Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Düş Dedim Hayal Dedim

Düş Dedim Hayal Dedim
 

Deyim yerindeyse bir solukta okuduğum bir kitabın önce isminden başlayayım istiyorum. İsim, kitabın tam merkezine usulca yerleşiyor. Bundan daha manalı bir kitap ismi olamaz. Çünkü kitaptaki metinler bazen bir düş bazen de bir hayal gibi okuyucuya yansıtılmış.

Ayşe Sökülmez, bu kitapta bir yanına toplumsal sorunlara karşı duyarlılığını diğer yanına da özlemini duyduğu kenti a...larak yola çıkıyor, sizi düş ve hayal âlemine daldırıyor bir anda da çakan bir şimşek gibi gerçeği aklınıza çakıyor hem de bastırılmışın sonsuza kadar bastırılamayacağını da, aklı hep kurcalayan bir yanının olacağını da işaret ederek…

Evet, Ayşe gezgin bir ses olup akla çarpa çarpa ironik bir dille kelime oyunlarına girmeden anlatıyor zorunu, aklını kurcalayanları, yüreğine çarpanları, çarpıp da iz bırakanları şiir tadındaki yazılarıyla sunuyor okuyucusuna.

Güncel konulara da yer veriyor kitabında. Günlük varlığımızı çevreleyen bizimle birlikte hayatın içerisinde yer alan değişik objeleri, mekânları, yaşamında iz bırakanları. dert ediniyor. Bazen uluslararası uçuş yapan bir uçakta gideceği yere varmadan yüreğini burkan, yaşamında büyük bir iz bırakan biri için kalemini eline alıyor dolmakalemden kağıda damlayan bir mürekkep damlasının dalga dalga yayılması gibi yayıyor sözcüklerini ‘Nedim DAĞDEVİREN’ e yazdığı yazıda olduğu gibi… Bazen bir mekânı ele alıyor çocukluk hayallerini süsleyen, özlemiyle yanıp tutuştuğu kente benzetiyor gidemezse de özlemlerini sözcüklerle gönderiyor… Bazen anasının da giydiği şimdilerde adını kimselerin bilmediği bir ‘meleqof’ yazısını ele alıyor ve bir zamanların Diyarbekir’ini anlatan bir kitabı yazıyor…

Kısacası sizi içinde yaşadığınız monoton ve gerçek dünyanız ile düşünmeye sevk ediyor, oradan da alıp sayfalar aracılığıyla bambaşka dünyalara davet ediyor Ayşe Sökülmez DÜŞ DEDİM HAYAL DEDİM ile…

İyi okumalar

 
Toplam blog
: 124
: 393
Kayıt tarihi
: 01.04.11
 
 

Diyarbakır’da doğdu, tam bir Diyarbakırlı olarak büyüdü. İlk okulu İsmet Paşa İlkokulu’nda, orta ..