Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '08

 
Kategori
Sinema
 

Düşler tarlası

Düşler tarlası
 

Gerçekleri için hayallerini, hayalleri için gerçekleri feda etmedi.....


30'lu yaşlarda evlenen bir çiftçi, eşiyle birlikte bir çiftlikte yaşar. Yedi yaşlarında bir de kızları vardır. Çiftlikte mısır yetiştirirler. Adam bir gün mısır tarlasında dolaşırken bir ses duyar.

"Eğer inşa edersen o gelecek.."

Çiftçi, bu sesi eşi ve kızının duymadığını fark eder.

Bir gün sese sorar.." kim gelecek?"

O sırada tarlanın bir bölümünde ışıklandırılmış bir beyzbol sahası hayali ve 50'li yıllarda ölmüş olan hayranı oldugu beyzbol oyuncusunu görür.Eşine durumu anlatır. Eğer tarlanın bir bölümüne bir beyzbol sahası kurarsa Joe Jackson gelecek ve beyzbol oynayacaktır.

Eşi ipoteklerini.. ürünü feda ederlerse batacaklarını anlatır.Çiftçi babasının öldüğü yaşta olduğunu, gittikçe babasına benzemeye başladıgı için ölesiye korktuğunu ve muhtemelen babasının da benzeri sesler duyduğunu, ama hiç dinlemediğini söylediğinde eşi ona destek verir..

Çevredeki tüm komşuları bu yeni beyzbol sahasını niye yaptırdıgını anlamazlar. Sahanın yapımı üzerinden mevsimler geçer..Gelen giden yoktur. Bir gece umutsuzca eşiyle birlikte hesaplamalar yaparken kızları gelir ve sahada birinin olduğunu söyler..

Sahada yıllar önce ölmüş olan beyzbolcular, beyzbol oynamaktadırlar. Çiftçi, hayranı oldugu beyzbolcunun sahanın çizgileri dışına çıkamadıgını görür. Oyuncu diğer arkadaşlarını çağırmak için giderken döner ve sorar;

" Burası cennet mi?" Çiftçi cevaplar;

"Hayır, lowa!"

Ertesi gün misafirleri geldiğinde çiftliği satması için baskı yaparlar.Çiftçi ve kızı Karen, sahadaki beyzbolcuların maçını seyretmeye başladıklarında , üç misafirin sahada oynayan oyuncuları görmediklerini farkederler. Oysa anne, baba ve kız, sahada oynayanları görmekte ve onlarla konuşmaktadırlar.


**İnanç görünmeyene inanmaktır... görünmeyene inanırsanız başkalarının görmediklerini görebilirsiniz...

"Eğer onu inşa edersen o gelecek" sesini, çiftçiden başkası duymadı. Çünkü o ses onun içinden geliyordu.. Sonra bunu ailesi ile paylaştığında ise bu hepsinin hayali haline geldi..

Düşler tarlasında dikkatimi çeken sahnelerden birisi de çiftçinin tarlanın bir bölümünde hayallerini gerçekleştirirken, geri kalan bölümünde mısır yetiştirmeye devam etmesiydi..

GERÇEKLER İÇİN HAYALLERİNİ... HAYALLERİ İÇİN GERÇEKLERİ FEDA ETMEDİ.....


Çok uzun bir zamandır film izlememiştim.. izlediğim bu filmi ise aldıgımda yeni bir film sanmıştım.. oysa gördüm ki, uzun yıllar evveline ait bir filmmiş. Çok çok güzeldi.. harikaydı.. gözlerimi yaşlarla dolduran bir filmdi.. belki ben doluydum da içimdekileri bu sayede boşalttım bilmiyorum.. ne olursa olsun düşlerimizin peşini asla bırakmamamız gerektiğini, buna önce kendimizin inanmamız gerektiğini.. düşler kurarken, gerçeklerden de uzaklaşmamak gerektiğini izledim ve öğrendim....

Düş peşinde koşan hayalllerle beslenen bana iyi bir ders oldu bu film..






-Toprağa ne ekersem tutar mı? demişti cılız sesiyle...
- Ne ekersen ... dedim.
- Hiç bir şey ekmezsem kurur mu? demişti bacak boyuyla..
- Asla! dedim..
-Anne ekersem?.. dedi kafasını kaldırıp bana.
* Tabi, dedim ama dikkat et...!
-Ama hani? diyerek sordu yaşlı gözlerle..
- Buranın ucu bucagı olmaz, dedim kafasını okşayarak. Ek ne ekersen ama unutma; gerçekle yer değiştirmeyi kaldırmaz düşler.. kırılır.. tuz, buz olur. Düşler ancak burada gerçek olurlar. Tarlanın dışına çıkarma sakın yara alırlar....





Düşler tarlası/ orjinal isim, Field of dreams
Burt lancester, Kevin Costner, Amy Madigan

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..