seneler geçti bir gün dediler ki- dürüst çocuksun burayı sana vereceğiz. Benim param falan yok dedim. Çalış öde dediler. Dünyalar benim oldu.

Bir mesleği iyi yapmanın sırları neler?

Dürüstlük, müşteriyi memnun etmek, kaliteli ürün kullanmak, işçilik çok önemli, düzgün dikilen bir kumaş güzel durur.

Kaç usta yetiştirdiniz şimdiye kadar?

30’ un üzerinde usta yetiştirdim. Hepsi iş sahibi ailesini geçindiriyor ve şimdi beni geçtiler.

Sizi çok etkileyen paylaşmak istediğiniz bir anı yada anekdot var mı?

Olmaz olur mu? Bunlardan ikisini anlatayım. Ben gelen her müşteriyi potansiyel alıcı olarak görür ve öyle davranırım. Bir müşteriye iki ürün çıkarırsam ilgilenmedi der. Ben bu şekilde yaparım bazen müşteri hiçbir şey alamadan gider. Oğlum der ki-baba bütün tezgâhı boşalttın ama müşteri almadan gitti. Derim ki,- bu gün almaz ama birkaç gün sonra gelir. Ve gerçekten de geri gelir derler ki- siz çok ilgilendiniz, çok dürüst davrandınız biz tekrar size geldik.

Bazen 30 lira yakıt yakarız. Alacağımız 20 liradır. Sonra başka bir gün başka bir işi olur ya da başka birine anlatır ve oradan bir iş alırız. İşin küçüğü, büyüğü olmaz. Bana değer mi? 20 lira için gidiyorsun diyenler kendi işleri olunca aynı şeyi yaptılar ve haklıymışsın usta, servis çok önemli derlerdi.

Eleman temininde sıkıntı var mı?

Gençler okudukları için lise bittikten sonra işi öğrenemiyorlar. Benim çocuklar okurken gelip gittikleri için işi öğrendiler. 8 yıl ustama karın tokluğuna hizmet ettim. İşi öğrendikten sonra ancak mükâfatını görüyorsun. Meslek liselerinde, ortaokulda 3 yıl çıraklık eğitimine bizzat giderek ancak bu mesleği öğrenebilirler.

Gençlere öneriniz neler?

Dürüst çalışmaları, müşteriyle ilgilenmeleri, yaptıkları işi düzgün yapmaları gerekir. Bilmek çok önemli, ben terziliği de öğrendim. İşin mutfağını da bilmek gerekiyor.

Teşekkür ediyoruz, hava soğuk, aklımızda dürüst bir esnafın başarısı, demli çayın sıcaklığını da yanımıza alarak çıkıyoruz.

e-mail: belginturan@gmail.com

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..