Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

düş yumağında kırgınlıklar, yalnızlıklar..

düş yumağında kırgınlıklar, yalnızlıklar..
 

ah bu şarkıların gözü kör olsun...



Şarkılar vardır yüreğimizin tellerini titretir. Asla bıkmayız onları dinlemekten. Ve her dinlediğimizde kalbimizde aynı sızıyı ve hazzı bırakır her biri. Bir anda boyut değiştirir, kah geçmişe anılara döneriz, kah geleceğe yaşayamadıklarımıza gideriz. Bazen gözler buğulanır yürekle beraber. Derin, derin iç geçiririz. Baktığımız yeri değil düşündüğümüz yeri, yüzü görürüz. (İçenler için tabi) Bir sigara yakarız peşinden dumanıyla havaya karışır düşler. Hatta ben bazı şarkıları dinlerken hayıflanırım. Keşke böyle bir aşk yaşasam ve acısını çeksem diye. Bazen bilerek bazen bilmeyerek defalarca dinlediğim olur.

Arkasından da ‘ah bu şarkıların gözü kör olsun’ diye söylenirim.

Gerçek hayata dönmek o kadar zor gelir ki.

Bir yere yetişeceksem ve o esnada sevdiğim şarkı çıkmışsa kilitlenir kalırım. Dünya yıkılsa bana ne ben dünyada değilim ki. J Kim bilir hangi düşün koynunda ruhumu dinlendiriyor olurum.

Pek çoğumuzun yaşadığı şeyler bunlar. Belki sözler birebir uyuşmaz ama tek bir kelime ya da melodi yakalayıverir insanı en hassas yerinden. Hem de hiç dinlemem dediğimiz sanatçılar veya tarzlarda bile.

İşte beni yakalayan bazen yoran, bazen dinlendiren şarkılardan bir kaçı ve sözlerinin bir kısmı.


1: Ah bu çalan şarkımız- Yücel Arzen & Devrim Kaya Gülenç

Ah bu çalan şarkımız yarim, yarim

Eski bir anı şimdi

Ben gelinindim senin yarim, yarim damadım nerde şimdi?

Neyleyim baharımı hazanım, sevda çiçeğim solmuş.

Bir yanan kalp vardı senin için

Gittiğin gün o durdu.

(Muhteşem sözler ve bir o kadar muhteşem bir melodi.)


2: Yaralı Kalbim- Hatırla Sevgili dizi müziği

Ağla yaralı kalbim hepsi yalan.

Ağla yaralı kalbim bir avuç küldür elde kalan

Artık savrulup gitsen de rüzgara

Ağla mazidir şimdi senin olan.

Yaralı, yaralı, yaralı kalbim.

Dokunduğun el yalan, sakındığın gül yalan.

Sel akar kum olur geriye kalan.

( ah diyorum başka da bir şey demiyorum)


3: Okyanus mu iki şehrin arası- Coşkun Sabah

İlkbahara bekle beni demiştin.

Hiç mi orda kış baharı bulmuyor.

Düşlerin mi yoksa sen mi değiştin

Ayrılıktan aşka sıra gelmiyor.

Okyanus mu iki şehrin arası

Kaç saatlik yol ki şunun şurası

O verdiğin ümitlerin süresi her nedense bitmek nedir bilmiyor.

( ne zordur beklemek)


4: Yalan- Yeliz

Gözündeki ateş kalbimi yakınca

Sandım ki aşkımız ömür boyunca

Meğer bu bir oyunmuş yalan oynanan

Beni sevdiğin var ya o bile yalan.

Yalan, yalan, yalan, yalan


5: Demet Akalın- Esmer Yarim

Yaralı yürek, bana senin aşkın gerek.

Şimdi onunla mutlusun demek

Gel, gel elleri cennet kokan yarim

Hiç geçmedi seni seven halim

Seni çalan şimdi mutlu, şimdi zalim.

Çok özledim seni esmer yarim.


