Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '08

 
Kategori
Dostluk
 

Düşman arkadaşıma mektubumdur

Düşman arkadaşıma mektubumdur
 

Dostluk


Sevgili arkadaşım,

Biliyor musun, bunca yıl sonra sana yazmaya kalktığımda, en zoru giriş cümlesini kurmak oldu. Bu onuncu denemem. İlk dokuzunu buruşturup çöp tenekesine attım. Ama kararlıyım, bu mektubu yazacağım.

Hatırlıyor musun, ilk karşılaştığımızda, içinde bulunduğumuz ayrı grupların etkisiyle nasıl da anında düşman kesilmiştik. Memleket meselelerine, devlete, özel mülkiyete ve ailenin kökenine zıt kutuplardan bakıyorduk. Tartışmak ne mümkün, eline geçirdikleri taş, sopa, kurşun... ne varsa birbirlerine acımasızca saldıran grup arkadaşlarımızı, üzüntü ve şaşkınlıkla izlemiştik. O zaman anlamıştım senin insancıl tarafını. O zamandan biliyordum, farklı düşündüğü için bir insanın canına kastetmeyi bırak, kılına zarar vermeyeceğini.

Görüyor musun, aradan geçen bunca zaman, fikirlerimizi değiştirmemiş. Yine bir araya geldiğimizde zıt fikirlerimizi yarıştırıyoruz. Öyle bir an geliyor ki, sen acıtmadan gırtlağımı sıkıyorsun, ben canını yakmadan tekme atıyorum. Seni bilmem ama ben, ufkumu genişleten bu tartışmalardan ayrı bir zevk duyuyorum. Senin tarafından izlemeye çalışıyorum, sen de benim tarafımdan görmeye çalışıyorsun. Oluyor mu? Elbette ki olmuyor. Yine de ikimiz de çok şey öğreniyoruz. Buna olgunluk mu, hoşgörü mü, törpülenmek mi, ne dersek diyelim, insanlık adına iyi bir şey olduğu kesin.

Düşünüyor musun, bundan yıllarca sonra, tekrar bir araya geldiğimizde neler olacağını? Ben tahmin edebiliyorum. Yine memleket meselelerine ayrı kutuplardan bakmaya devam edeceğiz. Yine tartışacağız. Bu kez dazlak kafalarımızdaki saçımızın teline zarar gelmemesi için dikkat edeceğiz. Ama en çok, ağrıyan kemiklerimizden, tekleyen organlarımızdan, çocuklarımızın başarılarından, torunlarımızın sevimliliklerinden, velhasıl, bizi hayata bağlayan konulardan konuşacağız.

Anlıyor musun sevgili arkadaşım, birbirimizi ileri doğru iten zıtlıklarımızın ve insancıl tarafının benim için önemini ve sana neden durup durup : İYİ Kİ VARSIN deyişimi...
Sevgilerle kal arkadaşım...

01.11.2007
Kardelen

 
Toplam blog
: 19
: 909
Kayıt tarihi
: 27.06.08
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Eczacıyım. 2 Çocuk annesiyim...