Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '06

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Düsseldorf/Königsallee

Düsseldorf/Königsallee
 

Düsseldorf - Königsallee


Geçen hafta cumartesi günü bayan arkadaşım telefon etti. "Bugün hava çok güzel Düsseldorf'a gidelim mi?", diye sordu. Gerçekten güneşli ve -ılıkti hava. Gezinti için ideal bir sonbahar havası. Teklifini kabul ettim. Saat 15:00 sularında Königsallee'de buluşacaktık. Güzel havalarda sık sık gideriz.

1984 yılından beri Düsseldorf'a 20 km kadar uzakta kücük - şirin bir kasabada yaşıyorum. Yıllar önce şehrin kalabaligindan ve gürültüsünden uzaklaşmak icin tercih etmiştik. Evimizin çevresi yemyeşil ve sakindi. İlk taşındığımızda dinlendirici sessizlik hosuma gitmisti; eve tasindigimiz ilk hafta kendimi tatil beldesinde hafta sonu tatili geçiriyor gibi hissediyordum. Şimdi artık Düsseldorf'a gezmek ve bazen alışveriş için gidiyorum.

Otomobille 20-25 dakika sürüyor. Uzak değil. Daha önce Düsseldorf'ta oturken aynı mağazaları aynı çevreyi görmekten ve kalabalığından bıkmıştım. Şimdi o kalabalık arasında dolaşmayı seviyorum ve de çevremde gördüklerim ilgimi daha çok çekiyor.

 

Düsseldorf Almanya'nın kuzey batısında; 1946 yılında Nordrein-Westfalen'in / Kuzey Ren Vestfalye eyaletinin başkenti oldu. İkinci dünya savasinda binaların %40'ı tamamen yıkılmış, %90'ı kısmen zarar görmüş. Binaların büyük kısmı yeniden inşaa edilmis. 30-35 sene önce yıpranmış tarihi evlerin restorasyona teşvik edilmesi amacıyla devlet ev sahiplerine bir miktar para yardımı yapmıştı; bugünkü gibi çok iyi hatırlıyorum. Binaların iç görünümleri kadar dış görünümlerinin bakimli, boyalarının temiz olmasına oldukça özen gösteriliyor.

Son 10-15 yıl içersinde eski yapilar, koskoca dev binalar yıkıldı; yerine modern dev binalar ve mağazalar inşaa edildi. Düsseldorf 217.22 km² yüzölçümü olan; 600 bine yakın insanın yaşadığı zengin -modern bir moda ve fuar kentidir. 98 bin civarinda yabancı uyruklu insan yaşamaktadır. 1 km² ye 2,668 kişi düşüyor.

 

"Königsallee" Bulvarınin ortasında 580 m uzunluğunu, 32 m kadar genişliği ve 5 m kadar derinliği olan bir kanal vardir. Ren nehrinin bir kolu olan Düssel nehrinin suyu buraya akiyor. Kanalın içinde ördekler ve kuğular yaşıyor. Baharda kuşlarin dinlendiren cıvıltılarıni duymakta mümkün. Kanalin cevresinde siralanmis dev agaclarin üst dallari birbirleriyle kucaklasmistir. Adeta bir tunel görünümündedir.

Bu kanalin üzerinde yayalarin, arabalarin geçtiği köprüler vardir. Sadece yayaların geçebileceği dar bir çok köprü de vardir bulvarın diğer yakasına geçmek için. Kanalin iki yakasına sıralanmış 206 ağaçtan 120 tanesi 1851 senesinden kalma kestane ağaçları ve yolun uzunluğu 1 km kadar. Daha önceki adı; kestane bulvarı imiş. Purusya Kralı IV. Wilhelm bu caddeden geçtikten sonra adi "Königsallee" KralBulvari olarak değiştirilmiş.

 

Oturup dinlenmek icin banklar vardır. Sakin dinlendirici görüntü isteyenler için bankların oturma şekli kanala bakar. Caddeyi ve önlerinden gelip geçenleri izlemek isteyenler için bankların yüzü caddeye çevrilidir. Bulvarin iki yakasinda lüks mağazalarda satılan mallar, diger magazalarda satilanlardan 3-5 misli pahalıdır. Örneğin ünlü moda firmaları: Armani, Bogner, Burberry, Chanel, Cerruti, Escada, Toni Gard, Yves Saint Laurent, Kenzo ve MCM marka esyalarin mağazalarını Königsallee'de bulmak mümkün. Alman manken Claudia Schiffer gibi ünlülerin alışveriş yaptığı semttir.

