Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '08

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
688
 

Düşenin dostu omaz

Düşenin dostu omaz
 

çaktırmam ama çok utanırım düşünce yaa:(


Cumartesi Sim’ in okulda folklor çalışması vardı, her yer kar ama görev aşkıyla yanan kızımı da caydıramadım, düştük yollara, (bu arada Adıyaman yöresinin oyunuymuş, bayıldım harikaydı)

Okul yürüme yolu Allah dan ama hava şartlarından yürüyememe yolu olmuş ve benim kar botları, kara dayanıksızmış, (hem de meşhur istiridye içi bir ayakkabıcıdan almıştım) her adımda kaykılmam sonucu anladım.

Kız baktı annesi dengeyi tutturamıyor, kaçıp kendini kurtardı önden, önden.

İşimiz bitti , bir erkek arkadaşı ve annesini eve çaya davet ettik, dönüş yolunda bir merdiven var, aman diyorum çocuklar dikkat edin, tutunun, lafım yarım kaldı ağzımda, ayağım yerden kesildi, üç basamak falan kaydım, süründüm.

Millet baktı kaldırılacak gibi de değilim, talimat veriyorlar durdukları yerden, oradan tutun böyle bas falan, neyse çok şükür kemikleri koruyacak malzeme bol, ağrı sızıları saymazsak hafif atlattık.

Evde çocuklara yemek hazırladım , çay içiyoruz bizde, oğlan iki yudum bir şey yiyor, ben evlenmeyeceğim diyor, bir iki dakika daha geçiyor yine ben evlenmeyeceğim diyor.

Kadının da huyunu suyunu pek bilmiyorum, gülmemek için zor tutuyorum kendimi.

Bir tabak makarnayı bitirene kadar belki on kere ben evlenmeyeceğim dedi şiştim artık, dayanamadım, oğlum bunlar seni zorla evlendirmeye mi kalktılar yoksa hayırdır dedim :)

Kadın da tuhaf tuhaf bakıyor yüzüme, yaaa evlenmem ben dedi dudaklarını gösterdi, çözmeye çalışıyorum bıraktım çayı mayı, öpüşmek zorunda kalırım ıyğğğkkk iğrenç dedi :))))

9 senedir çocuklarla haşır neşirim ama hala nasıl bir düşünme yöntemleri var çözebilmiş değilim, dedim ki yok çocuğum sevdiğinle öpüşmek iğrenç değil, ama sen yine de evlenme :) , çalış ev bak, çoluk çocuğun sorumluluğu ohooo zor iş :)) , kadıncağızda öyle bakıyor, sanki büyük adamla muhabbet ediyormuşum gibi :)

Kafaları farlı çalışıyor, ben bizim zamanımız çocuklarından zekiler mi , rahatlar mı anlamadım :) belki biz de böyle sivri düşünüyorduk da, sıkardı biraz konuşmak.

Ben aşk şarkıları söylüyorum diye teyzem kulaklarımı koparmıştı ilk okulda, sen kötü kız mı olacaksın diye :) niye çocuk şarkıları söylemiyor muşum ?

Şimdi benim kız Sıla’nın …..dan sonra isimli şarkısını ezbere biliyor birde o biiipli yeri çözmüş offf :(

Korkmuyorlar akıllarına ne gelirse söylemekten çünkü biz azarlamıyoruz ya da canlarını yakmıyoruz. O yüzden de yaw şimdiki çocuklar ne zeki diyoruz boylarından büyük konuştuklarında.

Yılbaşı gecesi Mete’ye bakmaya gideceğim için annemlere bırakıyorum Sim’i.

Dedim ki kızım ben senin huyunu bilirim şimdi tombala tombala diye milletin canını yersin, sıkma insanları.

Olabilir anne dedi, tutturabilirim.

Allah Allah dedim tutturma…

İyide ne yapabilirim benim huyum bu dedi.

Derin bir nefes aldım. Tamam da dedim, insanlar sıkılabilir.

İyi de dedi, o insanlar 50 yaş üstü, sıkılan kendi söyler.

Sanane diyor yani, karışmasana her halta. Avukat mısın ?

