Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Dürüst olalım

Son seçimler de kapı çalındı, açtığımda iki bayan, elleride 100 gr kahve, partilerini tanıtıp, kendilerine oy vermemi istemişlerdi. Nezaket çerçevesinde cevaplarını aldılar.

Yine Eskişehir'de doktorlar caddesinde geziyordum, bu sefer de Cem Uzan'ın partisinden kişiler yoldan çevirip "bedava döner" yiyebileceğimizi söylediler. O sırada; yaşlı bir teyze döneri yediğini söyledi. Ben de kime oy vereceğini sordum, "Cem Uzan'a " dedi, niçin dedim "Çok yakışıklı, temiz yüzlü çocuk" dedi. Bu durum karşısında düşündüm. Kaderim, geleceğim kimlerin elinde?

Bir vatandaş ve eğitimci olarak rica ediyorum; oy almak için, birşeyler dağıtmayın lütfen. Oy avcılığı yapmak, insanları"emeksiz- yemeğe" alıştırıyor. Çok çirkin, siyaseti kirleten, bilinçsiz oy vermeye teşvik eden, kolaycılığa alıştıran, mide bulandıran ve beni çıldırtan davranışlar bunlar. Geleceğimiz olan gençlerimiz herkesi böyle zannetmemeli.

Yapmayın beyler, gelecek nesil bu tip davranışlarla sizleri örnek almamalı. Dürüstlüğü örnek almalı. Tüm yetişkinleri böyle zanneder, bu şekilde davrananlar gibi davranırlar. Yazık olur gençliğimize ve geleceğimize. Dürüst nesil istiyorsak, bizler dürüst davranmalıyız. Meclisimiz saygınlığını kazanmalıdır. Bu da dürüst siyasetcilerle olur.

Çevremde gözlediğim birçok erkek, eşlerini ve çocuklarını hangi partiye oy vereceği konusunda baskı altına alıyor.

Oy kullanmakta özgür olmalıyız. Kadın siyasetten anlamaz zihniyetinden vazgeçmeliyiz. 34 yıllık evliyim, 34 yıl ailemiz de koalisyon oldu. Eşim DYP, ben CHP 'liydim. Son seçimde eşim CHP'ye, ben DSP'ye, kızım da başka partiye oy verdik.

Ekonomik durumu, kötü olan kişiler oy uğruna kandırılmamalılar. Bazı mahalleler de evlere çuval çuval kömür, bazıların da tencere dağıtılmış. Ramazan aylarında ve seçim zamanlarında yapılan yardımları, medya aracılığı ile tüm milletin gözüne soka soka göstermek "Bakın ben hayırsever bir siyasetciyim" imajı yaratıyor. Türban üzerinden oy avcılığı yapılıyor. Son günlerde DYP lideri sayın Ağar'ın demeçleri belli kesimleri şaşırtmaya devam ediyor. "Dağdan in, düz ovada siyaset yap" demesi de oy almak içindir. Bunlar inkâr edemeyeceğimiz yaşadığımız gerçekler.

Bir vatandaş olarak, önümüzde ki seçimlerde de bu gibi manzaraları görmek ve yaşamak istemiyorum.

 
Toplam blog
: 15
: 516
Kayıt tarihi
: 02.09.06
 
 

1948 Bayburt doğumluyum. İlkokul Trabzon+Erzurum, ortaokul Erzurm+Adıyaman+İsparta; lise Isparta...