Königsalle'de kapali alışveriş merkezleri vardir. Örnegin Kö Galeria 1986'da; Schadow Arkade 1994 de; Kö Center 1967'de insa edilmiştir. Saunasindan tutun küçük marketler, cafeler, gurmen- restoranlar v.b. bir çatı altında toplanmıştir. Sevens adlı 7 katlı alışveriş merkezinin de görkemli bir mimarisi vardır. Çok eski yıllarda Königsallee'de dükkanların önünde bugün cadde boyu sıralanan "Straßen Cafe" dediğimiz cadde cafeler yoktu. Cafe ve restoran sahipleri mağazalardan 3-5 adım ötesine sandalye ve masalarını güzel havalarda disariya cikarirlar. Hava güzel olunca cafelerde oturmak için boş yer bulmak zordur. Bazen yer boşalsın diye beklemek bile gerekiyor.

 

´´´´´´´´

Rengarenk oldukca temiz görünen battaniyeler özenle katlanarak bir market-alışveriş arabasina istif edilmiştir. Arabanın sapının iki yanında içi tıka basa dolu buruşuk poşetler asılıdır. Her zaman aynıdır göüntüler. Arkadaşım; temizlik konusunda biraz fazla titiz olduğu için onun dikkatini çekmiş: "Görüyormusun, battaniyleri nekadar özenle katlamış; hem de temizler" demisti.

Yüzünün tamami uzun sakalla kaplı uzun kırlaşmış dağınık siyahımsı saçlarını bir lastikle ensesinde toplamış; orta boylu, şişman tahminen 50-60 yaşlarında bir İtalyan; bu market alisveris arabasıyla insan kalabaliginin arasında el kol hareketleri yaparak ilerlerken kendi kendine konuşur. Kimi kez durur etrafina döner insanları selamlar; kimi kez italyanca şarki söyleyerek arabasını iter. Hemen hemen herkes onu tanir.

Arkadaşımla konuşarak bizde o sıkışık kalabalığın arasında ilerliyorken bu italyan erkekle karşılaştık ve göz göze geldik. Gecemeyince gülümsedim; kollarını açarak o da gülümsedi ve yüksek sesle; türkçe "merhabaa!, merhabaa!" diyerek bir kolunu çok nazik bir şekilde sırtıma saracakmis gibi kaldirdi. Sarhoş olmasına rağmen kimseyi taciz etmeyen, ölçülerinin ve kuralların bilincinde olan kültürlü; bir kaç dil bilen bir insan. Zaten insanları taciz eden bir durum olsa oralarda dolaşması engellenirdi.

Ama benim esas anlatmak istediğim bu değildi. Arkadaşımla karşılaşmadan önceki durumu anlatmak istemiştim.

Arkadaşım telefonla yarim saat gecikmeli geleceğini bildirince; bende bir cafede oturup beklemek istemedim. Königsallee'de vitrinlere bakarak yürümeyi tercih ettim. Hareketli olmayı, yürüyüşü uzun oturmalara tercih ederim hep.

Bu yürüyüşüm esnasında karşılaştığım manzara beni öylesine büyüledi ki olduğum yerde donup kaldığımı içime döndüğümü ve yarım saatin bana yetmemiş olduğunu saatime bakınca anladım. Yanımda duranlari, yanımdan gelip geçen insanları kısa aralıklli da olsa bir an fark etmedigimi sonra anladim. Vaktim olsaydı daha fazla kalmak isterdim. Fakat arkadaşımı bekletmemek için gitmeliydim.

Bundan sonraki yazımda orada gördüğüm manzaradan neden ve nasıl etkilendiğimi anlatmaya çalışacağım.

Sevgiler, saygilar

Mine

27.09.2006

Devami

 

Königsallee, Noel Bayram görüntüsü

Königsallee cafe lerinden bir görüntü

"Sevens" alisveris merkezinden bir ic görüntü

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..