6: Sevdalı Başım- Ajda Pekkan

Ah benim sevdalı başım

Ah benim dünya telaşım

Ah benim sarhoşluğum

Ah çılgın yüreğim sus artık uslandır beni.

Kaç okyanus geçtim böyle

Kaç denizde yitip gittim

Kırılmış direkler, yırtık yelkenlerle kaç seferden yorgun döndüm.

Ah benim yaralı ruhum, vah benim insan kusurum

Ah benim isyanlarım, ah yalnızlıklarım

Gel artık uslandır beni…..


7: Bende Kaldı- Ahmet ( “yar dedim şarkısı” da harika)

Bende kaldı hasret, acı, keder

Ne uykusuz geceler

Bende kaldı gidince

Yorgun ağlayan gözler.

Sende kaldı ihanetinin günahı

Ayrılığının sefası bilmem ne kadar sürer

Sanma ki yüzün güler.

Uykusuz gecelerde aklım hep sende

Sen çekip gidiyorsun hüzünler kaldı bende

Derinler yaram göremezsin

Sen benim gibi asla sevemezsin

Hasretin yakar beni geceler zehir gibi

Sensiz ne çektiğimi bilemezsin…


8: Unut Beni- Bengü

Bazı şeyler vardır affedilmiyor

Aşk ihanetle bir evde kalamıyor

Bıçak gibi kestin bağlarımızı

Bir daha dinleyemeyiz şarkımızı

Söyle uçurumdan atlayan dönebilir mi

Söyle kanadı kırk yerden kırılmış uçabilir mi

Söyle bu aşktan ne kaldı ki geriye

Yaptığının ne kadarı sığıyor sevgiye

Unut beni unuttuğum gibi seni

Unut ki beni yanındakini aldatma

Giden kaybedendir gittin kaybettin

Bir şehir yakınıma bile yaklaşma…..


9: Yar- Cüneyt Tek

Tedirginim ve çok yorgun

Kaçıp kurtulmam lazım buralardan.

Yar bana sırt çevirmiş hasretler yüzü dönmüş

Kaçıp kurtulmam lazım İstanbul’dan.

Sevsen bu kadar sessiz kalır mıydın yar

Her zoru göğüsleyip yanımda kalmaz mıydın yar

Yar aşk kolay değil bir gün anlarsın yar

Sana yar dedim söyle bundan ötesi mi var….


10: Kaçak- Ebru Gündeş

Bu şehirde buldum buğday ellerini

Bu şehirde sevdim badem dillerini

Senle unuttum bütün ezberlerimi

Pişman değilim ama göçtüm kederden

Düşman değilim ama çöktüm erkenden

Bir daha bu yolları aynı hevesle yürür müyüm?

Kim bilir ne bekliyor, kalır mıyım ölür müyüm?

Ne malum dünya gözüyle bir daha görür müyüm?…..

Ve daha niceleri Yavuz Bingöl-Mihriban, Muazzez Ersoy- veda busesi, Sezen Aksu- İstanbul, İstanbul olalı, Fatih & Şebnem Kısaparmak- sevdaya tutulmaya gör, Gaye Aksu- sevdan ile, Gülay- cesaretin var mı aşka, Gökhan Kırdar- yerine sevemem, Leman Sam- rüzgar ve gönül, Melih Güngör- 14 bahar, Mariah Carey- my all, Murat Kekilli- bu gece aklıma gelmeyecektin, Niran Ünsal- göçebe, haktan, helal et vs. vs. vs…


Kimisi az kimisi çok derinden ama bir şekilde yer etmiş bu şarkılar belleğimde.


Müzik Ruhun gıdasıdır, duygularsa müziğin gıdası.


Sevgiyle ve Mutlulukla kalın….

 
Toplam blog
: 15
: 558
Kayıt tarihi
: 27.05.08
 
 

Meslek lisesi mezunu/maduruyum... Pek çok kişi gibi derin mücadelelerime yüzeysel gülümsemeler ka..