Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Dürüstlüğün erdemleri

Dürüstlüğün erdemleri
 

Üç adamın hayat dersi

Mitolojik dönemlerden birinde, üç adam ve üç sağlam dost bir dağ gezisine
çıktıkları bir dönemde, karşılarına çıkan mağarayı merak ederek içeri girer.
Birden mağaranın kapısı hızla kapanır ve üç adam içeride tutsak kalırlar..
İçeride kaldıkları ilk saatler çok paniğe kapılırlar.
İkinci gün, içlerinden en erdemli olanı, ortaya bir düşünce atar.
Ne yapalım biliyor musunuz?
Yaşadığımız dönemlerde yaptığımız en güzel işleri anlatalım ki, belki onların hatırına bu esaretten kurtuluruz.
İlki başlar anlatmaya;
Ben der, hayvanlarımı pazara götürdüğüm bir gün yakın bir dostum bana bir koyun emanet etti ve çok uzaklara gitti.
Gel zaman git zaman o tek kuzu bir sürüye dönüştü
ve dostum geri döndü.
İşte ben o gün, sadece adil olmak adına, bütün sürüyü ona teslim ettim.

O an mağaranın kapısı hafifçe aralanır ve içeriye biraz olsun ışık ve oksijen girer.

İkinci adam başlar anlatmaya;
Ben ana ve babamı asla ihmal etmedim,
ne zaman ki bana bir hacette bulunsalar,
işimi bırakarak koşardım yardımlarına.

Mağaranın kapısını kapatan dev kaya biraz daha aralanır ama yine de çıkmalarına imkan yoktur.

Üçüncü adam adam başlar anlatmaya;
Ben der, yoksul günlerimde çok güzel bir kızı sevmiştim ama bana yoksul olduğum için vermedi ailesi.
Sonra olaylar benim için olumlu gelişmeler gösterdi ve çok çok zengin oldum.
Duyuyordum ki bana verilmeyen o kızcağızın kocası iflas etmiş ve sonunda da ölüp gitmiş ve beş çocukla ortada aç sefil bir şekilde kalakalmıştı.
Birgün kapıma geldi ve yardım istedi.
Ben ona bir KADIN nazarıyla bakmadım. O benim için o an salt bir yardıma muhtaç biriydi ve imdat dilemek için kapıma gelen bir insan.

Hemen onu himayeme aldım.
Bir ev alarak oraya yerleştirdim, çocuklarını okuttum, karınlarını doyurdum, giydirdim ve onları kimseye muhtaç etmedim
ve bunları yaparken de hiçbir karşılık ve de menfaat beklemeden yaptım.
sadece ve de sadece adil olabilmek içindi ve ben o kadına yardım ettikçe rızkım arttı.
servetim çoğaldı..

Birden kaya aşağıya doğru uğultuyla yuvarlanır ve üç kafadar oradan kurtulurlar ve yaşamlarından ADALETİ & SEVGİYİ asla eksik olmaz.

SEVGİLER
NİLGÜN ÇAKICI-BURSA

 
Toplam blog
: 238
: 1468
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Bursa'dan bir milliyet okuru olarak, burada sizlerle olmak çok güzel. Bir ev hanımıyım, iki çocuk..