Kalk perdeyi düzelt dedim, aralanmış :)))



Not: (konularla alakasız olacak ama merak ettim, o kadar blog yazdım en çok okunan "Msn" oldu, millet Msn adresimi falan mı verdim sandı nedir :))) )

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ama MSN, "En Çok Okunan" olmanın avantajını sürdürüyor. Sayfa açılıyor, il ksırada ve solda; "En Yeni", hemen yanında "En Çok Okunan"... Onu da okuyacağım ama... Not'ta belirttiğiniz ihtimal etkili midir? Kim bilebilir? Mesela benim en çok okunan yazım, güncelliğini çoktan yitirdi fakat orada durdukça en çok okunan olmayı da sürdürecek : )))

Kaliteli Yaşam 
 14.01.2008 9:57
Cevap :
:)) haklısınız , şimdi insanlar acaba neden en çok okunan diye merakından bakar :) ve birinciliği kimseye bırakmaz yazı :) , teşekkür ederim sabah ziyaretinize , sevgiler kahve eşliğinde :)  14.01.2008 9:59
 

Çocuklarım artık deneyimli. Ankara'ya ilk gittiklerinde karlı günlerde nasıl düştüklerini :)) ballandıra ballandıra anlatırlardı. Düşe kalka karda yürümeyi öğrenmişler. Yapılmayan :)) istatistiklere göre karda en çok düşenler bizler, yani İzmir'liler. Gerçekten öyle. Kar kim, biz kim? Yağsa da görsek ve :) düşsek. Sevgilerimle.

İlyas Bayram 
 09.01.2008 15:36
Cevap :
biz de istatistiklerde sizin arkanızdan geleceğiz herhalde :) İst. da da kaç senedir doğru dürüst kar görmedik unutmuşum ben, yapıştım yere hatırladım :)) tşk. katkınıza , sevgilerimle selamlar  09.01.2008 16:04
 

Zaman akıp gitse de su gibi, çocuklar ve davranışları hep aynı. Yaşamın içerisinde gördüklerinden olumlu ya da olumsuz etkilenerek topluma birliktelik sağlarlar. Fakat verdikleri örnekler dün olduğu gibi değil, bu gün gördükleriyle alakalıdır. Ve unutmayalım ki biz anne ve babalar çocuklarımız büyüdükçe yaşlanıyoruz. Onlar için en anlamlı olan giderek bize aykırı ve farklı gelecek, hemde hızlanarak. Bizlere düşen çocuklarımızın değişimlerini hazmederek ve bastırmaya kalkmaksızın onları gözlemlemektir (sizin yaptığınız gibi) Çocuklar için sosyal faaliyetler en az yabancı dil ve bilgisayar kadar önemlidir, destekleyin. Folklörden söz açılmışken Adıyaman'ın Dünya genelinde il bazında birincilikleri olduğunu da belirtmek isterim. Ayrıca Blogdan zengin olanlar 2, adlı yazımda Adıyaman'dan size bir sürpriz var, herhalde henüz göremediniz. Selam ve sevgilerimle...

Yalnıztürk 
 08.01.2008 11:32
Cevap :
hemen bakacağım yazınıza, teşekkür ederim katkılarınıza Fahrettin bey , hakikaten çok güzel bir oyunmuş. ülkemizin kültür zenginliğine katkısı olan tüm törelerimizin halk oyunları güzel ama Adıyaman yöresi oyununu çok beğendim , İstanbul okullar arası bir yarışma var bu hafta , çocuklar da ona hazırlanıyorlar gece gündüz, bakalım sonucunu bildiririm buradan, sevgiyle selamlar  08.01.2008 11:39
 

geçmiş olsun. allah korumuş seni şuanda belki kol bacak alçıda olabilir hatta tüm zamanların en hızlı blogcusu seçilebilirdin:-) bunada şükür... zamane çocukları için söylenecek çok fazla bir şey bulamıyorum, hepimiz başında aynı sorun. Versiyon değişmedikçe (yani bizler) bu sorunlar devam edecek sanırım.. Bütün blogların en az msn kadar güzel:-))

SERHAT ARSLAN 
 08.01.2008 8:40
Cevap :
:))) teşekkür ederim valla ucuz kurtuldum sanırım haklısın , sevgiler  08.01.2008 10:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 149
Toplam yorum
: 2492
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1082
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Rakamlardan vakit buldukça harflere bulanan, okuyan, yazan bir mali müşavirim. Anneyim. Hayatı ya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster